Islamofobové zneužiji vše i nečinnost a mlčení dobrých muslimů

Na svém blogu jsem zveřejnil článek na téma mého postoje k situaci v muslimské komunitě v ČR. Krátce po zveřejnění mého příspěvku „Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity“ byl můj příspěvek „okomentován“Jiřím Novotným pod názvem „Potvrzeno: Čeští muslimové podporují sebevražedné atentáty“.

 


Islamofobové zneužiji vše i nečinnost a mlčení dobrých muslimů
Na svém blogu jsem zveřejnil článek na téma mého postoje k situaci v muslimské komunitě v ČR. Krátce po zveřejnění mého příspěvku „Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity“ byl můj příspěvek „okomentován“Jiřím Novotným pod názvem „Potvrzeno: Čeští muslimové podporují sebevražedné atentáty“.
Zatím co já jsem pouze poukázal na skutečnost, že pan Vladimír Sáňka a další lidé podporují sebevražedné atentáty proti izraelským civilistům. Islamofobní scéna z této informace již udělala činnost celé muslimské komunity v ČR. Bohužel takovéto chováni islamofobů se dalo očekávat a jen to ukazuje na fakt, že jejich cílem není skutečná diskuze o faktech, ale pouze zneužití jakéhokoliv možného podnětu k útokům na muslimy a jejich démonizaci.
Lhal bych, kdybych řekl, že jsem neuvažoval nad dopadem zveřejnění mého článku o pokrytectví některých muslimů, ale nakonec jsem se rozhodl ho zveřejnit. Pohybuji se mezi řadovými obyčejnými muslimy v Brně, Praze a celé České republice a vím, že stále více muslimů je nespokojeno se stavem muslimské komunity v ČR a zároveň jsou mnozí v depresích, protože neví co s tím.
Většině lidí se nelíbí, jaké struktury se po pádu komunismu vytvořily kolem „islámské práce“ v ČR. Většina obyčejných muslimů je nespokojena, že se kolem mešit pohybují lidé s vazbami na bývalý komunistický režim a s myšlením totálně nevhodným do Evropy, ale co s tím chcete dělat, když mešity jsou soukromým vlastnictvím a jejich vlastníci si tedy mohou vybírat z koho učiní „reprezentaci“ všech muslimů?
Většina muslimu tak rezignuje na snahu cokoliv změnit a buď do mešit nechodí vůbec (většina muslimské komunity v ČR), nebo pouze se zajde pomodlit, ale není nijak aktivní a nepodporuje majitele těchto mešit. V posledních letech došlo k založení mnoha modliteben, které spravují lidé stojící v opozici proti majitelům mešit a jejich spojencům a do těchto modliteben, se uchyluje stále více těch muslimů, co nesouhlasí se stavem situace kolem soukromých mešit a zároveň se nechce vzdát praktikování islámu.
Abych řekl pravdu, nemám již mnoho sil a chutě, neustále se snažit psaním komentářů do novin, internetu a na veřejných diskuzích obhajovat to, že ne všichni muslimové jsou špatní a že je třeba soudit lidi individuálně, neodsuzovat kolektivně. Většina muslimů co znám zde v ČR, jsou obyčejní lidé žijící si svůj obyčejný život a většina z nich uprchla do Česka s cílem žít svobodně před diktátory a náboženskými fanatiky a bohužel kvůli pokrytectví malé hrstky muslimů, teď vidí, že nenávist a netolerance začíná sílit i v ČR a Evropě.
Bohužel chybou těchto obyčejných muslimů je, že jsou již příliš demotivování, aby se snažili něco změnit a tak sice nesouhlasí s tím co se jménem islámu a muslimů hlásá a děje, ale nemají již sílu vystoupit s tím veřejně.
A tak se islamofobům daří účinně parazitovat na této laxnosti a nechuti muslimů cokoliv učinit a využívají ve svůj prospěch to, že ukazují na rozpory v oficiálních proklamacích některých muslimů a muslimských představitelů a tím, co ve skutečnosti konají.
No a proč jsem se tedy nakonec rozhodl, po dvou letech již nevěřit na to, že se něco v naší muslimské komunitě změní k lepšímu, když budeme k problémům mlčet? A spoléhat, že se vyřeší samy?
Rozhodl jsem se tak poté, co jsem byl po dobu několika týdnu z různých zdrojů informován a varován, že skutečnost ukončení mé podpory současným majitelům brněnské mešity panu Alrawimu a jeho švagrovi Jalalu Atasimu a odmítnutí ukončení vnitromuslimské kritiky chování a podvodu ze strany současného vedení Ústředí muslimských obcí, vede k tomu, že sice v mé přítomnosti všichni tito pánové tvrdí, že oni žádnou válku nevedou, ale ve skutečnosti obcházeli a obtelefonovávali všechny lidi, o kterých věděli, nebo si mysleli, že mě podporují a snažili se je štvát proti mně šířením polopravd a lží a současně s tím začali obtelefonovávat a psát maily lidem a organizacím o kterých věděli, že semnou spolupracují a taktéž se je snažili štvát proti mně.
Je velice vtipné slyšet o tom, jak já, který vždy říkal novinářům a politikům, že české muslimy nezastupuji, že zastupuji pouze ty lidi, co mě podporují a jsem pouze českým muslimem, jsem napadán těmito samozvanými „zástupci všech muslimů“ za to, že nejsem zástupce všech muslimů.
Vlastně pro obraz islámu toto jejich chování v České republice je víc kontraproduktivní, než cokoliv jiného. Místo toto, aby byli rádi, že někdo má ještě sílu a odvahu veřejně obhajovat dobré muslimy přes vzrůstající společenskou nevraživost, tak jen protože to není činěno jejich jménem a ohrožuje to jejich pozici, útočí na toho, kdo tak činní, protože ten kdo tak činní si dovoluje nejen ukazovat na vzestup nesnášenlivosti v české společnosti, ale i na zlo na muslimské straně.
Ve skutečnosti mně to dnes připadá tak, že pro pana Alrawiho, Sáňku a jejich kolegy nejde o skutečnou obranu muslimů, ale o obranu jejich vlastních pozic a zisků a islamofobie jim dle jejich názorů měla sloužit, jako nástroj pro zastrašování všech jejich kritiků a ochranu jejich zájmů. Copak si například nikdo nevšiml, že pan Alrawi útočí a kritizuje pouze českou pravici (Roman Joch, Alexandr Vondra a další), ale ne levici (Miloš Zeman, Miloslav Ransdorf)? Když islamofobie a islamofobní předsudky jsou jak mezi pravicovými, tak levicovými politiky a občany?
Jak jsem osobně řekl jak Romanu Jochovi, tak i mým židovským a křesťanským přátelům: „Kdysi před lety jsem byl stejně ovlivněn propagandou myšlenek stále dodnes ovládající pana Sáňku a Alrawiho a další, ale čím více jsem se vzdělával v otázkách antisemitismu, islamofobíe a intelektu, dospěl jsem k poznání, že mnohdy jsou příčinami vzniku nevraživosti činy mnohých osob, které díky své činnosti stáhnou nenávist jiných nejen na sebe, ale i své souvěrce.“
Proto jsem stále kritikem lidí jako je pan Wilders, ale již dnes také vím, že tito lidé mají i v něčem pravdu. Ale přes existenci problémů mezi lidmi a špatných lidí, bychom měli pamatovat, že nejsou špatné národy, ale špatní lide. Stejně tak ani křesťanství, ani islám nebo judaismus nejsou v původním znění špatné, to jen špatní lidé omlouvají své špatné činy tím, že jim to dovoluje a ospravedlňuje jejich Bůh, ať již mu říkáme ve své řeči Alláh, Zeus, Jahve  … Je potřeba se více o islám a muslimy zajímat a studovat je, jen tak česká společnost pozná, že ne každý muslim je špatný, pokrytec a hrozba.

Zatím co já jsem pouze poukázal na skutečnost, že pan Vladimír Sáňka a další lidé podporují sebevražedné atentáty proti izraelským civilistům. Islamofobní scéna z této informace již udělala činnost celé muslimské komunity v ČR. Bohužel takovéto chováni islamofobů se dalo očekávat a jen to ukazuje na fakt, že jejich cílem není skutečná diskuze o faktech, ale pouze zneužití jakéhokoliv možného podnětu k útokům na muslimy a jejich démonizaci.

Lhal bych, kdybych řekl, že jsem neuvažoval nad dopadem zveřejnění mého článku o pokrytectví některých muslimů, ale nakonec jsem se rozhodl ho zveřejnit. Pohybuji se mezi řadovými obyčejnými muslimy v Brně, Praze a celé České republice a vím, že stále více muslimů je nespokojeno se stavem muslimské komunity v ČR a zároveň jsou mnozí v depresích, protože neví co s tím.

Většině lidí se nelíbí, jaké struktury se po pádu komunismu vytvořily kolem „islámské práce“ v ČR. Většina obyčejných muslimů je nespokojena, že se kolem mešit pohybují lidé s vazbami na bývalý komunistický režim a s myšlením totálně nevhodným do Evropy, ale co s tím chcete dělat, když mešity jsou soukromým vlastnictvím a jejich vlastníci si tedy mohou vybírat z koho učiní „reprezentaci“ všech muslimů?

Většina muslimu tak rezignuje na snahu cokoliv změnit a buď do mešit nechodí vůbec (většina muslimské komunity v ČR), nebo pouze se zajde pomodlit, ale není nijak aktivní a nepodporuje majitele těchto mešit. V posledních letech došlo k založení mnoha modliteben, které spravují lidé stojící v opozici proti majitelům mešit a jejich spojencům a do těchto modliteben, se uchyluje stále více těch muslimů, co nesouhlasí se stavem situace kolem soukromých mešit a zároveň se nechce vzdát praktikování islámu.

Abych řekl pravdu, nemám již mnoho sil a chutě, neustále se snažit psaním komentářů do novin, internetu a na veřejných diskuzích obhajovat to, že ne všichni muslimové jsou špatní a že je třeba soudit lidi individuálně, neodsuzovat kolektivně. Většina muslimů co znám zde v ČR, jsou obyčejní lidé žijící si svůj obyčejný život a většina z nich uprchla do Česka s cílem žít svobodně před diktátory a náboženskými fanatiky a bohužel kvůli pokrytectví malé hrstky muslimů, teď vidí, že nenávist a netolerance začíná sílit i v ČR a Evropě.

Bohužel chybou těchto obyčejných muslimů je, že jsou již příliš demotivování, aby se snažili něco změnit a tak sice nesouhlasí s tím co se jménem islámu a muslimů hlásá a děje, ale nemají již sílu vystoupit s tím veřejně.

A tak se islamofobům daří účinně parazitovat na této laxnosti a nechuti muslimů cokoliv učinit a využívají ve svůj prospěch to, že ukazují na rozpory v oficiálních proklamacích některých muslimů a muslimských představitelů a tím, co ve skutečnosti konají.

No a proč jsem se tedy nakonec rozhodl, po dvou letech již nevěřit na to, že se něco v naší muslimské komunitě změní k lepšímu, když budeme k problémům mlčet? A spoléhat, že se vyřeší samy?

Rozhodl jsem se tak poté, co jsem byl po dobu několika týdnu z různých zdrojů informován a varován, že skutečnost ukončení mé podpory současným majitelům brněnské mešity panu Alrawimu a jeho švagrovi Jalalu Atasimu a odmítnutí ukončení vnitromuslimské kritiky chování a podvodu ze strany současného vedení Ústředí muslimských obcí, vede k tomu, že sice v mé přítomnosti všichni tito pánové tvrdí, že oni žádnou válku nevedou, ale ve skutečnosti obcházeli a obtelefonovávali všechny lidi, o kterých věděli, nebo si mysleli, že mě podporují a snažili se je štvát proti mně šířením polopravd a lží a současně s tím začali obtelefonovávat a psát maily lidem a organizacím o kterých věděli, že semnou spolupracují a taktéž se je snažili štvát proti mně.

Je velice vtipné slyšet o tom, jak já, který vždy říkal novinářům a politikům, že české muslimy nezastupuji, že zastupuji pouze ty lidi, co mě podporují a jsem pouze českým muslimem, jsem napadán těmito samozvanými „zástupci všech muslimů“ za to, že nejsem zástupce všech muslimů.

Vlastně pro obraz islámu toto jejich chování v České republice je víc kontraproduktivní, než cokoliv jiného. Místo toto, aby byli rádi, že někdo má ještě sílu a odvahu veřejně obhajovat dobré muslimy přes vzrůstající společenskou nevraživost, tak jen protože to není činěno jejich jménem a ohrožuje to jejich pozici, útočí na toho, kdo tak činní, protože ten kdo tak činní si dovoluje nejen ukazovat na vzestup nesnášenlivosti v české společnosti, ale i na zlo na muslimské straně.

Ve skutečnosti mně to dnes připadá tak, že pro pana Alrawiho, Sáňku a jejich kolegy nejde o skutečnou obranu muslimů, ale o obranu jejich vlastních pozic a zisků a islamofobie jim dle jejich názorů měla sloužit, jako nástroj pro zastrašování všech jejich kritiků a ochranu jejich zájmů. Copak si například nikdo nevšiml, že pan Alrawi útočí a kritizuje pouze českou pravici (Roman Joch, Alexandr Vondra a další), ale ne levici (Miloš Zeman, Miloslav Ransdorf)? Když islamofobie a islamofobní předsudky jsou jak mezi pravicovými, tak levicovými politiky a občany?

Jak jsem osobně řekl jak Romanu Jochovi, tak i mým židovským a křesťanským přátelům: „Kdysi před lety jsem byl stejně ovlivněn propagandou myšlenek stále dodnes ovládající pana Sáňku a Alrawiho a další, ale čím více jsem se vzdělával v otázkách antisemitismu, islamofobíe a intelektu, dospěl jsem k poznání, že mnohdy jsou příčinami vzniku nevraživosti činy mnohých osob, které díky své činnosti stáhnou nenávist jiných nejen na sebe, ale i své souvěrce.“

Proto jsem stále kritikem lidí jako je pan Wilders, ale již dnes také vím, že tito lidé mají i v něčem pravdu. Ale přes existenci problémů mezi lidmi a špatných lidí, bychom měli pamatovat, že nejsou špatné národy, ale špatní lide. Stejně tak ani křesťanství, ani islám nebo judaismus nejsou v původním znění špatné, to jen špatní lidé omlouvají své špatné činy tím, že jim to dovoluje a ospravedlňuje jejich Bůh, ať již mu říkáme ve své řeči Alláh, Zeus, Jahve  … Je potřeba se více o islám a muslimy zajímat a studovat je, jen tak česká společnost pozná, že ne každý muslim je špatný, pokrytec a hrozba.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Lhoťan | pátek 10.12.2010 14:37 | karma článku: 10,85 | přečteno: 1321x