- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
bohate mi staci prekopani ovladani MS Office
dalsi sok pro "lepsi a intuitivnejsi" ovladani (prekopani vseho, schovani ci zruseni neceho, apod) uz bych asi nerozchodil
letadlo i auto umožnují přesun z bodu A do bodu B. Ovládání letadla je přesto složitější a nikdo po výrobcích letadel nechce stejnou jednoduchost. Počítačem dokážu případně zatlouct hřebík, ale kladivem stejnou práci jako v počítači neudělám.
Pokud chci koupit noviny ve stánku u domu, tak mi auto ani letadlo cestu neurychlí - a nemůžou za to. Záleží vždy na umění použít správnou věc na správnou činnost.
Umění použít správnou věc nelze směšovat s vlastnostmi (zde ovladatelností) té věci. Lze si to představit třeba tak, že by u auta bylo k nastartování potřeba (místo pouhého otočení klíčkem) otevřít kapotu, napumpovat benzin, zavřít kapotu, vytáhnout sytič, několikrát sešlápnout plynový pedál, otočit klíčkem, až motor chytne stáhnout sytič, opatrně se rozjet a po pár kilometrech sytič úplně vypnout.
Takhle se kdysi jezdilo běžně, dnes se tomu jen můžeme smát. Ale u softwaru krkolomné postupy přetrvávají nebo se ještě více komplikují. O tohle mi jde, a ne o používání nevhodných nástrojů.
dneska umi ovladat pocitac petilete deti takze tahle teorie nevim nevim. dnesni generace tech nejmensich deti je uplne jina vyrusta v jiny dobe nez si vyrostl ty
Umět ovládat je jedna věc, efektivně pracovat pak druhá. Neefektivita stojí čas a čas jsou peníze. Pokud se kvůli neefektivitě spotřebuje denně 5 minut navíc, to je ročně cca 25 hodin. I kdyby hodina práce stála jen 300 Kč, bude to dělat 7500 Kč ročně. To nejsou zrovna malé peníze.
Dále - s počítačem nepracují jen pětileté děti, ale také mnoho lidí, kteří se k tomu dostali až ve vyšším věku. A především, množina těch, co práci s počítačem zvládají levou zadní, a množina lidí pracujících v nepočítačových profesích (kteří ale počítač potřebují - např. lékaři, architekti, účetní, výtvarníci...) nemá zrovna velký průnik.
naše účetní pracují stále v DOSu. Zkoušeli jsme nový grafický program, ale za hodinu děvčata zvládla 30 faktur, zatímco v DOSovském dvakrát tolik. Podobně psaní textů. Kdo využije ty skvělé možnosti Office XP ? Stačí jim verze 97 a ani tu nevyužijí víc, než z 20%.
Pokud potřebujete počítač na práci a ne na hry, jako Sempris, pak Vás ta spousta grafických opičáren a možností bude spíše zdržovat. NAvíc čím složitější program, tím více chyb.
Moje děti zvládaly od 8 let puštění si TV, DVD, hudby, her, atd... Většinou i rychleji než já:-))) (a to nemluvím o hrách, v tom jsem negramot:-))
Myslím, že složitots programů by měla jít ruku v ruce s uživatelskou gramotností.
Uvedu příklad her. Na počátku máme hru, která se ovládá dvěmi tlačítky. Třeba doleva-doprava, nebo dopředu-dozadu (Frog). Pak přidáme tlačítko na střílení (Space Invaders), pak zkombinujeme ty čtyři směry a střílení atd atd. Nyní jsme ve fázi, kdy dnešní akční hry umožňují nejen plynulé otáčení pomocí myši, ale i úkroky, plížení, skoky a různá komba činností, ktárá si musí uživatel pamatovat a použít je ve správný okamžik. Ovšem byly to hráči, kteří museli toto ovládání přijmout a "přinutit" výrobce umožnit jim ještě realističtější zážitek.
Myslím, že s ostatním SW je to stejné. Jak postupně poroste gramotnost uživatelů, může růst složitost programů. Protože se vlastně jen bude přidávat další a vyžadovaná funkcionalita. Největší problém vnímám v tom, že někdo, kdo se horko těžko naučil ovládat zákaldy nějakého programu v textovém režimu, musel náhle zvládnout jiné umístění funkcí a navíc práci s okny.