Co je to džihád? A je hrozbou pro Moravu a Čechy?

Pro dnešní vývoj v Evropě je důležité pochopit co znamená termín islámské ortodoxie džihád. Tento termín totiž neznamená pouze ozbrojený boj za islám, ale cokoliv co je učiněno s cílem šířit islám a zákony Alláha.


Co je to džihád? A je hrozbou pro Moravu a Čechy?
Pro dnešní vývoj v Evropě je důležité pochopit co znamená termín islámské ortodoxie džihád. Tento termín totiž neznamená pouze ozbrojený boj za islám, ale cokoliv co je učiněno s cílem šířit islám a zákony Alláha.
Miloš Mendel v novém vydáni knihy „Džihád – islámská koncepce šíření víry“ zdůrazňuje, že „abychom pochopili, proč se islám násilného šíření víry předem nezříká, bude užitečné si připomenout základní postuláty islámské kosmologie.“ Poukazuje tak na základní potřebnou znalost k pochopení koncepce džihádu v islámské teologii.
Pro pochopení této koncepce bude nejjednodušší si poslechnout vysvětlení co je to džihád z pátečního kázání v brněnské mešitě pronesené Muneebem Hasanem Alrawim:
Záznam:
Přepis části záznamu:
Džihád není pouze zbraněmi, ale i sloven, penězi apod. tedy vše učiněné pro Alláha
„A také víme, že Alláh nás vyzývá k tomu, abychom provedli, nebo abychom učinili džihád. „Džihád jak jistě víte, že to není mečem nebo puškou, jak si někdo myslí. Džihád je vším možným. To už je potom boj, to už není džihád, Džihádem je všechno, nejenom boj, nejenom bojová akce, ale i to co děláme sami. Džihád proti sobě samým, džihád našimi těly, džihád našimi dušemi. Džihád našimi slovy, džihád našimi majetky, džihád každým krokem, který děláme pro sebe nebo pro korán, tedy pro islám.“
Pokud muslimové přestanou šířit islám a zákony Alláha budou potrestání Alláhem
„A když necháváme džihád tady v tomto smyslu, tak můžeme očekávat jedno jediné co slíbil Alláh, když říká v koránu, tedy v překladu:
„Vy kteří věříte, co je s Vámi, že když je Vám řečeno vytáhněte do boje na cestě boží“, a to je tady přímo z překladu, což není úplně správný překlad. Řekneme vytáhněte do džihádu. Takže znovu:
„Vy kteří věříte, co je s vámi, že když je Vám řečeno vytáhněte do džihádu na cestě boží, jste jako přikováni k zemi. Což se vám více líbí život na tomto než na onom světě? Vždyť užíváni života pozemského je nepatrné oproti užíváni v životě budoucím. Jestliže nevytáhnete do džihádu, bůh vás potrestá trestem bolestivým.Vystřídá vás národem jiným a nebudete mu moci uškodit. Neboť bůh je věru mocný nad každou věcí.“
Takže milí bratři tady to je jasné, tady jsou dva tresty nejenom jeden. Kdyby býval jenom bůh nás vystřídal, tak dejme tomu my jsme si to vybrali. My jsme si vybrali že nebudeme bojovat, tady v širokém smyslu slova bojovat vším možným. Svými majetky, svými těly, svým slovem svým krokem … Tak vystřídá nás, ale ten verš říká jasně: „bůh vás potrestá trestem bolestivým“ a pak přijde to další „a vystřídá vás národem jiným a nebudete mu moci ničím uškodit.“ Takže to je milí bratři a sestry jasným líčením toho co děláme a co nás může potom také čekat.“
Je tedy zřejmé, že džihád je nejen ozbrojeným bojem, ale i úsilím o šíření Alláhových zákonů a nadvlády Alláhových vyvolených nad ostatními. Když studuji výše uvedené páteční kázání v brněnské mešitě nedokáži pochopit proč Muneeb Hasan Alrawi řekl novinářům z MF DNES, že mu nejde o šíření islámu na Moravě? Citace z tohoto článku: „Předseda Ústředí muslimských obcí v ČR Muneeb Hassan Alrawi především zdůrazňoval, že místním muslimům nejde o žádné rozpínání jejich náboženství. Chtějí mít hlavně prostor, kde se mohou setkávat.“
http://brno.idnes.cz/at-se-nova-mesita-jmenuje-jezisova-navrhl-sef-brnenskych-muslimu-pyf-/brno-zpravy.aspx?c=A110621_1606512_brno-zpravy_bor
Tedy buď je Alrawi zrádcem Alláha nebo (opět) lhal o svých skutečných záměrech …
Pozitivní džihád
Jako pozitivní džihád je možné vnímat snahu některých muslimů a muslimských organizací o tzv. pozitivní džihád. Jde například o jejich úsili bojovat proti chudobě, drogové závislosti, ekoligii a podobně. Je třeba si uvědomit, že ne všechno co dělají muslimové nebo islámisté je apriorně násilné a nepřátelské. Problémem je spíše to, že vrcholoví představitelé islamistů mnohdy využívají veřejně prospěšné aktivity k zastíráni svých pravých cílů a záměru. Velice dobře to popsal Ondřej Beránek v knize „Dvojí tvář islámské charity“.
Negativní džihád
Negativním džihádem je nejen násilí vůči lidem označeným za nepřátele Alláha (například židé, Evropa, USA, Izrael, muslimové neuznáni ortodoxii za pravověrné apod.). Ale i snaha o šíření a snaha o praktikováni islámského práva šaria, které je v mnoha ohledech v rozporu se základními lidskými právy a evropskou tradici židokřesťanského humanismu.
Džihád jako očistec
Mnozí lidé budou jistě překvapeni, že koncept džihádu je v ortodoxním islámu postaven jako forma „očistce“ pro muslimy, kteří se dopouštějí hříchu. Podle výroku Mohameda, ten kdo vede džihád za Alláha a jeho vládu bude mít odpuštěny Alláhem hříchy, bude přiveden ihned po smrti k Alláhovi, kde bude mít dostatek alkoholu, jídla a sexuálního potěšení. Proto mnozí muslimové dopouštějící se hříchu podle islámu (například se nemodli, nepostí, cizoloží, kradou a podobně) podporuji finančně a jinými způsoby nejen ozbrojený džihád, ale i šíření islámu a Alláhových zákonů s vědomím, že je zas to Alláha očistí a uchrání pekelného ohně.
Závěr
Je dobré si tedy závěrem položit otázku čelí Čechy a Morava džihádu? Odpověď je jednoduchá: Ano, čelí. Neboť jak jsme uvedli výše, je za džihád bráno i šíření Alláhových zákonů a islámu. V roce 1989 nebylo v České republice ani jedno místo, kde by se kázal ortodoxní islám a praktikováni islámského práva šaria. Dnes se káže a vyučuje jak praktikovat islámské právo šaria a zákony Alláha v islámských centrech v Praze, Teplicích, Brně, Hradci Králové a je pravděpodobné, že těchto míst bude přibývat.

Miloš Mendel v novém vydáni knihy „Džihád – islámská koncepce šíření víry“ zdůrazňuje, že „abychom pochopili, proč se islám násilného šíření víry předem nezříká, bude užitečné si připomenout základní postuláty islámské kosmologie.“ Poukazuje tak na základní potřebnou znalost k pochopení koncepce džihádu v islámské teologii.

Pro pochopení této koncepce bude nejjednodušší si poslechnout vysvětlení co je to džihád z pátečního kázání v brněnské mešitě pronesené Muneebem Hasanem Alrawim:

Záznam:

Přepis části záznamu:

Džihád není pouze zbraněmi, ale i sloven, penězi apod. tedy vše učiněné pro Alláha

A také víme, že Alláh nás vyzývá k tomu, abychom provedli, nebo abychom učinili džihád. Džihád jak jistě víte, že to není mečem nebo puškou, jak si někdo myslí. Džihád je vším možným. To už je potom boj, to už není džihád, Džihádem je všechno, nejenom boj, nejenom bojová akce, ale i to co děláme sami. Džihád proti sobě samým, džihád našimi těly, džihád našimi dušemi. Džihád našimi slovy, džihád našimi majetky, džihád každým krokem, který děláme pro sebe nebo pro korán, tedy pro islám.

Pokud muslimové přestanou šířit islám a zákony Alláha budou potrestání Alláhem

A když necháváme džihád tady v tomto smyslu, tak můžeme očekávat jedno jediné co slíbil Alláh, když říká v koránu, tedy v překladu:

Vy kteří věříte, co je s Vámi, že když je Vám řečeno vytáhněte do boje na cestě boží, a to je tady přímo z překladu, což není úplně správný překlad. Řekneme vytáhněte do džihádu. Takže znovu:

Vy kteří věříte, co je s vámi, že když je Vám řečeno vytáhněte do džihádu na cestě boží, jste jako přikováni k zemi. Což se vám více líbí život na tomto než na onom světě? Vždyť užíváni života pozemského je nepatrné oproti užíváni v životě budoucím. Jestliže nevytáhnete do džihádu, bůh vás potrestá trestem bolestivým.Vystřídá vás národem jiným a nebudete mu moci uškodit. Neboť bůh je věru mocný nad každou věcí.

Takže milí bratři tady to je jasné, tady jsou dva tresty nejenom jeden. Kdyby býval jenom bůh nás vystřídal, tak dejme tomu my jsme si to vybrali. My jsme si vybrali že nebudeme bojovat, tady v širokém smyslu slova bojovat vším možným. Svými majetky, svými těly, svým slovem svým krokem … Tak vystřídá nás, ale ten verš říká jasně: bůh vás potrestá trestem bolestivým“ a pak přijde to další „a vystřídá vás národem jiným a nebudete mu moci ničím uškodit. Takže to je milí bratři a sestry jasným líčením toho co děláme a co nás může potom také čekat.

Je tedy zřejmé, že džihád je nejen ozbrojeným bojem, ale i úsilím o šíření Alláhových zákonů a nadvlády Alláhových vyvolených nad ostatními. Když studuji výše uvedené páteční kázání v brněnské mešitě nedokáži pochopit proč Muneeb Hasan Alrawi řekl novinářům z MF DNES, že mu nejde o šíření islámu na Moravě? Citace z tohoto článku: „Předseda Ústředí muslimských obcí v ČR Muneeb Hassan Alrawi především zdůrazňoval, že místním muslimům nejde o žádné rozpínání jejich náboženství. Chtějí mít hlavně prostor, kde se mohou setkávat.“

Tedy buď je Alrawi zrádcem Alláha nebo (opět) lhal o svých skutečných záměrech …

Pozitivní džihád

Jako pozitivní džihád je možné vnímat snahu některých muslimů a muslimských organizací o tzv. pozitivní džihád. Jde například o jejich úsili bojovat proti chudobě, drogové závislosti, ekoligii a podobně. Je třeba si uvědomit, že ne všechno co dělají muslimové nebo islámisté je apriorně násilné a nepřátelské. Problémem je spíše to, že vrcholoví představitelé islamistů mnohdy využívají veřejně prospěšné aktivity k zastíráni svých pravých cílů a záměru. Velice dobře to popsal Ondřej Beránek v knize „Dvojí tvář islámské charity“.

Negativní džihád

Negativním džihádem je nejen násilí vůči lidem označeným za nepřátele Alláha (například židé, Evropa, USA, Izrael, muslimové neuznáni ortodoxii za pravověrné apod.). Ale i snaha o šíření a snaha o praktikováni islámského práva šaria, které je v mnoha ohledech v rozporu se základními lidskými právy a evropskou tradici židokřesťanského humanismu.

Džihád jako očistec

Mnozí lidé budou jistě překvapeni, že koncept džihádu je v ortodoxním islámu postaven jako forma „očistce“ pro muslimy, kteří se dopouštějí hříchu. Podle výroku Mohameda, ten kdo vede džihád za Alláha a jeho vládu bude mít odpuštěny Alláhem hříchy, bude přiveden ihned po smrti k Alláhovi, kde bude mít dostatek alkoholu, jídla a sexuálního potěšení. Proto mnozí muslimové dopouštějící se hříchu podle islámu (například se nemodli, nepostí, cizoloží, kradou a podobně) podporuji finančně a jinými způsoby nejen ozbrojený džihád, ale i šíření islámu a Alláhových zákonů s vědomím, že je zas to Alláha očistí a uchrání pekelného ohně.

Závěr

Je dobré si tedy závěrem položit otázku čelí Čechy a Morava džihádu? Odpověď je jednoduchá: Ano, čelí. Neboť jak jsme uvedli výše, je za džihád bráno i šíření Alláhových zákonů a islámu. V roce 1989 nebylo v České republice ani jedno místo, kde by se kázal ortodoxní islám a praktikováni islámského práva šaria. Dnes se káže a vyučuje jak praktikovat islámské právo šaria a zákony Alláha v islámských centrech v Praze, Teplicích, Brně, Hradci Králové a je pravděpodobné, že těchto míst bude přibývat.

Více o tom tématu je možné se dovědět v knize Isláma  islamismus v ČR zde.


Autor: Lukáš Lhoťan | neděle 5.2.2012 11:16 | karma článku: 30,20 | přečteno: 7746x