- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vynikající článek o těch dvou haváriích je na Technetu zde
Boeing 737 MAX už ve svém vzdušném prostoru zakázala i Evropa...
Odpovím vám na to dvěma holými větami mého bratra:
Vlak když stojí - stojí. Letadko když stojí - padá...
P.S.: Ještě byste do té vaší statistiky měl zahrnout statistiku přeživších na počet havárií. V procentech, nikoli v jednotkách.
Asi by ten váš blog vypadal potom jinak.
V neděli jsme letěli /Boeing737-900/v tuto dobu touto končinou ze Zanzibaru. O havárii jsme se dověděli naštěstí až po návratu. Když jsem se pak přece jen podívala, čím jsme před dvěma týdny cestovali na trase Istanbul-Zanzibar a byl to on-B max8, musím se přiznat, že pocit byl všelijaký. Ale k Indickému oceánu by se člověku pěšky ani lodí nechtělo
Je běžná praxe, že po haváriii letadla s podezřením na strukturální chybu se pozastaví lety stejného modelu do vyšetření příčiny a a případné opravy obecného problému. Letecká doprava je tak bezpečná právě díky důslednému přístupu v objasňování příčin havárií a jejich zamezení. Lety B737MAX už pozastavila řada dalších společností.
Nechci rozporovat závěry, jenom poznámka, že statistiky mrtvých jsou vztažené na počet kilometrů. Kdyby se místo kilometrů počítaly hodiny na cestě, nebo počty cest, rozdíly by nebyly zdaleka tak markantní.
Možná je to také o tom , u kterých aerolinek ty Boeingy padají. Nějak to moc nesleduji, ale praxe bývala taková , že stroje po deseti letech (např) prodávaly renomované aerolinky těm "horším" , ty za dalších deset dvacet let ještě méně renomovaným atd.
Letěl jsem kdysi z Bombaje do Adenu s leteckou společností Alyemda - společnost tehdy lidového Jemenu a musím říci , že to byl zážitek. Jak se říká ve starém dobrém filmu o malých klucích - kdybych to byl věděl ....... tak bych raději ten Indický oceán tehdá zdolal na člunu.
Jelikož není jasné, zda nehody nejsou způsobeny technickou nedokonalostí, tak je namístě do doby vyšetření havárie tento typ odstavit. Létat můžou jiným letadlem.
Utery, March 12, asi 10 rano:
https://globalnews.ca/news/5046550/us-joins-ethiopian-led-investigation-boeing-crash/
Konstatoval bych asi toto - Concorde s lidmi spadl jen jeden (a na vine byl odpadly kus plechu z jineho letadla) a prestal letat, Boeingu za rok spadne nekolik a letaji dal. Proste bud je obchod ziskovy (Boeingy), nebo je ztratovy (Concorde) a dle toho se kona. Letat stejne neprestanu. Za Vase hodnoceni
Zde je zprava co je asi 1 hod stara o tom, ktere staty/aerolinky uz zakazaly tem Boeing 737- Max 8 litat:
https://www.cnn.com/2019/03/11/africa/max-8-operations-roundup-intl/index.html