- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Buy nothing day"....zni to smesne, ale mezi mladou generaci dost popularni uz od 90. let a vice to zacal propagovat "Adbuster", kanadsky casopis, ktery vlastne zacal "Occupy Wall Street".
Děkuji za odkaz. Nejsem si jistý, zda se hlásím k přímé kritice konzumerismu, a tedy k "Buy nothing day". Spíše mě zajímá: 1) přechod mezi NADBYTKEM, který dusí a paralyzuje (viz nákupní středisko, jež svou neuspořádanou nabídkou až unavuje), a MNOHOSTÍ, která je prospěšná, protože ukazuje svět v jeho pestrosti a rozmanitosti (Příčná ulice) a tím člověka baví. Na jedné straně zaplavování zbytečnostmi, na druhé straně poznávání všeho možného (vědět něco ovšem, a ne vše o něčem), za kterým nemusí být pragmatický kalkul. Když se na věc podíváme jinak než skrze slovo "konzum", můžeme se vyhnout závěru, že nakupování je nutně bezduchá činnost? Mám za to, že můžeme. A 2) mě zajímalo, CO je to nakupování (akt? proces? vlastnictví nové věci? pořízení potřebného?). Myslím, že mnohem víc sociální úkon než akt ekonomický či finanční.