Islámský radikalismus jako nástroj vnitro muslimského konfliktu

Jsou dny kdy se mi chce stále více zvracet. A bohužel není to z jídla, ale z chováni lidí. Víte po několika letech snahy o reformováni situace v českých mešitách, jsem před několika měsíci odešel a s vědomím, že není jiná možnost začal psát o tom co se mezi muslimy v České republice děje.


Islámský radikalismus jako nástroj vnitro muslimského konfliktu
Jsou dny kdy se mi chce stále více zvracet. A bohužel není to z jídla, ale z chováni lidí. Víte po několika letech snahy o reformováni situace v českých mešitách, jsem před několika měsíci odešel a s vědomím, že není jiná možnost začal psát o tom co se mezi muslimy v České republice děje.
Jistě mnozí mohou to co píši a o čem informuji bagatelizovat a tvrdit, že jde jen o osobní mstu za podvedení od předsedy Islámské nadace v Brně a Ústředí muslimských obcí v ČR Muniba Alrawiho. Bylo by nesmyslné tvrdit, že nejsem zklamán z jeho falše a toho, že jsem jeho obelháváni tak dlouho věřil. Ale když sledují vzrůstající averzi české veřejnosti vůči muslimům, islámu a vidím, že ti co mezi muslim vytvořili zárodek problémového vývoje, dále pokračuji ve svém kurzu nevidím jiný způsob jak se pokusit o nápravu a reformu, než otevřenou informovanosti medii.
Jak nám ukazuji zkušenosti z našeho vlastního vývoje v euro-atlantické civilizaci, a nejnovější události na blízkém východě, svoboda medii a šíření informací je základem každé spravedlivé a svobodné společnosti.
Před několika dny jsem si opět potvrdil, jak snadno je možné zneužít terorismus a islámský radikalismus k osobnímu prospěchu. Setkal jsem se postupně s několika známými z medii, kteří měli zájem napsat o aktuální situaci v české muslimské komunitě.
Během řeči jsem se od dvou těchto kontaktu dozvěděl, že jím Munib Alrawi opakovaně tvrdil, že lidé kolem modlitebny v prostorách arabské jazykové školy Alfirdaus jsou muslimští radikálové a potencionální hrozba pro českou společnost, kdežto lidé kolem jeho skupiny jsou liberální a tolerantní. Proto by měla media podporovat a prezentovat jeho jako symbol islámu. Ale když mu tito lidé řekli, že tyto jeho obvinění na adresu jazykové školy Alfirdaus chtějí zveřejnit, řekl jim aby to nedělali kvůli dobré pověsti islámu.
Když mi to potvrdili tito na sobě nezávislí lidé byl jsem v šoku. Jistě již předtím jsem neoficiálně slyšel od jiných lidí, že tohle Munib Alrawi vykládá o lidech, kteří ho nepodporují a podporuji jazykovou školu Alfirdaus, ale mít potvrzené, že se takto snaží využít strachu z islámského radikalismu k svému prospěchu mně šokovalo.
Jistě já sám nesouhlasím s mnoha věcmi názory, které zaujímají lidé kolem Alfirdaus, ale tito lidé nejsou rozhodně žádnými radikály a rozhodně jsou mnohem méně islamističtí než Munib Alrawi a jeho kolektiv. V situaci, kdy podle informací z arabské komunity, získal Munib Alrawi trvaly pobyt na území České republiky v 90. letech fingovaným sňatkem s Češkou, mi přijde víc než zvrácené, že obviňuje lidi kolem Alfirdaus z islámského radikalismu a nedodržováni zákonů.
Je to šokující, lidé kolem Alfirdaus se odmítají plést do politiky a chtějí prostě jen se scházet a učit své děti koránu a arabštině. Zároveň v této škole se vyučuje čeština pro cizince a pomáhá se brněnským muslimům s výchovou dětí-. Bohužel toto vše je trnem v oku Alrawimu a jeho švagrovi, protože se tak dostává značná část brněnských muslimů mimo jejich vliv a kontrolu.
Toto poznáni jak Alrawi využívá obvinění z radikalismu k svému prospěchu, mně opět přesvědčilo, že potřebujeme co nejvíce informační otevřenost ze strany české muslimské komunity k české veřejnosti, jen tak se nám podaří vyčistit tento chlívek a dosáhnout pozitivních výsledku pro české muslimy.

Jistě mnozí mohou to co píši a o čem informuji bagatelizovat a tvrdit, že jde jen o osobní mstu za podvedení od předsedy Islámské nadace v Brně a Ústředí muslimských obcí v ČR Muniba Alrawiho. Bylo by nesmyslné tvrdit, že nejsem zklamán z jeho falše a toho, že jsem jeho obelháváni tak dlouho věřil. Ale když sledují vzrůstající averzi české veřejnosti vůči muslimům, islámu a vidím, že ti co mezi muslim vytvořili zárodek problémového vývoje, dále pokračuji ve svém kurzu nevidím jiný způsob jak se pokusit o nápravu a reformu, než otevřenou informovanosti medii.

Jak nám ukazuji zkušenosti z našeho vlastního vývoje v euro-atlantické civilizaci, a nejnovější události na blízkém východě, svoboda medii a šíření informací je základem každé spravedlivé a svobodné společnosti.

Před několika dny jsem si opět potvrdil, jak snadno je možné zneužít terorismus a islámský radikalismus k osobnímu prospěchu. Setkal jsem se postupně s několika známými z medii, kteří měli zájem napsat o aktuální situaci v české muslimské komunitě.

Během řeči jsem se od dvou těchto kontaktu dozvěděl, že jím Munib Alrawi opakovaně tvrdil, že lidé kolem modlitebny v prostorách arabské jazykové školy Alfirdaus jsou muslimští radikálové a potencionální hrozba pro českou společnost, kdežto lidé kolem jeho skupiny jsou liberální a tolerantní. Proto by měla media podporovat a prezentovat jeho jako symbol islámu. Ale když mu tito lidé řekli, že tyto jeho obvinění na adresu jazykové školy Alfirdaus chtějí zveřejnit, řekl jim aby to nedělali kvůli dobré pověsti islámu.

Když mi to potvrdili tito na sobě nezávislí lidé byl jsem v šoku. Jistě již předtím jsem neoficiálně slyšel od jiných lidí, že tohle Munib Alrawi vykládá o lidech, kteří ho nepodporují a podporuji jazykovou školu Alfirdaus, ale mít potvrzené, že se takto snaží využít strachu z islámského radikalismu k svému prospěchu mně šokovalo.

Jistě já sám nesouhlasím s mnoha věcmi názory, které zaujímají lidé kolem Alfirdaus, ale tito lidé nejsou rozhodně žádnými radikály a rozhodně jsou mnohem méně islamističtí než Munib Alrawi a jeho kolektiv. V situaci, kdy podle informací z arabské komunity, získal Munib Alrawi trvaly pobyt na území České republiky v 90. letech fingovaným sňatkem s Češkou, mi přijde víc než zvrácené, že obviňuje lidi kolem Alfirdaus z islámského radikalismu a nedodržováni zákonů. Také to jen potvrzuje slova Davida Macka z pořadu České televize Kontexty. V kterém řekl, že mu Munib Alrawi tvrdil o brněnských muslimech, že to s muslimy v Brně nemá lehké, protože jsou radikalni a podporují terorismus, ale on je drží díky své neomezené moci nad mešitou pod kontrolou. Je to víc než směšné, neboť je to Alrawi kdo tolerují v mešitě proti-západní a anti-demokratické projevy.

Je to šokující, lidé kolem Alfirdaus se odmítají plést do politiky a chtějí prostě jen se scházet a učit své děti koránu a arabštině. Zároveň v této škole se vyučuje čeština pro cizince a pomáhá se brněnským muslimům s výchovou dětí-. Bohužel toto vše je trnem v oku Alrawimu a jeho švagrovi, protože se tak dostává značná část brněnských muslimů mimo jejich vliv a kontrolu.

Toto poznáni jak Alrawi využívá obvinění z radikalismu k svému prospěchu, mně opět přesvědčilo, že potřebujeme co nejvíce informační otevřenost ze strany české muslimské komunity k české veřejnosti, jen tak se nám podaří vyčistit tento chlívek a dosáhnout pozitivních výsledku pro české muslimy.


Autor: Lukáš Lhoťan | středa 16.3.2011 21:31 | karma článku: 8,78 | přečteno: 1530x