- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to problem i rodicu. Ja kdyby mi prislo dite ze skoly z nejakou propagandou o islamu, tak bych se proti tomu razne postavil. Islam povazuji za totalitni ideologii jako komunismus/fasismus a nevidim duvod aby se to propagovalo na skolach. To ucim i sve deti. Islam nepatri do Evropy a pokud ano tak ciste jako kulturni oznaceni lidi s puvodem v islamskych zemich. Ale jako ideologie je to desiva vec.
Pan Lhoťan po letech prohlédl, teď už se jeho knihy a blogy dají číst. Pamatuji doby, kdy žil v bludu, že islám je to jediné pravé náboženství. Pochopil pozdě, ale přece. I to se cení.
K tomu jsem se vyjádřil pod článek Evy Dreyové. Prostě se jedná o výúkové zvýhodnění islámu. Zajímalo by mě, jak se se vyučuje o jiných náboženstvích.
Náboženství do škol prostě nepatří, ale ať se měří všem stejným metrem. Křesťanské církevní školy stát toleruje, což je úplně o samé, jako kdyby toleroval madrasy.
Proč by do škol neměla patřit křesťanská nauka jako nepovinný předmět? Křesťanství je jedním ze tří pilířů naší civilizace a kultury, takže to má logiku. Jiná náboženství jsou nám cizí, ať si je zájemci praktikují soukromě.
Máte pravdu, pane Lhoťane.
Ale přece jen je dost velký rozdíl dělat to na půdě mešity (kde se s něčím takovým musí počítat) a na půdě nesoukromé základní školy (kde naopak něco takového, jako propagace islámu, nesmí oficiálně vůbec existovat)!
Proto ten dnešní velký negativní ohlas.