- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... význam islámského popření ukřižování Ježíše Krista.
Během stále častějších veřejných debat, o islámu a své zkušenosti s ním,se setkávám s dotazy na to, jak se islám staví k postavě Ježíše Krista a jeho učení. Muslimové totiž rádi zdůrazňuji ve své propagaci, že i oni věří v Ježíše Krista. Je to ovšem lež.
Muslimové sice tvrdí, že věří v Ježíše, ale nevěří v jeho učení. Muslimové věří v to, co jim kázal Mohammed, a Mohamed jim kázal o Ježíši, že sice byl zrozen zázrakem, ale nepřinesl žádné nové učení a byl pouze prorokem, který se podřizuje učení Mohameda.
Tento islámský Ježíš je degradován na pouhého potvrzovatele Mohamedova učení a podle Mohameda sice Ježíš znovu příjde na konci věků, ale pouze, aby potvrdil pravost Mohamedova učení – islámu a podřídí se vládě muslimského vládce Mahdiho.
Z islámských teologických textů a výroků připisovaných Mohamedovi je zřejmé, že ten kdo s Mohamedem komunikoval a prezentoval se mu jako Bůh, tak tato světelná postava nejvíce nenáviděla Ježíšův čín dobrovolné smrti na kříži a vše co je s ním spojené, tedy i sestoupení do pekel. A jen jedna postava má důvod nenávidět Ježíše za jeho činy během jeho pobytu v podsvětí – ďábel.
Protože Ježíš svým sestoupením do pekel zbavil definitivně ďábla moci nad lidským rodem. Proto chce ďábel tento čín popřít a skrýt jeho význam před lidstvem.
Ježíšovo sestoupení do pekel, a osvobození lidstva z moci smrti a ďábla, je pevnou součásti křesťanské víry od počátku, tedy od dob apoštolů. V češtině se tomuto tématu věnuje velice obsáhle dílo Kristus – Vítěz nad podsvětím metropolity Ilariona Alfejeva.
Islám tedy popírá nejen božství Ježíše Krista, ale i jeho činy vykonané v podsvětí a celou vykupitelskou roli Ježíše ve smíření lidstva s bohem. Naopak podle islámu je Ježíš pouhým prorokem, který se podřizuje učeni Mohamedovu a vedeni Mohamedovu, tedy Ježíše je v islámu až ten druhý po Mohamedovi a absolutně poslušný Mohamedovi. Podrobně jsem islámskou filozofii vůči Ježíši Kristu rozepsal ve své knize Ježíš Kristus a islám.
Další články autora |