Není extrém jako extrém aneb proč se bojíme muslimů

V úterních Lidových novinách vyšel obsáhlý rozhovor s duchovním pražské mešity Samerem Shehadehem, který dokazuje, že předseda muslimské obce v České republice Muneeb Hassan Alrawi je lhář, který záměrně balamutí českou veřejnost.

On vlastně Alrawi ani nelže, jen pod pojmem extremismus rozumí úplně něco jiného než naše společnost. Pro nás jsou extremisté ti, co chtějí zabíjet jiné za kritiku své posvátné věci nebo ti, kdo schvalují vraždění civilistů. Jenže pro pravověrného muslima, jímž Alrawi je, jsou extremisté ti, co chtějí reformovat islám a prohlásit, že něco z koránu dnes již neplatí či se jedná o historický kontext nebo se prostě dnes již musí chápat jinak.

Alrawi v rozhovoru pro iDnes.cz (zde) řekl v odpovědi na otázky:
Museli jste někdy v muslimské obci bojovat s nějakými radikálními názory svých členů?
Tak Lhoťan byl jeden z těch nejradikálnějších.
Když říkáte, že jeden z více, tak ostatní mezi vámi stále zůstávají?
Ne, naštěstí jsme se všech zbavili.

Jak již v roce 2006 zaznělo v pořadu Kosmopolis (podrobnosti zde), dospěl jsem již tehdy k názoru, že je potřeba islám reformovat a násilí spolu s dogmatickou interpretací koránu odmítnout. Toto mohou dosvědčit také mnozí mí nepřátelé i přátelé mezi muslimy, že jsem se stal pro Alrawiho a další extremistou v tom, že jsem odmítal božskou neměnnost textů koránu. To ovšem není podstatné, podstatné je to, že Alrawi dále v rozhovoru tvrdí, že se všech ostatních zbavili.

Toto Alrawiho tvrzení je již otevřenou lží. Tedy pokud jako extremismus rozumíme to, co si pod tím představí český člověk. Tedy schvalování násilí a netoleranci. A ne pokusy o reformu koránu a islámu.

A zde se již dostáváme nejen k osobě duchovního pražské mešity Samera Shehadeha, ale i k dalším. Jak podrobně dokazuji ve své knize Islám a islamismus v České republice a Ježíš Kristus a islám, tak například Samer Shehadeh vydal náboženský edikt schvalující zákaz výstavby kostelů a synagog v zemi ovládané muslimy. Dále schvaluje sebevražedné atentáty na izraelské civilisty a rovněž považuje za povinnost odstranit v zemích s většinou muslimů sekulární stát a nastolit islámský.

Pak tu máme postavičku Vladimíra Sáňky, který je obviněn kvůli knize Základy tauhídu. Tento český konvertita schvaluje vraždění kritiků islámu z řad bývalých muslimů, schvaluje také sebevražedné atentáty a samozřejmě odmítá sekularismus.

A tak bych mohl pokračovat dál a dál po dalších osobnostech české muslimské komunity. Právě tyto postavičky ovšem dokazují, že Alrawi buď lže, nebo nerozumí významu slova extremista. Protože Shehadeh či Sáňka nejsou žádní řadoví členové muslimské komunity v Čechách a na Moravě, ale přímo její vedoucí představitelé. A pokud mají takové názory, copak asi učí prosté muslimy v mešitách mimo pozornost české veřejnosti?

To, že na obranu takovýchto islámských extremistů vystupují kněží Tomáš Halík nebo Mikuláš Vymětal, mne nepřekvapuje - jsou to jejich přátelé a možná i kolegové spolupracovníci jedné nejmenované již naštěstí zrušené organizace. Jsem však zklamán, že k obraně hlásání islámského extremismu se dal zneužít i pan kardinál Vlk a další rozumní lidé.

O mé osobě, Alrawim a postojích českých muslimů k české veřejnosti hovoří i bývalá muslimka Pavlína Bitarová

Autor: Lukáš Lhoťan | středa 14.5.2014 10:02 | karma článku: 30,69 | přečteno: 1974x