Jak se dnes mládež učí

Jednou jsem kontroloval dokumentaci k ročníkové práci jednoho mého žáka a měl jsem nějaké připomínky. Často se stane, že na tyto mé připomínky reagují slovy: “ostatní to mají stejně”, nebo “toto mi nikdo neřekl, nebylo to napsáno.

Jednou jsem kontroloval dokumentaci k ročníkové práci jednoho mého žáka a měl jsem nějaké připomínky. Často se stane, že na tyto mé připomínky reagují slovy: “ostatní to mají stejně”, nebo “toto mi nikdo neřekl, nebylo to napsáno.” atd. Bohužel se ukazuje, že nejen nečtou či spíše přehlížejí podklady, co dostanou, někdy asi proto, že jich je moc či nejsou zvyklí si udělat čas na práci či nějak systematicky se seznámit s poklady. A někdy prostě proto, že dle jejich slov je vše na internetu (vlastně webu) a tak stačí jen to najít- rozumějte zkopírovat. Bohužel i na to hledání je třeba mít nějaké znalosti a dovednosti, abyste našli a vyčetli, co potřebujete.

Jako učitel se snažím své žáky lépe připravit nejen do pracovního života.  A tak jsem třeba u ročníkových prací nastavil určité průběžné kontroly, abych viděl, jak postupují. Jedna z nich měla zejména za cíl popovídání nad zárodkem dokumentace, aby se doladily případné nejasnosti. Stejně jako je tomu u nějaké absolventské práce na vysoké škole.

Celý příspěvek je na www.blogkantora.cz

Autor: Lukáš Masopust | středa 7.11.2018 15:35 | karma článku: 0 | přečteno: 54x