- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vykašlete se na tablety. S těmi ať si hrají žáci doma.Dobrému učiteli stačí tabule a křída, špatnému nestačí ani vybavení kosmické agentury. Žáci si potřebují osahat skutečný svět, v tom virtuálním žijí neustále. Pořád všichni stůňou po kreativitě a nakonec jsou stejně omezeni tím, že škola za drahé peníze nakoupila nějaký software, a tak se bude využívat, i kdyby u toho žáci umírali nudou. Jistě, i mě, jako staré vykopávce IT v něčem pomáhalo, třeba elektronické třídnice nebo žákovské, ale ve vlastní výuce si tablety dokážu představit jen jako doplněk výuky bez nějakého většího významu. A pokud učíte na základce, tak nakonec většinu hodiny stávíte tím, že budete hlídat, aby žáci tablety nepoškodili, což se jim stejně nakonec podaří.
já sice již neučím, ale IT ve výuce jsem propagoval již v roce 1992. Ale od té doby se mnohé změnilo, řekněte mi prosím několik konkrétních postupů jak používáte tablety při výuce a co byste od nich očekával..něco sice z tohoto článku tuším, ale asi ne všechno....
SÁM nevím jestli jsou dnes IT pro výuku vhodné...možná jen jako nástroj..přístupový nástroj k internetu, kde si skutečně najdete co potřebujete...včetně opačných názorů a musíte přemýšlet....v humanitních vědách ale i na hraně vědění exaktních věd....
já používám pc především k nacházení informací, včetně informací o autorech a jejich knihách, které pak čtu jak v elektronické podobě tak v papírové ....
podle mne je hlavní úloha kantora "nažhavit studenty" na daný předmět..oni si pak informace již dokáží najít sami...jen k tomu musí mít chuť...a tu chuť jim musí zprostředkovat kantor....a tomu říkám pozitivní manipulace...podle mne tohle již je a bude jeden z největších úkolů pro kantory
Sám vy totiž říkáte, že si studenti chtějí jen hodinu odsedět a pak si jdou po svých....je nutné jim dát do hlavy, že právě tento předmět je ten o který se sami chtějí zajímat a půjdou si po něm sami....
tak jim ukažte důležitost a krásu daného předmětu....určitě neoslovíte všechny, ale když u jednoho uspějete , tak je to perfektní.....