Islám a islamismus v České republice díl 1.

Pro čtenáře mého blogu jsem se rozhodl zveřejnit pasáže z mé amatérské knížečky „Islám a  islamismus v České republice“. Snad Vás zaujmou a pomohou v pochopené problematiky islamizace České republiky a budoucnosti naši vlasti.


Islám a islamismus v České republice díl 1.
Pro čtenáře mého blogu jsem se rozhodl zveřejnit pasáže z mé amatérské knížečky „Islám a  islamismus v České republice“. Snad Vás zaujmou a pomohou v pochopené problematiky islamizace České republiky a budoucnosti naši vlasti.
Z kapitoly Historie islamismu v ČR
Od pádu komunistického režimu začali v Česku působit emisaři saúdskoarabských organizací a islamistických struktur. Oproti tradičním muslimům žijícím do té doby v Čechách a na Moravě, tito emisaři začali s organizováním buněk muslimských studentů a jejich ovlivňováním politickým islámem.
Většina do té doby v Čechách žijících muslimů sice uznávala historické dědictví muslimského světa a historické propojení náboženství a politiky v muslimských zemích, ale nepovažovala je za jediné správné a mnozí z nich byli stoupenci sekularismu a hlásali, že islám je schopen soužití s nemuslimským prostředím a islámské právo šaría je historickým archaizmem, který byl vytvořen lidmi, a ne Bohem a tudíž není jeho praktikováni podmínkou víry.
Takovéto pojetí islámu se příčilo nejenom saúdskoarabským emisarům, ale i mnohým studentům z Jemenu, Iráku, Jordánska apod., kteří přišli do tehdejšího Československa na konci 80. let 20. století a byli již ovlivnění počáteční vlnou islamismu a islámského fundamentalismu; hlavně pod dojmem porážky Sovětského svazu v Afghánistánu, kterou nepřipisovali Spojeným Státům Americkým, ale Alláhovi a jeho svatým bojovníkům mudžahedínům.
V situaci, kdy se v nově vznikajících strukturách muslimské komunity začali v muslimských obcích organizovat lidé ne příliš pro-islamističtí, kteří sice byli ochotni přijmout dary i ze Saúdské Arábie a dalších sponzorů islamistů, ale odmítali jakoukoliv, byť i nepřímou, ideologickou podřízenost islamistickým emisarům a jejich sponzorům, započali Islamističtí emisaři podporovat osoby vyznávající politický islám v ČR.
Na počátku tedy v Česku vznikly vedle sebe dvě paralelní struktury. v jednom směru se započalo s organizováním Muslimských obcí (Praha, Brno, Třebíč, Ostrava, Olomouc) a v druhém směru podporovali saúdskoarabští islamisté vznik Svazu muslimských studentů a Nadace pro zřízeni Islámského centra v Praze a Brně.

Z kapitoly Historie islamismu v ČR

Od pádu komunistického režimu začali v Česku působit emisaři saúdskoarabských organizací a islamistických struktur. Oproti tradičním muslimům žijícím do té doby v Čechách a na Moravě, tito emisaři začali s organizováním buněk muslimských studentů a jejich ovlivňováním politickým islámem.

Většina do té doby v Čechách žijících muslimů sice uznávala historické dědictví muslimského světa a historické propojení náboženství a politiky v muslimských zemích, ale nepovažovala je za jediné správné a mnozí z nich byli stoupenci sekularismu a hlásali, že islám je schopen soužití s nemuslimským prostředím a islámské právo šaría je historickým archaizmem, který byl vytvořen lidmi, a ne Bohem a tudíž není jeho praktikováni podmínkou víry.

Takovéto pojetí islámu se příčilo nejenom saúdskoarabským emisarům, ale i mnohým studentům z Jemenu, Iráku, Jordánska apod., kteří přišli do tehdejšího Československa na konci 80. let 20. století a byli již ovlivnění počáteční vlnou islamismu a islámského fundamentalismu; hlavně pod dojmem porážky Sovětského svazu v Afghánistánu, kterou nepřipisovali Spojeným Státům Americkým, ale Alláhovi a jeho svatým bojovníkům mudžahedínům.

V situaci, kdy se v nově vznikajících strukturách muslimské komunity začali v muslimských obcích organizovat lidé ne příliš pro-islamističtí, kteří sice byli ochotni přijmout dary i ze Saúdské Arábie a dalších sponzorů islamistů, ale odmítali jakoukoliv, byť i nepřímou, ideologickou podřízenost islamistickým emisarům a jejich sponzorům, započali Islamističtí emisaři podporovat osoby vyznávající politický islám v ČR.

Na počátku tedy v Česku vznikly vedle sebe dvě paralelní struktury. v jednom směru se započalo s organizováním Muslimských obcí (Praha, Brno, Třebíč, Ostrava, Olomouc) a v druhém směru podporovali saúdskoarabští islamisté vznik Svazu muslimských studentů a Nadace pro zřízeni Islámského centra v Praze a Brně.


Autor: Lukáš Lhoťan | sobota 14.4.2012 9:59 | karma článku: 19,99 | přečteno: 2292x