Džihád, experti a islámská koncepce spravedlivého násilí

Islámská koncepce svaté války – džihádu je nejspíše podle redaktorky Idnes.cz výmyslem Usamy bin Ladina. Jen jaksi nechápu jak se od tohoto teroristy z přelomu 20 a 21 století křesťanské éry mohli inspirovat zakladatel islámu Mohamed a jeho druhové?

 


Džihád, experti a islámská koncepce spravedlivého násilí
Islámská koncepce svaté války – džihádu je nejspíše podle redaktorky Idnes.cz výmyslem Usamy bin Ladina. Jen jaksi nechápu jak se od tohoto teroristy z přelomu 20 a 21 století křesťanské éry mohli inspirovat zakladatel islámu Mohamed a jeho druhové?
Když jsem si přečetl článek „Jádro al-Káidy je rok po smrti Usámy ochromeno. Ideologie džihádu žije“ nemohl jsem uvěřit svým očím. Paní redaktorka tam klidně napsal, že „takzvaní domácí teroristé, již se narodili na Západě, ale osvojili si bin Ládinovu ideologii islámské svaté války.“ Jenže není jediná v článku podobný nesmysl tvrdí nejmenovaný americký expert (!). Když čtu o takových to expertech fakt nechápu jak ještě může někdo brát vážně nejen je, ale i ty školy co je připravily.
Celkem přesně a jednoduše charakterizuje džihád a jeho roli v islámu Wikipedie: „Džihád je termín označující náboženskou povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci i ve světě.“
Ano, jednou z forem džihádu je i šíření víry a to nejen misii, ale i násilím. Má to probíhat zhruba takto:
Povinnost šířit islám má každý muslimský vládce (výměnou za to islám toleruje, když vládce je tyran či hříšník). Jako vládce muslimů má nevěřící vyzvat nejprve k přijetí islámu, když odmítnou má je vyzvat k tomu, aby se muslimům podřídili a začali platit tzv. džizja (daň za to, že mohou praktikovat svou víru). Pokud odmítnou i toto, tak má proti nim vést muslimský vládce válku. Jenže pozor, tohle se týká pouze křesťanů a židů, proti jiným náboženstvím je nařízena nekompromisní agrese.
Tedy to co sledujeme v případě aktivit teroristů z al-Káidy, Hamasu apod. není nic jiného než snaha o návrat k původní koncepci džihádu a interpretaci islámu. Kterou se již víc jak 1400 let snaží rozumní lidé mezi muslimy otupit a změnit její význam.
Násilnou koncepci džihádu jako původní záměr Mohameda dobře popisuje muslimský autor Ali Dashti: „… Islám byl postupně přeměněn z čistě duchovní misie v militantní a trestající organizaci, jejíž rozvoj byl závislý na kořisti z nájezdů a na příjmech z daní. … Prorokovy kroky v desetiletí po hidžře směřovaly k ustanovení a upevnění náboženského státu. Mezi skutky vykonanými z jeho příkazu bylo zabíjení zajatců a politické vraždy. …“ (Zdroj)
Obdobně i raný muslimský sociolog Ibn Chaldun napsal: „V muslimské společnosti je svatá válka náboženskou povinností, a to kvůli univerzalismu muslimské misie, a povinnosti konvertovat každého k islámu, buďto přesvědčováním, nebo silou. … Jiné náboženské skupiny nemají univerzalistické poslání, a svatá válka jim nebyla uložena jako náboženská povinnost, kromě obrany. … Islám má povinnost získat vládu nad jinými národy.“ (Zdroj)
Jak tedy má podle islámského práva vypadat džihád v praxi? Ibn Hudajl islámský právník napsal: „Je povoleno vypalovat země nepřítele, jeho sýpky, jeho dobytek - pokud není možné, aby je muslimové vzali do svého vlastnictví - stejně jako kácet jeho stromy, vyhlazovat jeho města, krátce, činit cokoliv, co ho může zničit a odradit … a urychlit islamizaci nepřítele nebo jeho oslabení. Vskutku, toto vše přispívá k vojenskému vítězství nad ním, nebo ho nutí ke kapitulaci.“
Kdo je tedy blíže původní koncepci džihádu v islámu? Usama bin ladin nebo různi liberálové a reformisté? Jenže tyto podstatné informace se k čtenářům nejspíše skoro vůbec nedostanou a tak pro ně bude násilný džihád vynálezem Usamy bin Ladina …
Doporučuji článek Džihád a jeho “povolené” oběti
Zde.

Když jsem si přečetl článek „Jádro al-Káidy je rok po smrti Usámy ochromeno. Ideologie džihádu žije“ nemohl jsem uvěřit svým očím. Paní redaktorka tam klidně napsala, že „takzvaní domácí teroristé, již se narodili na Západě, ale osvojili si bin Ládinovu ideologii islámské svaté války.“ Jenže není jediná v článku podobný nesmysl tvrdí nejmenovaný americký expert (!). Když čtu o takových to expertech fakt nechápu jak ještě může někdo brát vážně nejen je, ale i ty školy co je připravily.

Celkem přesně a jednoduše charakterizuje džihád a jeho roli v islámu Wikipedie: „Džihád je termín označující náboženskou povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci i ve světě.“

Ano, jednou z forem džihádu je i šíření víry a to nejen misii, ale i násilím. Má to probíhat zhruba takto:

Povinnost šířit islám má každý muslimský vládce (výměnou za to islám toleruje, když vládce je tyran či hříšník). Jako vládce muslimů má nevěřící vyzvat nejprve k přijetí islámu, když odmítnou má je vyzvat k tomu, aby se muslimům podřídili a začali platit tzv. džizja (daň za to, že mohou praktikovat svou víru). Pokud odmítnou i toto, tak má proti nim vést muslimský vládce válku. Jenže pozor, tohle se týká pouze křesťanů a židů, proti jiným náboženstvím je nařízena nekompromisní agrese.

Tedy to co sledujeme v případě aktivit teroristů z al-Káidy, Hamasu apod. není nic jiného než snaha o návrat k původní koncepci džihádu a interpretaci islámu. Kterou se již víc jak 1400 let snaží rozumní lidé mezi muslimy otupit a změnit její význam.

Násilnou koncepci džihádu jako původní záměr Mohameda dobře popisuje muslimský autor Ali Dashti: „… Islám byl postupně přeměněn z čistě duchovní misie v militantní a trestající organizaci, jejíž rozvoj byl závislý na kořisti z nájezdů a na příjmech z daní. … Prorokovy kroky v desetiletí po hidžře směřovaly k ustanovení a upevnění náboženského státu. Mezi skutky vykonanými z jeho příkazu bylo zabíjení zajatců a politické vraždy. …“ (Zdroj)

Obdobně i raný muslimský sociolog Ibn Chaldun napsal: „V muslimské společnosti je svatá válka náboženskou povinností, a to kvůli univerzalismu muslimské misie, a povinnosti konvertovat každého k islámu, buďto přesvědčováním, nebo silou. … Jiné náboženské skupiny nemají univerzalistické poslání, a svatá válka jim nebyla uložena jako náboženská povinnost, kromě obrany. … Islám má povinnost získat vládu nad jinými národy.“ (Zdroj)

Jak tedy má podle islámského práva vypadat džihád v praxi? Ibn Hudajl islámský právník napsal: „Je povoleno vypalovat země nepřítele, jeho sýpky, jeho dobytek - pokud není možné, aby je muslimové vzali do svého vlastnictví - stejně jako kácet jeho stromy, vyhlazovat jeho města, krátce, činit cokoliv, co ho může zničit a odradit … a urychlit islamizaci nepřítele nebo jeho oslabení. Vskutku, toto vše přispívá k vojenskému vítězství nad ním, nebo ho nutí ke kapitulaci.“

Kdo je tedy blíže původní koncepci džihádu v islámu? Usama bin ladin nebo různi liberálové a reformisté? Jenže tyto podstatné informace se k čtenářům nejspíše skoro vůbec nedostanou a tak pro ně bude násilný džihád vynálezem Usamy bin Ladina …

Doporučuji článek Džihád a jeho “povolené” oběti zde.

 

Autor: Lukáš Lhoťan | neděle 6.5.2012 19:20 | karma článku: 24,98 | přečteno: 1583x