- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
no tak nevím, jestli je tohle spíš pro pobavení nebo to měl být vážné...
pravidel pro jízdu po vozovce a chůzi po chodníku je nesrovnatelné množství. pokud chodec vstoupí do vozovky, stává se účastníkem silničního provozu a v tu chvíli se na něj vztahují zákony a pravidla pro účast v SP. nevidím nikde žádnou chybu, snad kromě té, že se na tyhle zákony a pravidla s..e. ale to už je na každém z nás, jak se k tomu postaví.
nemyslím, že by zrovna řidičák od 17 let a další navrhované změny byly k něčemu horšímu. lidi se u nás chovají jako hovada => je nutno je nějak zorganizovat. až si každý šáhne do svědomí a začne se chovat "dle selského rozumu" a s rozmyslem, nebudou nutná ani ta opatření, proti kterým tu autor bojuje.
je to v lidech, ne v zákonech. já jsem jednoznačně pro navhrované změny.
Já nehovořím o pravidlech, zde se jedná o to, že je snaha zavádět silnější kontroly (=právdět změny) tam, kde nejsou potřeba. Ty změny jako takové nejsou špatné, ale právě proto, že se s...e na kontrolu v jiných oblastech (= u jiných účastníků) jsou naprosto neefektivní.
Jen poznámka na okraj: Pokud říkám "zaveďme řidičák pro chodce" - nemyslím tím, že pro chodce neexistují pravidla a mají být zavedena. Snažím se říci pouze to, že už budeme mít i "řidičák pro dozorujícího řidiče", zatímco chodci a cyklisté (co hůř - často jsou to řidiči v roli chodců a cyklistů) se chovají jak zvířata zcela beztrestně a bez kontroly (a bez možnosti pořádného postihu). Co by například bránilo v zabavení řidičáku cyklistovi který jel pod vlivem alkoholu? KDyž neumí jezdit na kole, já bych ho za volant už nepouštěl. Atd. Jestli tedy můžeme mít (máme peníze a obecně státní zdroje) absurdity jakými jsou uvedené změny, klidně můžeme mít absurdity typu řidičák pro cyklisty nebo pro chodce.
Chodcům se to na řidiče nadává, když chodí jen pěšky.. Jak to člověk pozná z více stran, zjistí že blbci se najdou na každé straně.. Oficiálně jsou ale na vině vždy jen řidiči, že chodec vběhne do cesty mimo přechod, přímo pod auto a vůbec ho nenapadne se rozhlédnout, to už davy nezajímá..
Ano, blbci se najdou na každé straně... Jenže zatímco blbec, co vběhne pod auto, ohrozí jen sám sebe, blbec za volantem má v tomto ohledu nepřeberné množství možností.
Proto, ač tezi o všudypřítomnosti blbců uznám, mě tak nějak víc trápí blbci za volantem.
také platí pravidla silničního provozu. Si pamatuji ještě z 1. stupně ZDŠ z hodin dopravní výchovy jak nás učili že po chodníku a na přechodech pro chodce se chodí vpravo.
tak jsme ve škole dělali "Průkaz chodce" a "Průkaz cyklisty"