Miloš Zeman: „Umírněný žid, křesťan, muslim = nacista“

Jsou umírnění křesťané, židé a muslimové rovní umírněným nacistům? Jistě že ne, řeknete si, ale ze slov Miloše Zemana, čestného předsedy Strany práv občanů Zemanovců, vyznívá, že ano. Své výroky z poslední doby, na adresu umírněných muslimů obhajuje mnoha zajímavými myšlenkovými pochody.

Zemanův názor na židy, křesťany a muslimyKoláž titulky Reflexu

 


Miloš Zeman: „Umírněný žid, křesťan, muslim = nacista“
Jsou umírnění křesťané, židé a muslimové rovní umírněným nacistům? Jistě že ne, řeknete si, ale ze slov Miloše Zemana, čestného předsedy Strany práv občanů Zemanovců, vyznívá, že ano. Své výroky z poslední doby, na adresu umírněných muslimů obhajuje mnoha zajímavými myšlenkovými pochody.
Media opět zpustila hysterii o tom, jak jeden důchodce z vysočiny, neschopen smířit se s odchodem z vrcholové politiky, spustil opět záplavu urážek na adresu muslimů. Většina medii informuje o Zemanovi a jeho výrocích slovy, že Zeman přirovnal muslimy k nacistům, jenže Zemana k nacistům přirovnal vlastně i židy a křesťany.
Neboť na otázku redaktora Reflexu, že obdobné problematické pasáže, jako v koránu,  jsou i v Bibli. Zeman odpověděl: „Připouštím, že tuto nenávist lze nalézt i ve Starém zákoně. Jako tolerantní ateista ale beru Nový zákon jako geniální filozofické dílo, samozřejmě rozmělněné epištolami svatého Pavla. Je zajímavé, jak konvertita dokázal zkurvit, dovolte mi použít toto slovo, poselství evangelií svými epištolami.“
Tento jeho postoj, ale zatím vlastně nikdo nekomentoval. Myslím si, že se Miloši Zemanovi podařilo „vstřelit si vlastní branku“, když si toho nemusí byt příliš vědom. Na webu jeho strany je prezentována fotografie Miloše Zemana v rozhovoru s pražským arcibiskupem Dominikem Dukou. A sám Zeman se hrdě hlásí k přátelství s židovskou komunitou. Jak se pan arcibiskup staví k urážkám Zemana na adresu svatého Pavla a židovská komunita k označení svých posvátných textů za zdroj nenávistí, mi není bohužel známo.
Zeman vlastně říká, že i každý věřící je potencionální terorista a nacista, neboť kontroverzní výroky, které lze interpretovat jako výzvy k vyhlazení nevěřících nalezneme v Judaismu, křesťanství a dalších náboženstvích.
Zemanovo zevšeobecňováni a popíráni střetu o podobu islámu, mezi umírněnými muslimy a radikály, jen nahrává muslimským radikálům. Zeman odmítá jakkoliv přiznat, že značná část muslimů odsoudila teroristické útoky a to nejen na USA, ale i Izrael, Londýn či v ulicích Bagdádu apod. Naopak neustále zevšeobecňuje a činí celou skupinu obyvatel odpovědnou za část z nich. Je až paradoxní, že toto uplatňováni kolektivní viny je produktem ideologie bolševizmu a nacismu, tedy ideologii které údajně Zeman kritizuje.
Mnozí začínají přirovnávat Zemana k českému Wildersovi, ale to není správné. Přirovnat Zemana k Wildersovi by bylo velkou chybou, neboť Wilders je produktem specifické situace v Nizozemí, kdežto Zeman je spíše produktem smíchání klasického českého antisemitismu s bolševickým odporem k náboženství. Zeman je také jediným skutečným mediálním symbolem své strany a v kontextu této skutečnosti je třeba vnímat i jeho projevy.
Přes můj nesouhlasný postoj k Zemanové kritice náboženství a obavě, že je symbolem vracejících se mezi-náboženských nenávisti z dob středověku, trvám na Zemanově právu hlásat své přesvědčení, dle slov klasika Voltaire, který řekl „nesouhlasím s tím co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat“. Ale to nezbavuje Zemana odpovědnosti za vytváření podhoubí ke kolektivnímu odsouzení všech věřících židů, křesťanů a muslimů za extremistickou interpretaci jejich víry skupinkou pomatených extremistů.

Media opět zpustila hysterii o tom, jak jeden důchodce z vysočiny, neschopen smířit se s odchodem z vrcholové politiky, spustil opět záplavu urážek na adresu muslimů. Většina medii informuje o Zemanovi a jeho výrocích slovy, že Zeman přirovnal muslimy k nacistům, jenže Zemana k nacistům přirovnal vlastně i židy a křesťany.

Neboť na otázku redaktora Reflexu, že obdobné problematické pasáže, jako v koránu,  jsou i v Bibli. Zeman odpověděl: „Připouštím, že tuto nenávist lze nalézt i ve Starém zákoně. Jako tolerantní ateista ale beru Nový zákon jako geniální filozofické dílo, samozřejmě rozmělněné epištolami svatého Pavla. Je zajímavé, jak konvertita dokázal zkurvit, dovolte mi použít toto slovo, poselství evangelií svými epištolami.“

Tento jeho postoj, ale zatím vlastně nikdo nekomentoval. Myslím si, že se Miloši Zemanovi podařilo „vstřelit si vlastní branku“, když si toho nemusí byt příliš vědom. Na webu jeho strany je prezentována fotografie Miloše Zemana v rozhovoru s pražským arcibiskupem Dominikem Dukou. A sám Zeman se hrdě hlásí k přátelství s židovskou komunitou. Jak se pan arcibiskup staví k urážkám Zemana na adresu svatého Pavla a židovská komunita k označení svých posvátných textů za zdroj nenávistí, mi není bohužel známo.

Zeman vlastně říká, že i každý věřící je potencionální terorista a nacista, neboť kontroverzní výroky, které lze interpretovat jako výzvy k vyhlazení nevěřících nalezneme v Judaismu, křesťanství a dalších náboženstvích.

Zemanovo zevšeobecňováni a popíráni střetu o podobu islámu, mezi umírněnými muslimy a radikály, jen nahrává muslimským radikálům. Zeman odmítá jakkoliv přiznat, že značná část muslimů odsoudila teroristické útoky a to nejen na USA, ale i Izrael, Londýn či v ulicích Bagdádu apod. Naopak neustále zevšeobecňuje a činí celou skupinu obyvatel odpovědnou za část z nich. Je až paradoxní, že toto uplatňováni kolektivní viny je produktem ideologie bolševizmu a nacismu, tedy ideologii které údajně Zeman kritizuje.

Mnozí začínají přirovnávat Zemana k českému Wildersovi, ale to není správné. Přirovnat Zemana k Wildersovi by bylo velkou chybou, neboť Wilders je produktem specifické situace v Nizozemí, kdežto Zeman je spíše produktem smíchání klasického českého antisemitismu s bolševickým odporem k náboženství. Zeman je také jediným skutečným mediálním symbolem své strany a v kontextu této skutečnosti je třeba vnímat i jeho projevy.

Přes můj nesouhlasný postoj k Zemanové kritice náboženství a obavě, že je symbolem vracejících se mezi-náboženských nenávisti z dob středověku, trvám na Zemanově právu hlásat své přesvědčení, dle slov klasika Voltaire, který řekl „nesouhlasím s tím co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat“. Ale to nezbavuje Zemana odpovědnosti za vytváření podhoubí ke kolektivnímu odsouzení všech věřících židů, křesťanů a muslimů za extremistickou interpretaci jejich víry skupinkou pomatených extremistů.

Nejvtipnější a nejkontzroverznější výroky Miloše Zemana na stránkach reflexu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Lhoťan | sobota 6.8.2011 11:29 | karma článku: 14,70 | přečteno: 3367x