Antisemitismus, demokracie a šaria ve společném státě?

Britské listy zveřejnily článek o rozhovoru šéfa Hizballáhu pro ruskou televizi. Šéf Hizballáhu Hasan Nasralláh v rozhovoru tvrdil, že jeho hnutí je pro vytvoření „demokratického státu, kde by žili vedle sebe židé, muslimové a křes´tané, na místo Izraele.“

 


Antisemitismus, demokracie a šaria ve společném státě?
Britské listy zveřejnily článek o rozhovoru šéfa Hizballáhu pro ruskou televizi. Šéf Hizballáhu Hasan Nasralláh v rozhovoru tvrdil, že jeho hnutí je pro vytvoření „demokratického státu, kde by žili vedle sebe židé, muslimové a křes´tané, na místo Izraele.“
Článek na Britských listech zde.  Video zde.
http://www.youtube.com/watch?v=GDLXPpooA18
Když jsem si přečetl tento text a podíval se i na video z odkazu, musel jsem se pousmát. Jistě, Hizballáh je organizace šíitských muslimů, takže je teoreticky možné, že by i nějaká forma demokracie krátkodobě mohla místo Izraele vzniknout. Byť se jedná opravdu pouze o velkou teorii a fikcí.
Ortodoxní sunitští i šíitští muslimové a palestinští nacionalisté již víc jak sto let propaguji mezi muslimy a Araby náboženskou a etnickou nenávist vůči židům, jako protiváhu demokratického a humanistického smýšlení propagovaného západem a umírněnými sionisty a muslimy. A tito ortodoxní muslimové se ve své nenávisti opírají o některé části koránu a Mohamedovy tradice, což znesnadňuje boj proti této nenávisti.
Nemám nic proti prezentováni názorů druhé strany konfliktu, ale to jakým způsobem to poslední dobou dělají některé evropská media a novináři mně celkem znepokojuje. Protože mnohdy lživé a pokrytecké výpovědi jsou prezentovány bez náležitého vysvětleni.
Například je nesmyslné tvrzení, že by vedle sebe mohla existovat demokracie a islámské právo šaria. To by se muselo reformovat takovým stylem, že je otázka jestli by se pak vůbec jednalo o šariu. A to je i příklad Izraele a Palestiny. V islámském právu jsou židé a křesťané občany druhé kategorie, jsou diskriminováni a tato diskriminace má oporu již v samotném koránu a tradici Mohameda.
Hizballáhu, Hamasu a dalším islamistickým organizacím jde o vytvoření islámského státu se zákoníkem širie, tedy o jaké demokracii je řeč? Demokracii, kde budou židé a křes´tané občany druhé kategorie, ateisté budou popravováni a léčeni jako duševně nemocní a občané budou pronásledováni za to, že se napiji alkoholu, dají si vepřové nebo prostě za to, že si muslimka vezme nemuslima?
Obdobně i reformace islámské teologie a její zbavení náboženské nenávisti vůči židům, liberálním muslimům a křesťanům by bylo takovým krokem, že by to byla bylo spíše vytvořením nového náboženství než reformaci islámu, byť i to je možné a neříkám, že se k tomu sami muslimové jednou neuchýlí.
Ale dokud bude uvnitř muslimského světa vládnou ve skutečnosti ortodoxní islám, tak budeme spíše svědky toho jak se zde v Evropě a naších mediích snaží islamisté prezentovat jako demokratičtí, umírnění apod. Ale uvnitř muslimské komunity duchovní z muslimského světa vyučují české muslimy, že v islámu je otroctví legitimní a nebo pátečních kázáni s proti-židovskou nenávisti, jako v případě brněnské mešity.
http://www.blisty.cz/art/63104.html

Článek na Britských listech zde. Video zde.

Když jsem si přečetl tento text a podíval se i na video z odkazu, musel jsem se pousmát. Jistě, Hizballáh je organizace šíitských muslimů, takže je teoreticky možné, že by i nějaká forma demokracie krátkodobě mohla místo Izraele vzniknout. Byť se jedná opravdu pouze o velkou teorii a fikcí.

Ortodoxní sunitští i šíitští muslimové a palestinští nacionalisté již víc jak sto let propaguji mezi muslimy a Araby náboženskou a etnickou nenávist vůči židům, jako protiváhu demokratického a humanistického smýšlení propagovaného západem a umírněnými sionisty a muslimy. A tito ortodoxní muslimové se ve své nenávisti opírají o některé části koránu a Mohamedovy tradice, což znesnadňuje boj proti této nenávisti.

Nemám nic proti prezentováni názorů druhé strany konfliktu, ale to jakým způsobem to poslední dobou dělají některé evropská media a novináři mně celkem znepokojuje. Protože mnohdy lživé a pokrytecké výpovědi jsou prezentovány bez náležitého vysvětleni.

Například je nesmyslné tvrzení, že by vedle sebe mohla existovat demokracie a islámské právo šaria. To by se muselo reformovat takovým stylem, že je otázka jestli by se pak vůbec jednalo o šariu. A to je i příklad Izraele a Palestiny. V islámském právu jsou židé a křesťané občany druhé kategorie, jsou diskriminováni a tato diskriminace má oporu již v samotném koránu a tradici Mohameda.

Hizballáhu, Hamasu a dalším islamistickým organizacím jde o vytvoření islámského státu se zákoníkem širie, tedy o jaké demokracii je řeč? Demokracii, kde budou židé a křes´tané občany druhé kategorie, ateisté budou popravováni a léčeni jako duševně nemocní a občané budou pronásledováni za to, že se napiji alkoholu, dají si vepřové nebo prostě za to, že si muslimka vezme nemuslima?

Obdobně i reformace islámské teologie a její zbavení náboženské nenávisti vůči židům, liberálním muslimům a křesťanům by bylo takovým krokem, že by to byla bylo spíše vytvořením nového náboženství než reformaci islámu, byť i to je možné a neříkám, že se k tomu sami muslimové jednou neuchýlí.

Ale dokud bude uvnitř muslimského světa vládnou ve skutečnosti ortodoxní islám, tak budeme spíše svědky toho jak se zde v Evropě a naších mediích snaží islamisté prezentovat jako demokratičtí, umírnění apod. Ale uvnitř muslimské komunity duchovní z muslimského světa vyučují české muslimy, že v islámu je otroctví legitimní a nebo pátečních kázáni s proti-židovskou nenávisti, jako v případě brněnské mešity.

Ukázka školení českých muslimů o manželství s otrokyní:

Kázáni proti židům v brněské mešitě:

 

 

Autor: Lukáš Lhoťan | pátek 20.4.2012 10:46 | karma článku: 23,64 | přečteno: 1315x