Islámské nadace - nejlepší spojenec islamofobů

Bůh (Alláh) v koránu hovoří: „O modlitebny Boží se mohou starat jedině ti, kdož věří v Boha a v den poslední, modlitby dodržují, almužny dávají a jen Boha se obávají.“ Současně s tím tvrdí majitelé českých Islámských nadací, že doporučují muslimským přistěhovalcům, aby dodržovali zákony České republiky a tvrdí, že i jejich pojetí šárie (islámského zákona) takové chování přikazuje.


Islámské nadace - nejlepší spojenec islamofobů
Bůh (Alláh) v koránu hovoří: „O modlitebny Boží se mohou starat jedině ti, kdož věří v Boha a v den poslední, modlitby dodržují, almužny dávají a jen Boha se obávají.“ Současně s tím tvrdí majitelé českých Islámských nadací, že doporučují muslimským přistěhovalcům, aby dodržovali zákony České republiky a tvrdí, že i jejich pojetí šárie (islámského zákona) takové chování přikazuje.
Na druhé straně jsou zde lidé z islamofobních kruhů a menšina islamologů, kteří hovoří o praktice takíjja. Takíjja je podle nich koncept ustanovený muslimy, který jim dává právo lhát nemuslimům a přetvařovat se. V případě finančních transakcích Islámských nadací se zdá, že spíše mají pravdu islamofobové.
Je to velice smutné, ale lidské, že i kolem Islámských nadací se objevují důkazy o finančních machinacích. V době, kdy jsem působil v Islámské nadaci v Brně, tvrdilo nám vedení, že se v pokladničce na dary umístěné v modlitebně vybere maximálně 1000kč týdně, jak jsem ale díky upozornění jednoho novináře zjistil, že správní rada islámské nadace v Brně deklarovala jen v roce 2009 výběr z této pokladničky na 420 000 korun českých od anonymních darců. (Zde scen oficiálního prohlášení.)
Nechápu proč nám a všem muslimům vedení Islámské nadace tvrdilo, a muslimům v Brně stále tvrdí, že mají maximálně tisíc korun týdně (což je maximálně 50 000 kč za rok), a zároveň českým úřadum deklarovali přijem z tohoto neevidovaného zdroje v hodnotě 420 000 kč?
Zároveň další položka z financování nadace je velice zajímavá. Islámská nadace zaměstnává jednu osobu, a to Jalal Atassiho,  švagra zřizovatele Islámské nadace Muneeba Hasana Alrawiho, kterému dle oficiálního přiznání vyplatila například v roce 2009, částku ve výši 144 395 korun českých hrubého, což dělá přibližně 12 000 korun českých hrubého měsíčně, přitom ale mezi muslimy přiznalo vedení islámské nadace, že Jalali Atassimu vyplácí 18 000 korun českých za jeho zaměstnávání. To tedy znamená, že mu část mzdy vyplácejí bokem z financí, které nejsou uvedeny ani v účetnictví nadace!
Jistě, chápu že v podmínkách České republiky jde o jev velice běžný, praktikovaný mnoha organizacemi a lidmi, ale pokud se má opravdu provést morální a etická revoluce, je potřeba, aby tato revoluce započala i v muslimské komunitě.
Nesouhlasím s těmi, co říkají, že bychom měli mlčet a utajovat neetické a nemorální jednání muslimů a to jen proto, aby se tak nedávala „munice“ islamofobům. Naopak pokud se budeme chovat pokrytecky a budeme tolerovat jednání nemorálni a možná i protizákonné, povede to jen k tomu, že mor korupce a klientelismu bude dále prorůstat naší muslimskou komunitou. Jak mi řekl během jedné přednášky imám Jusuf Kawaci, z amerického státu Texas, je potřeba povstání a odporování muslimů zlu korupce a pokrytectví šířícího se k radosti ďábla a pánu zla.
No a na otázku některých dotazovaných, jestli nemám strach z odhalování pochybných struktur a metod některých organizací a lidí, odpovídám, že se strachem se nedá žít. Jednoho dne člověk pochopí, že je lepší bát se a bojovat se zlem, než se bát a nechat se zlem zkorumpovat.
Mojžíš, Ježíš i Mohamed nám totiž řekli, že ty co zemřou v boji se zlem čeká místo po pravici Boží. Věřím v Boha milosrdného a slitovného, který nedopustí, aby zlo zvítězilo navždy.

Na druhé straně jsou zde lidé z islamofobních kruhů a menšina islamologů, kteří hovoří o praktice takíjja. Takíjja je podle nich koncept ustanovený muslimy, který jim dává právo lhát nemuslimům a přetvařovat se. V případě finančních transakcích Islámských nadací se zdá, že spíše mají pravdu islamofobové.

Je to velice smutné, ale lidské, že i kolem Islámských nadací se objevují důkazy o finančních machinacích. V době, kdy jsem působil v Islámské nadaci v Brně, tvrdilo nám vedení, že se v pokladničce na dary umístěné v modlitebně vybere maximálně 1000kč týdně, jak jsem ale díky upozornění jednoho novináře zjistil, že správní rada islámské nadace v Brně deklarovala jen v roce 2009 výběr z této pokladničky na 420 000 korun českých od anonymních darců. (Zde scen oficiálního prohlášení.)

Nechápu proč nám a všem muslimům vedení Islámské nadace tvrdilo, a muslimům v Brně stále tvrdí, že mají maximálně tisíc korun týdně (což je maximálně 50 000 kč za rok), a zároveň českým úřadum deklarovali přijem z tohoto neevidovaného zdroje v hodnotě 420 000 kč?

Zároveň další položka z financování nadace je velice zajímavá. Islámská nadace zaměstnává jednu osobu, a to Jalal Atassiho,  švagra zřizovatele Islámské nadace Muneeba Hasana Alrawiho, kterému dle oficiálního přiznání vyplatila například v roce 2009, částku ve výši 144 395 korun českých hrubého, což dělá přibližně 12 000 korun českých hrubého měsíčně, přitom ale mezi muslimy přiznalo vedení islámské nadace, že Jalali Atassimu vyplácí 18 000 korun českých za jeho zaměstnávání. To tedy znamená, že mu část mzdy vyplácejí bokem z financí, které nejsou uvedeny ani v účetnictví nadace!

Jistě, chápu že v podmínkách České republiky jde o jev velice běžný, praktikovaný mnoha organizacemi a lidmi, ale pokud se má opravdu provést morální a etická revoluce, je potřeba, aby tato revoluce započala i v muslimské komunitě.

Nesouhlasím s těmi, co říkají, že bychom měli mlčet a utajovat neetické a nemorální jednání muslimů a to jen proto, aby se tak nedávala „munice“ islamofobům. Naopak pokud se budeme chovat pokrytecky a budeme tolerovat jednání nemorálni a možná i protizákonné, povede to jen k tomu, že mor korupce a klientelismu bude dále prorůstat naší muslimskou komunitou. Jak mi řekl během jedné přednášky imám Jusuf Kawaci, z amerického státu Texas, je potřeba povstání a odporování muslimů zlu korupce a pokrytectví šířícího se k radosti ďábla a pánu zla.

No a na otázku některých dotazovaných, jestli nemám strach z odhalování pochybných struktur a metod některých organizací a lidí, odpovídám, že se strachem se nedá žít. Jednoho dne člověk pochopí, že je lepší bát se a bojovat se zlem, než se bát a nechat se zlem zkorumpovat.

Mojžíš, Ježíš i Mohamed nám totiž řekli, že ty co zemřou v boji se zlem čeká místo po pravici Boží. Věřím v Boha milosrdného a slitovného, který nedopustí, aby zlo zvítězilo navždy.


Autor: Lukáš Lhoťan | středa 16.2.2011 0:23 | karma článku: 10,61 | přečteno: 1801x