- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
krátká povídka musí mít nutně nějakou POINTU... něco, po čem čtenář zalapá po dechu a řekne: no tak TOHLE je teda FÓR - to by mě v životě nenapadlo... otevřený konec (viz příspěvek dole) je TAKÉ možný - ale zase jenom otevřený směrem k (nedopovězené) POINTĚ... ;-) když jsem ještě psával (povídky) ;-) většinou jsem vymyslel nejdřív nějaký překvapivý závěr - po kterém si čtenář sedne na zadek - a potom k tomu napsal zbytek (prostředí, postavy) ;-) dokonce mi to i vydávali, takže to asi nebyl tak špatný "systém" ;o) povídky kinga jsou dobré - na rozdíl od jeho románů, kterými mě nudil k smrti... ;o)
Je to taková slátanina několika zápletek dohromady a vyjde z toho salát. Je vždycky lepší věnovat se jen jedné zápletce, ve vašem případě tomu řezníkovi, a tu pořádně rozvinout. To, že se jí porouchalo auto je zcela nepodstatné, stačilo to přejít jen malou zmínkou někde v textu, rozhovor s autoservisem byl absolutně zbytečný. Stejně tak na konci ta zmínka o hledaném podvodníkovi, povídka nemusí mít nutně nějaké logické vysvětlení zakončení nebo happyend, klidně to nechte otevřené. Naopak by bylo dobré víc rozvést tu scénu s řezníkem a objevení té mrtvoly, to jste popsal tak rychle, že než se člověk vzpamatoval, byl konec a nestačil se ani vyděsit.
Ono všeobecně povídka na jednu stranu je většinou moc krátká na to, aby se s ní dalo dělat něco pořádného...
Ale jestli to fakt byl první pokus o napsání něčeho, tak docela dobrý. Vychytej tyhle mouchy, sloh máš dobrý, a bude to fajn :-)
Díky za konstruktivní kritiku Pro příště se snad z toho poučím a bude to lepší...
Pokud chcete psát tyto sekeromasoidně-nožomrtvoloidní povídky, doporučuju povídky Stephena Kinga, ten to umí nejlíp.