Problém není multikulturalismus, ale určitý výklad islámu

Jsme to v podivné době, kdy jsou závažná témata tabuizována a problémy zametány pod koberec. Je to tak i s problematikou integrace muslimských přistěhovalců do Evropské společnosti. Měl jsem nedávno možnost soukromě pohovořit s jedním z českých odborníku na problematiku přistěhovalectví.


Problém není multikulturalismus, ale určitý výklad islámu
Jsme to v podivné době, kdy jsou závažná témata tabuizována a problémy zametány pod koberec. Je to tak i s problematikou integrace muslimských přistěhovalců do Evropské společnosti. Měl jsem nedávno možnost soukromě pohovořit s jedním z českých odborníku na problematiku přistěhovalectví.
Známe se již několik let a jsem celkem dobří přátelé. Jak mi řekl, je rád že může občas pohovořit s člověkem co si nemaluje růžové brýle, ale nevidí také svět černobíle. Jak sám řekl, je přesvědčen o nudnosti multikulturní společnosti, ale v tom že si přistěhovalci mohou ponechat svou kulturu jídla, svátky, náboženství, ale pouze v té podobě kdy to adaptují na náš civilizační a hodnotový systém. Prostě multikulturalismus v otevřené společnosti s podmínkou přijetí základních hodnot, jako to vidíme v USA, a ne v uzavřené společnosti budující v Evropě základy pro budoucí mini státy. Možná i proto oba máme rádi americkou společnost a její koncept multikulturalismu.
Co ho vysloveně děsí je skutečnost, že dnes to spíše vypadá jako by se měla Evropská společnost adaptovat na hodnoty muslimských přistěhovalců. „Jsme muslimové, budete asimilováni,“ parafrázoval u skleničky wisky výrok z našeho oblíbeného seriálu. Jak poznamenal, většina dnešních analýz a statistik dokazuje, že nemáme problém s integrací lidí z oblasti bývalého Sovětského svazu, Vietnamu, Barmy, Indie, Afriky nebo i Blízkého východu. „My máme problémy pouze tam, kde jsou tito lidé islámského vyznáni,“ ale zveřejnit to nebo to zmínit je politický nekorektní.
Říci, že problémem v integraci je určité pojetí islámu je zločin. Přitom to musí být jasné každému kdo se tím problémem zaobírá, že ti lidé se zde nechtějí integrovat a vzdát se svých představ, ale chtějí zde budovat „islámskou“ společnost, která bude islámštější jak to co je v jejich domovině. Kdo kdy viděl takovou picovánu jako je islámská identita? Přistěhovalci mají identitu iráckou, syrskou, Marockou, alžírskou a tady jim začnou lít mešity s podporou multikulturalistů, že žádnou takovou identitu nemají, ale mají islámskou a jsou příslušníky islámského národa, shodli jsem se oba nad nelogičností dnešních trendů.
Oba jsme také pobrečeli nad tím, že „inkvizice“ mezi námi multikulturalisty hlídá, aby neušel „potrestáni“ nikdo kdo by tyto informace zveřejnil. Ano tutlat, tutlat to je heslo dnešní doby.
Co ale ještě více děsí mého kamaráda je to co vidí mezi aktivisty kolem multikulturalismu a menšin. Jak mi řekl, není žádny pravičák, ale to že se táto závažná témata stala doménou pouze levicově orientovaných lidí, kteří vytlačí všechny odlišně smýšlející je víc než děsivé. Ti lidé nejprve káži o multikulturalismu a pak současně s tím propagují své politické názory, to je katastrofa. Konstatujeme a připíjíme si na budoucí emigraci do Ruska či USA. Mnozí z těchto lidí se snaží využit tyto menšiny k svému vlastnímu prospěchu a nedochází jím, že tím jen posilují tyto negativa do budoucna.
Zeptal jsem se ho a jak s tím dále? On mi řekl, nebuď Lukine naivní. Oba víme, že reformátoři islámu to projeli na plné čáře. Dnes všude tam kde je mešita nebo islámské centrum vládnou klasičtí muslimové, kteří Vás považují za odpadlíky. Co s tím, nevím demokracie nám moc možnosti nedává. My v Česku ještě máme šanci, zastavit příliv migrantů, zrušit volny pohyb osob, zamezit přílivu financí z islámských zemí a přestat respektovat představitele islamistů, ale to by se muselo udělat teď a dopady takových to kroku v krátkodobém horizontu na ekonomiku, naše postaveni v Evropě a celou populaci by byly drtivé.To stopro zastaví jakéhokoliv politika, nebo stranu před těmito opatřeními.
Ano, byl to nepříjemný rozhovor uprostřed příjemného večera. Rychle jsme ho ukončili a přešli jsme k zajímavějším tématům a diskuzi o využití alternativních zdrojů energie v Beskydách. Bohužel pachuť z problému multikulturalismu zůstala.

Známe se již několik let a jsem celkem dobří přátelé. Jak mi řekl, je rád že může občas pohovořit s člověkem co si nemaluje růžové brýle, ale nevidí také svět černobíle. Jak sám řekl, je přesvědčen o nudnosti multikulturní společnosti, ale v tom že si přistěhovalci mohou ponechat svou kulturu jídla, svátky, náboženství, ale pouze v té podobě kdy to adaptují na náš civilizační a hodnotový systém. Prostě multikulturalismus v otevřené společnosti s podmínkou přijetí základních hodnot, jako to vidíme v USA, a ne v uzavřené společnosti budující v Evropě základy pro budoucí mini státy. Možná i proto oba máme rádi americkou společnost a její koncept multikulturalismu.

Co ho vysloveně děsí je skutečnost, že dnes to spíše vypadá jako by se měla Evropská společnost adaptovat na hodnoty muslimských přistěhovalců. „Jsme muslimové, budete asimilováni,“ parafrázoval u skleničky wisky výrok z našeho oblíbeného seriálu. Jak poznamenal, většina dnešních analýz a statistik dokazuje, že nemáme problém s integrací lidí z oblasti bývalého Sovětského svazu, Vietnamu, Barmy, Indie, Afriky nebo i Blízkého východu. „My máme problémy pouze tam, kde jsou tito lidé islámského vyznáni,“ ale zveřejnit to nebo to zmínit je politický nekorektní.

Říci, že problémem v integraci je určité pojetí islámu je zločin. Přitom to musí být jasné každému kdo se tím problémem zaobírá, že ti lidé se zde nechtějí integrovat a vzdát se svých představ, ale chtějí zde budovat „islámskou“ společnost, která bude islámštější jak to co je v jejich domovině. Kdo kdy viděl takovou picovánu jako je islámská identita? Přistěhovalci mají identitu iráckou, syrskou, Marockou, alžírskou a tady jim začnou lít mešity s podporou multikulturalistů, že žádnou takovou identitu nemají, ale mají islámskou a jsou příslušníky islámského národa, shodli jsem se oba nad nelogičností dnešních trendů.

Oba jsme také pobrečeli nad tím, že „inkvizice“ mezi námi multikulturalisty hlídá, aby neušel „potrestáni“ nikdo kdo by tyto informace zveřejnil. Ano tutlat, tutlat to je heslo dnešní doby.

Co ale ještě více děsí mého kamaráda je to co vidí mezi aktivisty kolem multikulturalismu a menšin. Jak mi řekl, není žádny pravičák, ale to že se táto závažná témata stala doménou pouze levicově orientovaných lidí, kteří vytlačí všechny odlišně smýšlející je víc než děsivé. Ti lidé nejprve káži o multikulturalismu a pak současně s tím propagují své politické názory, to je katastrofa. Konstatujeme a připíjíme si na budoucí emigraci do Ruska či USA. Mnozí z těchto lidí se snaží využit tyto menšiny k svému vlastnímu prospěchu a nedochází jím, že tím jen posilují tyto negativa do budoucna.

Zeptal jsem se ho a jak s tím dále? On mi řekl, nebuď Lukine naivní. Oba víme, že reformátoři islámu to projeli na plné čáře. Dnes všude tam kde je mešita nebo islámské centrum vládnou klasičtí muslimové, kteří Vás považují za odpadlíky. Co s tím, nevím demokracie nám moc možnosti nedává. My v Česku ještě máme šanci, zastavit příliv migrantů, zrušit volny pohyb osob, zamezit přílivu financí z islámských zemí a přestat respektovat představitele islamistů, ale to by se muselo udělat teď a dopady takových to kroku v krátkodobém horizontu na ekonomiku, naše postaveni v Evropě a celou populaci by byly drtivé.To stopro zastaví jakéhokoliv politika, nebo stranu před těmito opatřeními.

Ano, byl to nepříjemný rozhovor uprostřed příjemného večera. Rychle jsme ho ukončili a přešli jsme k zajímavějším tématům a diskuzi o využití alternativních zdrojů energie v Beskydách. Bohužel pachuť z problému multikulturalismu zůstala.

 

Autor: Lukáš Lhoťan | středa 10.8.2011 19:39 | karma článku: 13,91 | přečteno: 1216x