Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LC

Kdyby pan Kalousek alepoň jednou použil k cestě do Bruselu na jednání Ekofinu auto a ne služeb vládní letky a cestou nechrápal, všiml by si, že v Luxembursku stojí u benzínek šóry kamionů. Třeba by mu to pak docvaklo. Z  letadla a při současné konzumaci si člověk prostě tak nějak nevšimne.

0 0
možnosti
LS

Ano, strategie Lucemburska je známá a velmi úspěšná. Aniž bych se připojil k ironizaci způsobu cestování pana ministra, s obsahem nezbývá než souhlasit.

0 0
možnosti
VH

Děkuji za údaje. Doposud jsem si fakt myslel, bůhvíjak není ta daň kontraproduktivní.  Pokles výběru za 3/4 roku o 3,4 % proti roku 2008, za období, kdy pořád trvala konjunktura je výsledek vynikající (růst DPH se od té doby snížil o cca 7 % a stejně lze odhadnout i pokles rozsahu přepravy /viz např. úpadky mnohých dopravců/).

0 0
možnosti
LS

Ach, nikoliv. Za prvé objem dopravy na silnici překvapivě neklesá, viz zprávy ČESMAD, hlavní snížení se odehrálo - zdá se - v oblasti železniční a v dalších oblastech.Přesnější ale možná je, že neklesá počet najetých kilometrů a pokud, tak nijak významným způsobem. Asi nemyslíte "růst DPH" ale HDP. Nikoli sedm, ale zdruba pět, navíc ve stálých cenách, což v této souvislosti není dobré měřítko. V dané době se zvýšila sazba spotřební daně o korunu na litr od 1. ledna 2010, dvakrát vzrostla sazba DPH, celkem z 19 na 21 procent. Dneska je zatížení litru nafty 17,34 koruny na litr, to je cca 47 až 49 procent z ceny (ta čísla samozřejmě kolísají - spotřební daň je pevná sazba na tunu, DPH v podstatě procenta z ceny, dohromady to dává plovoucí výsledek). A je tu potíž další - vratky DPH. Nicméně celkově to vychází tak, že zvyšování sazeb nepřineslo očekávaný výnos a pro ekonomiku a zřejmě i pro daňové přííjmy by bylo lepší naopak daně snížit.

0 0
možnosti
  • Počet článků 364
  • Celková karma 11,87
  • Průměrná čtenost 1382x
Jsem původním povoláním biolog, ale od roku 1990 se zabývám ekonomikou, především podnikovou. Specializuji se na problematiku sanací a restrukturalizací. Profesor podnikové ekonomiky na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky