Mezi drtícími kameny islamofobů a islamistů

Na Prvnizprávy.cz vyšel článek o mém blogu. Musím říci, že reakce pana Vladimíra Sáňky a Muneeba Alrawiho na můj blog, mě víc než rozesmála. Místo vyvracení mých slov, se soustředili na snahu bagatelizovat mé informace urážením mé osoby. Ve své podstatě je jejich chování velmi podobné chování islamofobů. Neboť dokud říkáte co, jim vyhovuje, tak mlčí a chválí Vás, ale když upozorníte, že se neúplně správně chovají oni sami, tak Vás začnou očerňovat.

 


Mezi drtícími kameny islamofobů a islamistů
Na Prvnizprávy.cz vyšel článek o mém blogu. Musím říci, že reakce pana Vladimíra Sáňky a Muneeba Alrawiho na můj blog, mě víc než rozesmála. Místo vyvracení mých slov, se soustředili na snahu bagatelizovat mé informace urážením mé osoby. Ve své podstatě je jejich chování velmi podobné chování islamofobů. Neboť dokud říkáte co, jim vyhovuje, tak mlčí a chválí Vás, ale když upozorníte, že se neúplně správně chovají oni sami, tak Vás začnou očerňovat.
Podle pana Sáňky je sponzorství ze zahraničí minimální. O rozsahu sponzorství a jeho procentuálního vyvážení se nebudu teď rozepisovat, ale poukážu na některé ze způsobů, jak se zajišťuje prosazování vlivu zájmu zahraničních vlivových skupin. Uvádím pro ukázku některé z knih, které sponzorovaly organizace ze Saudské Arábie:
- Stručný průvodce k porozumění islámu ISBN 80-903196-1-0 Vydala Islámská nadace v Praze za sponzorství WAMY ze Saudské Arábie - náklad několik tisíc kusů.
- Pravé náboženství – Vydala Islámská nadace v Praze za sponzorství centra osvěty z Damánu v Saudské Arábii 1. vydání r. 2004, 22 stran, náklad 10000 ks. 2. vydání leden 2007, (ISBN 80-903196-8-8).
Saúdskoarabská organizace WAMY sponzoruje také další aktivity v Islámských nadací a přes vlivové sponzory dochází i ke každoročnímu organizování bezplatné pouti (hadž), na které jsou „dobrovolníci“ vystaveni školením, co je „správný“ islám.
Sponzoři ze Saudské Arábie sponzorují i další aktivity a mezi muslimskou komunitou je všeobecně známo, jakým způsobem se to děje, aby to vypadalo, že peníze pocházejí z českých zdrojů. Nebo si snad někdo myslí, že čeští muslimové jsou tak bohatí, aby si mohli dovolit zakoupit za skoro deset milionů budovu pro Islámské centrum (mešitu) v Teplicích, za víc jak dvacet milionu korun Islámské centrum v Praze apod.?
Pan Vladimír Sáňka také neříká pravdu o stavu Islámské nadace. Co se týče nadačního zákona, tak ten říká zcela jasně:
Nadace nebo nadační fond se zřizuje písemnou smlouvou uzavřenou mezi zřizovateli nebo zakládací listinou, je-li zřizovatel jediný, anebo závětí (dále jen "nadační listina"). Počet členů správní rady, jména, příjmení, rodná čísla, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt členů první správní rady s uvedením způsobu jejich jednání jménem nadace nebo nadačního fondu, počet členů dozorčí rady, jména, příjmení, rodná čísla, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt členů první dozorčí rady anebo jméno, příjmení, rodné číslo, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt prvního revizora, vykonává-li působnost dozorčí rady revizor. Podrobný text nadačního zákona zde.
http://zakony-online.cz/?s143&q143=all
Nevím, jak si pan Sáňka představuje integraci muslimů v ČR, ale rozhodně vím, že integraci nepomáhá vydávání literatury, v niž jsou uráženi a nepravdivými argumenty očerňováni židé, křesťané a nevěřící. Také nepomáhá integraci propagování rigidního a v evropském prostoru cizího, jednostranného výkladu islámu, který je nepřátelský vůči jinak smýšlejícím muslimů a obviňuje je z bezvěrectví (byť to může být osobní postoj pana Sáňky).
Otázkou je také to, co je „zachování své identity“? Pro většinu muslimu co znám, to je zachování jejich kultury jídla, odpočinku, oblečení apod. rozhodně sami nesouhlasí s tím, aby lide, co se nějak chovali ve své domovině, se tak chovali i zde v ČR a vyvolávali tak konflikty s většinovou společností. Nikdo po muslimech nemůže v naší liberální demokracii chtít, aby jedli vepřové nebo pili víno (pokud nechtějí), ale musíme po nich požadovat, aby respektovali práva žen, menšin a další zákony České republiky, což se v některých knihách schválených panem Sáňkou nepřímo zpochybňuje, jako v rozporu s islámským právem šária.
Závěrem co dodat? Podle pana Alrawiho jsem exot. Bohužel tohle mi říká hodně lidi v Brně, že jsem exot, protože jsem panu Alrawimu tak dlouho věřil, zatímco ho ostatní dávno prohlédli i jeho skutečné cíle. Ale jsem rád exotem, který věří v možnost mírového a obohacujícího soužití muslimů s nemuslimy v Evropě a tolerantní společnost, ať ji již říkáme multikulturní, nebo občanská.
Paradoxem je, že dokud jsem se nerozhodl být v kritice kořenů islamofobie spravedlivý a pouze jsem poukazoval na islamofobii v České společnosti, tak to ani jednomu z nich nevadilo. Jediné co jim vadilo, bylo to, že jsem to byl já, kdo mravenčí práci prokázal dva úspěchy u státních orgánů v otázce islamofobie v mediích a ne jejich Islámské nadace.
Podstatou ale je, že pravidla musí platit pro všechny stejně a rozhodně si myslím, že by mělo být nesprávné, veřejné vystupovat proti špatnému chování a politice, byť kritikou do vlastních řad.  Možná i v tom je problém pana Sáńky a dalších muslimů i nemuslimů, nesnášejí kritiku svých osob a hlavně pravdivou kritiku. Já jsem třeba kromě útoku na sebe neslyšel, že by pan Sáňka odmítl sebevražedné atentáty proti izraelským civilistům, nebo že by popřel, že se chová vůči Palestincům a židům, stylem dvou tváří…
Článek na první zprávy zde.
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/z-domova/cesky-muslim-jsme-radikalni44-placeni-saudy--a-lzeme/highlightSearch=muslim/

Podle pana Sáňky je sponzorství ze zahraničí minimální. O rozsahu sponzorství a jeho procentuálního vyvážení se nebudu teď rozepisovat, ale poukážu na některé ze způsobů, jak se zajišťuje prosazování vlivu zájmu zahraničních vlivových skupin. Uvádím pro ukázku některé z knih, které sponzorovaly organizace ze Saudské Arábie:

- Stručný průvodce k porozumění islámu ISBN 80-903196-1-0 Vydala Islámská nadace v Praze za sponzorství WAMY ze Saudské Arábie - náklad několik tisíc kusů.

- Pravé náboženství – Vydala Islámská nadace v Praze za sponzorství centra osvěty z Dammamu v Saudské Arábii 1. vydání r. 2004, 22 stran, náklad 10000 ks. 2. vydání leden 2007, (ISBN 80-903196-8-8).

Saúdskoarabská organizace WAMY sponzoruje také další aktivity v Islámských nadací a přes vlivové sponzory dochází i ke každoročnímu organizování bezplatné pouti (hadž), na které jsou „dobrovolníci“ vystaveni školením, co je „správný“ islám.

Sponzoři ze Saudské Arábie sponzorují i další aktivity a mezi muslimskou komunitou je všeobecně známo, jakým způsobem se to děje, aby to vypadalo, že peníze pocházejí z českých zdrojů. Nebo si snad někdo myslí, že čeští muslimové jsou tak bohatí, aby si mohli dovolit zakoupit za skoro deset milionů budovu pro Islámské centrum (mešitu) v Teplicích, za víc jak dvacet milionu korun Islámské centrum v Praze apod.?

Pan Vladimír Sáňka také neříká pravdu o stavu Islámské nadace. Co se týče nadačního zákona, tak ten říká zcela jasně:

Nadace nebo nadační fond se zřizuje písemnou smlouvou uzavřenou mezi zřizovateli nebo zakládací listinou, je-li zřizovatel jediný, anebo závětí (dále jen "nadační listina"). Počet členů správní rady, jména, příjmení, rodná čísla, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt členů první správní rady s uvedením způsobu jejich jednání jménem nadace nebo nadačního fondu, počet členů dozorčí rady, jména, příjmení, rodná čísla, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt členů první dozorčí rady anebo jméno, příjmení, rodné číslo, popřípadě datum narození, a trvalý pobyt prvního revizora, vykonává-li působnost dozorčí rady revizor. Podrobný text nadačního zákona zde.

Nevím, jak si pan Sáňka představuje integraci muslimů v ČR, ale rozhodně vím, že integraci nepomáhá vydávání literatury, v niž jsou uráženi a nepravdivými argumenty očerňováni židé, křesťané a nevěřící. Také nepomáhá integraci propagování rigidního a v evropském prostoru cizího, jednostranného výkladu islámu, který je nepřátelský vůči jinak smýšlejícím muslimů a obviňuje je z bezvěrectví (byť to může být osobní postoj pana Sáňky).

Otázkou je také to, co je „zachování své identity“? Pro většinu muslimu co znám, to je zachování jejich kultury jídla, odpočinku, oblečení apod. rozhodně sami nesouhlasí s tím, aby lide, co se nějak chovali ve své domovině, se tak chovali i zde v ČR a vyvolávali tak konflikty s většinovou společností. Nikdo po muslimech nemůže v naší liberální demokracii chtít, aby jedli vepřové nebo pili víno (pokud nechtějí), ale musíme po nich požadovat, aby respektovali práva žen, menšin a další zákony České republiky, což se v některých knihách schválených panem Sáňkou nepřímo zpochybňuje, jako v rozporu s islámským právem šária.

Závěrem co dodat? Podle pana Alrawiho jsem exot. Bohužel tohle mi říká hodně lidi v Brně, že jsem exot, protože jsem panu Alrawimu tak dlouho věřil, zatímco ho ostatní dávno prohlédli i jeho skutečné cíle. Ale jsem rád exotem, který věří v možnost mírového a obohacujícího soužití muslimů s nemuslimy v Evropě a tolerantní společnost, ať ji již říkáme multikulturní, nebo občanská.

Paradoxem je, že dokud jsem se nerozhodl být v kritice kořenů islamofobie spravedlivý a pouze jsem poukazoval na islamofobii v České společnosti, tak to ani jednomu z nich nevadilo. Jediné co jim vadilo, bylo to, že jsem to byl já, kdo mravenčí práci prokázal dva úspěchy u státních orgánů v otázce islamofobie v mediích a ne jejich Islámské nadace.

Podstatou ale je, že pravidla musí platit pro všechny stejně a rozhodně si nemyslím, že by mělo být nesprávné, veřejné vystupovat proti špatnému chování a politice, byť kritikou do vlastních řad.  Možná i v tom je problém pana Sáńky a dalších muslimů i nemuslimů, nesnášejí kritiku svých osob a hlavně pravdivou kritiku. Já jsem třeba kromě útoku na sebe neslyšel, že by pan Sáňka odmítl sebevražedné atentáty proti izraelským civilistům, nebo že by popřel, že se chová vůči Palestincům a židům, stylem dvou tváří…

Článek na první zprávy zde.

 

Autor: Lukáš Lhoťan | čtvrtek 16.12.2010 9:26 | karma článku: 14,49 | přečteno: 1321x