- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávno jsem napsal blog, kde je stejný graf. :-) Plus dva zajímavé další...
Grammar nazi comment: Ekonom by měl hlavně rozlišovat mezi pojmy ekonomie a ekonomika (které jsou v angličtině navíc naopak, tedy economics = ekonomie, economy = ekonomika).
Článek je bohužel naprosto pravdivý. K efektu ekonomika především teď dochází na vysokých školách - kde je taková různorodost oborů, že garantované srovnání nelze provést. Vyhodit studenta od státnic = rozkřikne se že škola je těžká = málo studentů = málo peněz od státu.
Mně se líbí, jak se najde téma, ke kterému se může vyjádřit každý a hledá se dobrý a špatný názor. Kdyby to bylo tak jednoduché, asi bychom se neměli k čemu vyjadřovat, že?
Zajímavé by mohlo být, jak dospět k tomu ideálu se současnými technologiemi, modely, Modrým Watsonem, atd.
Jak motivovat člověka, aby se tím vůbec zabýval?
JV
Úplně by stačilo nenechávat "fasovat" vysokoškolský diplom ve státem financovaných vysokých školách lidem s hodnotou inteligence 95 - 100 - 105 IQ bodů, neboli čistě jen ty průměrné. Tito lidé stejně nedokáží náročné vysokoškolské studium, které jim platí daňoví poplatníci, dostatečně intenzívně využít a své znalosti získané na vysoké škole kvůli jejich nedostatečnému objemu využít k dostatečnému zvýšení svých platů tak, aby se státu jeho investice skrz financování vysokoškolského studia toho člověka v podobě daní a odvodů z mezd vrátilo.
Jedná se o počet mezi třetinou až pětinou dnešních vysokoškoláků. Kdyby prostředky na vysokoškolské studium těchto lidí nebyly vynaloženy, stát by ušetřil tolik peněz, že by z nich zvládl financovat povinné maturity dvakrát.
Navíc by se zvýšila intenzita ekonomického růstu našeho státu nebo nyní snížil jeho ekonomický pokles.
Kvůli tomuto snížení počtu vysokoškoláků by totiž vysoké školy musela opustit řada zbytečných pedagogů a dalších vysokoškolských pracovníků, kteří by mohli posílit produktivní sektor, třeba výrobu. A tím se stát z osob, které ekonomické prostředky státu, coby zaměstnanci vysokých škol učením těch málo schopných, spotřebovávají, osobami, které svou prací ekonomické prostředky státu přinášejí.
S článkem souhlas a karma. Jen jedna poznámka: ty autorem zmiňované integrály se již dnes na většině středních škol neučí a nejsou ani zahrnuty do katalogu požadavků pro státní maturitu z matematiky.
Privatizací našeho školství a zaváděním nových trendů podle představ našich školských "odborníků a výzkumníků" jsme rozvrátili celkem dobře fungující mechanismus vzdělávání, kterému by stačily jen drobné úpravy.
Dodnes jsem nepochopil, proč fungující systém písemných maturit byl nahrazen několianásobně dražším a často i problematickým řešením.
Drzá otázka. Je vůbec potřeba maturita? Nestačilo by, že ten člověk ty čtyři roky prolezl? Na základní škole se také neskládají závěrečné zkoušky.
Tak je zavedme. (I v MS.) Protoze ZS (spolu s MS) je jediny stupen skoly, jehoz absolvovani neni zakonceno zkouskou.