Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D38a96n70a 40Š50u52m82o30v95á
Paní Zamrazilová, jsem celý život účetní, pracovala jsem v top managementu středních a větších nadnárodních firem. Jsem ekonom, ne pedagog. Asi Vám může připadat, že žiji na jiné planetě. Mé děti opustily školy před 15 lety a dnes už vychovávají mé vnoučky. Přes 3 generace, stále bohužel platí jedno: nevyplatí se, když žák tzv. vyčuhuje. Když je moc špatný, je to zlé, ale když je moc, moc dobrý, je to možná těžší. Rozčiluje mě inkluze - sráží kvůli žákům pozadu ty výtečné na jedinou průměrnou úroveň. Výsledek je, že se ti méně zdatní trápí a ti výteční nudí. Takhle nevychováme lidi, kteří postrkují pokrok lidstva dopředu. Ale jako pracovníci u linky v montovnách budou určitě výteční. A to je to, co mě štve. Jak to zařídit, aby k tomu nedošlo, by měli vědět odborníci - pedagogové ruku v ruce s finančníky a za spolupráce s rodiči. I já Vám přeji hezký víkend.
A hodně štěstí v pedagogice, v oboru, který patří k jedněm z nejobtížnějších.
M69a54r52i94e 37T75o73m42š51í49č18k58o61v55á
Pani učitelka nezná mapu. Jsou podniky, kde se prostoje neplatí a když někde čekáte osm hodin, tak čekáte zadarmo a těch vynucených přesčasů, co je někdy třeba udělat, to je potom pracovní týden, hodin jako na kostele a výdělek, nic moc. Nějaké to stravné dostanete, ale za to se dnes v restauraci ani nenajíte, obzvlášť když jste v zahraničí.
Tedy nevím zda rozhodnutí stávkovat, bylo dobré řešení ve státě, kde nikdo nemá na růžích ustláno a za zmetky může jíti z kola ven, což zatím ve školství neplatí. Propadá se stále dolů a řešení proč, zůstalo jen u zvýšení platů, žádná chyba učitelů se nevyvozuje.
H97a96n57a 37Z97a97m23r29a70z84i14l65o49v16á
Radši bych, kdyby se vyvodila chyba systému, na reformu školství nebo aspoň ujasnění cílů se čeká už léta. Stejně jako na redukci osnov.poslední záchranná brzda je udržet ve školství kvalitní lidi. A ti, přes veškerou lásku ke svému povolání, taky musí platit složenky.
H37a85n85a 28Z74a27m13r32a44z28i63l27o65v58á
Já se zase dočetla, že zatímco ostatní lidé si musí hory a výlety platit, učitel se tam dostane se žáky zadarmo.
J17o66s69e71f 76N51o71ž42i91č25k83a
Pokud si myslíte, že jet na hory s partou známých je to samé jako když tam jedete s teenagery, za které nesete po celou dobu pobytu plnou zodpovědnost, tak si to někdy vyzkoušejte.
To samé se týká výletů.
J32o81s49e82f 67B89a71l35o67u14n
V každé soukromé firmě jako střední manager byste těch 48 hodin , co máte za týden , měla odpracováno už ve středu ráno , peníze v lepším případě stejné a k desítkám tabulek , formulářů a odůvodnění ještě českého rozcapeného zaměstnance který si myslí že se kolem něj točí svět a vy mu máte sloužit . Neschopenky , propustky , dovolenky , ošetřovačky , škodní události , poruchy....ale firma musí běžet protože půlku toho platu máte prémie jinak jdete domů s výplatou menší než mají vaši podřízení ..... a dovolená
Nejsou lidi , my ti ji proplatíme , to víš firma musí běžet , ale v sobotu přijď klidně trošku dýl a až rodinu vysadíš na tom letišti tak se tady prosímtě ještě stav a podívej ještě na ty statistiky .... Myslím že většina učitelů by po pár měsících reality úprkem utíkalo zpět do sladkého socíku Českého školství , jediné "firmy" kde jsou navzdory obřím rozpočtům minimální výsledky.. 
M43a52r75t62i39n 72P80ř42i64b22y14l
Od pondělního rána do středečního rána, pokud dobře počítám, uplynulo právě těch Vámi zmiňovaných 48 hodin. Rád bych poznal člověka, který je schopen dlouhodobě pracovat opravdu nonstop. Nepotřebuje spát, jíst, apod., natož odpočívat, nebo dokonce žít.
Možná, že technologický vývoj už natolik pokročil, že jde ve skutečnosti o robota. Až jednou roboti nahradí lidské učitele, budeme se namísto platů zabývat náklady na jejich výrobu a provoz. Vždy bude co řešit.
D25a41n87a 97Š43u93m92o69v43á
Ptám se, co je tedy v resortu školství špatně, když úroveň znalostí našich studentů v porovnání s vyspělými státy neroste ale bohužel klesá? A pak se kouknu do novin a dozvím se, že se to, dokonce až na ministerské úrovni, řeší debatami o tom, zda má, či nemá být zrušena maturita z matematiky (!) a dokonce se vedou diskuse o zrušení deváté třídy v základních školách. Jak s těmito nároky budou naše děti zvládat budoucí éru robotů a umělé inteligence??? Myslím, že první by se mělo zamyslet ministerstvo - ono ryba obyčejně smrdí od hlavy.
A co se týče vytíženosti učitelů - sleduji už 3 generaci školství z pohledu žáků. Na KAŽDÉ ŠKOLE - lhostejno na jaké - jsem neviděla, že by někdo napočítal víc jak 5 vynikajících kantorů, nebo aspoň těch, kteří měli úctu dětí i rodičů a pověst, že něco opravdu naučí. V každé době to takto bylo. Zbytek bývali průměrní učitelé, hlavně učitelky, kteří se buď v začátcích nedostali na svůj vysněný obor a pedák byl jen poslední varianta, anebo si ženy vybíraly tuto profesi, aby se víc mohly věnovat dětem a rodině. I k těm mám úctu, ale nejsou to ti, kteří posunují obor dopředu. Velmi pilně ho udržují v úrovni, v jaké se nachází. A ani to není tak zlé. Teď je všechno ale horší o to, že vztah rodičů a školy je katastrofální. Rodiče mají dojem, že škola je od toho, aby děti vychovávala místo nich, a když to selhává, lze se dokonce ze zákona soudit. To by zničilo jakýkoliv pozitivní přístup oboustranně. A tomu se u nás dal zákonný rámec. Děti to všechno vidí a pilně zneužívají. Tak vidím dnešní školství ve svých 65 letech já. A radost z toho nemám.
H52a45n62a 48Z75a37m91r90a96z53i50l13o79v87á
A myslíte, že takhle to není i v jiných oborech? Kolik je vynikajících sestřiček v nemocnici, ekonomů, inženýrů...? A ostatní jsou průměrní? Pokud by nebyli někteří průměrní, museli by být hodně podprůměrný, aby vám vznikl ten průměr - a to asi nechcete.
J97a95n 79R62á52ž
Když pozoruji jaký materiál posílají do školy zejména dnešní mladí "emancipovaní" rodiče, kteří ze svých dětí vychovávají sebevědomé jedince rozhodující samostatně o svém životě už od mateřské školky, učitele bych dělat nemohl. Takže osobně považuji učitele za hrdiny....ale válčit za plošný nárůst platů, který podle návrhu odborářů nedovolí důslednou selekci odměňování dobrých od těch špatných a chtít pro všechny učitele dosáhnout 150% průměrného (!!) platu v ČR v relativně krátké době, je nesmysl. Učitelské odbory dělají stejně špatně svoji práci, jako ty lékařské, že nebojují primárně za změnu zbyrokratizovaného systému a snížení naprosto pitomých a stále se měnících zásahů vlád do jejich činnosti, ale zúžily svoje snažení jen a pouze na zvýšení platů.
PS. Učitelské stávky v podobě přerušeného vyučování za vyšší platy si možná získají pochvalu od žáků, ale od rodičů a širší veřejnosti rozhodně ne!
I89v26o 36P78l52a58č82e36k
Za mě samozřejmě karma, protože dle mého názoru je učitelská profese jedna z nejdůležitějších. Problém je, že dnes se nehraje na vědomosti, mnoho lidí se dostane na velice dobře placená místa (z důvodu obratu nadnárodních firem) s VŠ diplomem nebo maturitním vysvědčením, který/é vydřeli, ale jsou (v prvním případě) hrdi na ta písmenka před jménem. Spousta těchto nedovzdělaných lidí pohrdá spoustou profesí, včetně učitelské. Znám mnoho příkladů z praxe, neplácám do vody!
Moc Vám fandím a všem učitelům! Nemáte to lehké. 20 let jsem chodil do školy (nepočítám MŠ), takže jsem potkal spoustu učitelů a musím objektivně říct, že většina opravdu umí! Nevěřte těm řečem, že učitelé za moc nestojí. Za moc nestojí naopak rodiče, co stojí při svém dítěti, které tvrdí, že má špatné výsledky proto, že si na něj učitel zased.
Hezké dny a pevné nervy. Učitel by měl mít alespoň 60 000. To má kolikrát technik kvality v automotive (což je profese téměř zbytečná)
J34a20n 71R93á55ž
Já jsem pro, aby měl každý učitel sto tisíc měsíčně, stejně jako aby každý lékař stopadesát tisíc a každý hasič dvěstě tisíc, ale není mi jasné, kde by na to stát vzal peníze. Samoživitelky chtějí víc peněz, sociálně slabí chtějí víc peněz a zadarmo bydlení, mladí lidé chtějí od státu sociální byty a vyšší rodičovské příspěvky, roste státní podpora nadací a spolků, které se starají bůh ví o co, ale zaměstnávají stále víc lidí, každá obec si stěžuje, jak málo dostává od státu, armáda potřebuje každý rok na modernizaci víc a víc miliard a potřeba peněz na důchody roste každý rok ...atd..atd. Ale těch, kdo to všechno platí je stále méně a méně a už jim dochází trpělivost s tím, jak je stát díky svým rostoucím provozními nákladům vysává víc a víc.
PS. Když vysoké školy nebudou produkovat desetitisíce v praxi neuplatnitelných absolventů různých obskurních oborů, na pedagogické fakulty budou přijímání jen ti, kdo mají zájem po absolutoriu být pedagogy a ubude draze placených úředníků v nadměrně zbyrokratizovaném školství, bude víc peněz i na platy učitelů základních a středních škol.
Z40d96e88n36e85k 12B79e88d44n20a70r
Lidé co si neumí zorganizovat čas se nemají co vytahovat. Bohužel se v Česku bojuje za mzdy a ne za to , aby učitelé dělali dobře svoji práci. To bohužel neděláte a výsledky tomu odpovídají.
Víc peněz a ani jednotlivci pracující na víc než celý úvazek to nezmění. Celé školství a vzdělávání učitelů je třeba předělat.
J11a45r53m53i98l46a 23P40í26c39h61o29v36á
Pardon, jen dotaz: když už teda uvádíte řešení kázeňských přestupků, to učíte v pasťáku, že Vám to zabere tolik času? Já jsem pracovala ve zvláštní škole a řešení kázně mi zabíralo leda několik minut týdně, nestálo to ani za řeč.
S69t33a78n19i63s72l43a77v 19L33á56t46a19l
Kolik let jsou zvláštní školy zrušeny ? Jaké děti tam chodily a co se učily ?
Dnešní "děti" na středních školách jsou trochu divočejší a jsou mezi nimi i pořádní trubci (asi vlivem nezájmu rodičů s velkým pracovním vytížením) ...
Srovnáváte nesrovnatelné 

.
P59e72t24r 54K16a64d77l17e14c
Myslím, že se tu trochu zbytečně pohybujeme ode zdi ke zdi. Na jedné straně vyhořelí lemplové, kteří už ve školství dávno být neměli, na té druhé (v dobrém slova smyslu) blázni jako vy. Mimochodem znám hodně zapálených, kteří učitelováním doslova žijí, ale ty vaše statistiky, to je z úplně jiný planety.
But it ́s not the point. Jde o to, že KAŽDÝ z nás, ať už má ve svém okolí učitele flákače nebo učitele workaholiky, by si měl uvědomit, že jediná cesta, jak ty první ze školství vyhnat, je zvýšit v něm personální konkurenci. A pak se můžeme bavit o tom, jak to udělat. Přidat na platech, ubrat administrativě, přehodnotit inkluzi, ... ?
Z37d86e95n41e76k 26B77e77d62n66a62r
Přehodnotit inkluzi je úplně špatně. Hlavně je třeba zvýšit náročnost a kontrolu vzdělávání.
- Počet článků 63
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8519x
Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na:
https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe
https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/
https://www.facebook.com/lucie.tykalova
http://instagram.com/lucka_tykalka


















