- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobře napsáno. Možná je jedním z faktorů "bída se hádá". Je-li nedostatek prostoru pro všechny, část každé skupiny se snaží urvat co největší díl pro tu svou. V zemích, kde jsou desetiletí budované souběžné a souvislé sítě silnic, cyklostezek, chodníků a nejednou i stezek pro koně, je napětí podstatně menší.
Jak jsem se všemi těmi články probíral vždy jsem myslel jako velká většina lidí (necyklistů) co se vyjadřovali. Až časem jsem přešel na jiný pohled. Pohled tak nějak globálně používaný skupinami které jsou menšinové ale chtějí si "vyřvat" výhody právě pro sebe. Takže já bych ta pojmenování "cykloterorista" či "cyklofašista" nevztahoval na většinu cyklistů ale hlavně na různé ty spolky alá Auto*mat.
jenom poznatek k oné magické hranici 1,5m - stačí, když PaChové budou hlídkovat u silnice se šířkou 3,5m (což je poměrně velká část silnic). pak je nemožné cyklistu (dle navrhované úpravy) předjet.
do médií je to samozřejmě prezentováno jako dobrá věc, která má dopadnout jen na ty "špatné piráty silnic", v praxi se však jedná o nový a jednoduchý výběr pokut a čárek pro hlídače pořádku.
Cyklochodníky v Praze - to je také dílo...
"Chytré hlavy se usnesly, že po vzoru západních metropolí/měst vyhradí na spoustě míst v Praze část chodníků pro cyklisty. Jenže se jaksi zapomnělo že Praha je kopcovitá, takže na nich člověk, jak je rok dlouhý, žádného cyklistu nepotká. Ale přesto musí být stále ve střehu, aby do té hájené cyklozóny náhodou omylem nevstoupil ve chvíli, kdy se tam přeci jen nějaký cyglista řítí.
Zejména důchodci s tím mají problém, má vetchá máti už byla takhle skoro dvakrát sražena...
Jak byla ohrožena, když tam "jak je rok dlouhý cyklistu nepotká"?
Jestli tomu dobře rozumím, jádrem Vašeho textu je, že nemá smysl zavádět pravidlo, když se podle něj lidi nebudou chovat. Otázkou pak je, kdy vůbec zavádět nějaká pravidla (když o všem stejně nakonec rozhoduje jednotlivec).
Nikoli, text je o tom, že pravidlo má být kontrolovatelné a smysluplné. Pokud vezmete běžnou silnici s šíří 3,5m, kde 60 cm je šířka cyklisty, 1,8m šířka auta, tak mezi autem a předjížděným cyklistou je max 1,1m. Tedy, pravidlo je splnitelné pouze za předpokladu, že se nebudou cyklisti předjíždět.
Krásně napsáno. Akorát že ti lidé nenechali nikde mozek, nikdy ho neměli. A na silnici se jejich pravé já krásně zkrystalizuje do viditelné podoby. Najednou zjistíme, že vždy usmívající se manager je bezohledné zvíře schopné jít přes mrtvoly. Že čtyřkař, který sotva prolezl školu, se nestal v autoškole génius přes silniční znalosti.
Na druhou stranu většinu silničních přešlapů nepřikládám bezohlednosti, ale neschopnosti soustředit se, vnímat zároveň značky, chodce, jiná vozidla atd. Podle mě většina řidičů sedne za volant a tak nějak doufá, že to projede a ostatní ho nechají na pokoji.