- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Umírněný muslim neuznává "proroka" Mohameda jako Božího proroka, umírněný muslim neuznává Korán a platnost toho co je tam kázáno. Kdo je tedy umírněný muslim? Umírněný muslim je křesťan.
Díky za tento článek, mnohé mi vyjasnil.
Mně dává smysl co řekl v ČT Benjamin Kuras: Chtějí - li tu žít, nechť se zřeknou džihádu a šaria. ve svých modlitebnách ať se modlí jak chtějí. Pokud ale věří ve správnost džihádu a šarie tak je to neslučitelné s naší civilizací.
Umírnění reformní muslimové mají svůj web http://liberalnimuslimove.blog.cz/. Odmítají právo šaría, trest smrti atd. Zůstávají ale v anonymitě, protože jim nejspíš hrozí hrozba smrti od radikálů. Nikdo neřekne veřejně, že je jednoznačně proti třeba kamenování. Takže i kdyby jich byla teoreticky většina, vzhledem k okolnostem nejsou bohužel reálným partnerem dialogu.
Ale to se musí právě změnit!
Pane Lhoťane, při studiu islámu, jeho historii, jsem přijal informaci, že jednotlivé verše byli do sůr dopisovaly v různých časových intervalech (nemám na mysli rozdělení uvedené v Koránu na období). Pro názornost ostatním: máme otevřených třeba 30 súr a během dvou let bylo do nich dopsáno 500 veršů; do některé 20, do jiné 5, do další třeba 48 atd.
Nabízí se otázka pro Vás i pro případně informované čtenáře: existuje v časovém sledu seznam všech 6236 veršů z Koránu? Tato znalost by mohla být, při přiložení stejného časového sledu z života Mohameda, výchozí platformou pro identifikaci všech v té době aktuálních veršů, které však neměli nadčasový přesah.
Je třeba si uvědomit rozdíl mezi slovními spojeními, kde přídavné jméno jen upřesňuje význam následujícího substantiva, a na druhé straně technickým termínem, kde přídavné jméno je v rozporu s významem substantiva, což značí jen něco v ostatních aspektech podobného, ale přesto ve své podstatě odlišného. "Plexisklo" není sklo, "Pomazánkové máslo" není máslo a "reformní muslim" dle bodu c) není muslim.
Obávám se, že ti "praví" muslimové se budou řídit tím druhým případem, tj. budou každého umírněného muslima považovat za odpadlíka, kterého je třeba zlikvidovat.
Problém současného Islámu tkví v tom, že
a) je vývojově o 500 let opožděn za křesťanstvím
b) nemá dost silných osobností respektovaných v muslimské komunitě, kteří by se snažili o reformaci islámu, jako se stalo u kresťanů v druhé polovině šestnáctého století a století sedmnáctém.
c) Islám prožívá bolestivou, ale sebeočistnou etapu náboženských válek a bohužel (k jejich škodě) se jim do toho procesu pletou Evropané a Američané dodávkami zbraní, logistiky a humanitární pomoci,
d) většina muslimů zatím nepochopila, že ideologie fundamentálního výkladu slov proroka je cestou nikoliv do nebe, ale do pekla a že doslovný výklad Koránu jim blahobyt, po kterém touží, nikdy nepřinese, stejně jako nepřineslo blahobyt Evropanů lpění na dogmatech jakékoliv křesťanské církve
ad) d): většina muslimů naopak pochopila, že onu svázanost k životu nepotřebuje doslovně, případně vůbec. Projektujete sauda do každého muslima.
Pane Lhoťane, pokud bych přistoupil na Vaši tezi o existenci umírněných muslimů, pak byste z logiky věci musel Vy přistoupit na tvrzení, že nám tvrdým odmítnutím islámu a postavení ho mimo zákon na evropském kontinentu nemůže přinést více nebezpečí, než je ho tu teď. Ti umírnění, tak jak je popisujete, by to přece vzali bez problémů. A ti neumírnění už existují tak či onak. Souhlasíte?
A jak si pan Matějka představuje zákaz islámu konkrétně? Alláh přestane existovat?
Popis člověka, který je vykreslen v bodě "c" sedí i na ateistu nebo křesťana, který se zajímá o historii islámu.
Otázka tedy zní, zda lze takto definovaného "umírněného muslima" vůbec považovat za muslima.
Člověk, který nevěří, že Korán je "přímou řečí samotného Allaha", který nevěří, že Muhammadovo zákonodárství je platné, člověk, který odmítá doslovné znění Koránu i platnost významu násilných veršů – tak to jsem například i já. A já se za muslima rozhodně nepovažuji
Pokud muslim nevěří Koránu, který jim byl dán Bohem, prostřednictvím archanděla Gabriela, který jej dál předal Mohamedovi, tak nemůže být muslimem. Proč tedy umírnění muslimové v Evropě vyžadují ústupky od evropského práva a zvyklostí, aby vše bylo souhlasem s jejich právem šária. Proč muslimové oslavují násilnou smrt nevěřích tedy káfirů. Jak poznám jako Evropa umírněného muslima od neumírněného.
V Evropě ne všichni oslavují, pane Kindle.