- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Věty M.Šupy prozrazují, že nerozumí Starému zákonu a Novému zákonu už vůbec ne. Možná si něco přečetl od nějakého rabína a dělá "chytrého". Že je svět třeba "spasit" lidskou prací, je částí jejich učení.
Nápad M.Šupy je podle Bible ďábelské dílo a autor si řekl o prokletí: "Kdokoli hlásá jiné evangelium, než apoštol Pavel a jeho spolupracovníci, budiž proklet."
(Bible, List Galatským 1,1-12)
Dovolím si do diskuze přispět třemi biblickými citáty:
Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu. (Řím 5,9)
To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. Od té doby začal Ježíš ukazovat svým učedníkům, že musí jít do Jeruzaléma a mnoho trpět od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a třetího dne vzkříšen. (1Jan 5,6n)
Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat: „Buď toho uchráněn, Pane, to se ti nemůže stát!“ Ale on se obrátil a řekl Petrovi: „Jdi mi z cesty, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!“ Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej. (Mt 14,22-25)
Naštěstí tyhle několikastránkové pitomosti nemusím coby ateista řešit. Žabomyší války o tom, co dva tisíce let mrtvý Ježíš dělal či nedělal, nám můžou být šumafuk. Ať si to řeší pámbíčkáři, kteří věří pohádkám o věčném životě...
Pohrdat nabídkou na věčný život je nerozumné, myslící člověk by to přinejmenším zkusil, zda evangelium "funguje" už tady na zemi. Přeji úspěch.
Před časem jsem napsal panu Šupovi k článku komentář, že podceňuje cimrmanovskou neschopnost myšlenku udržet a neschopnost myšlenku opustit. Dobré zásady byly napsány v mnoha verzích, ale řídit se jimi je jiný level. Bez pomoci zvenčí člověk rychle narazí na své limity, a zbytek jste napsal v článku.
Zmrtvýchvstání Ježíše je dnes už neudržitelný mýtus, ale jsem si jistý, že velice důležitým poselstvím pro náš život jsou jeho slova a činy, nikoliv však mlha, kterou kolem něj postupně vytvořily církve
Nový zákon považuji za působivě zpracovaný soubor ústně předávaných pamětí Ježíšových učedníků o slovech a skutcích Ježíše Nazaretského. Spolu s třinácti listy apoštola Pavla a osmi apoštolskými kázáními totiž dávají věrohodný a ucelený obraz o vzniku a o počátcích šíření kresťanstvi. Dávat ovšem Bibli Boží původ považuji za stejný nesmysl jako je tvrzení, že Boží původ má Korán. Toto, stejně tak přesvědčení, že Ježíš Nazaretský byl sice zcela výjimečný, ale přece jen člověk, který byl stejný syn Boží, jako jsem já a všichni lidé dnes, mi nebrání, abych se považoval za křesťana pevně věřícího v něco, co přesahuje materiální podstatu člověka, a nazýváme to Bůh i v to že život v intencích Ježíšových myšlenek je správný..
PS. Nevyvracim nikomu názor odlišný a polemiky na toto pro mne velmi niterné téma se zúčastňuji jen výjimečně. A co přímo nesnáším jsou kazatelé, kteří trpí představou, že jsou přímo povinní šířit svou pravdu.
Z mrtvých musíme vstát všichni, neboť jsme mrtví, i když žijeme. Vy to nechápete? V Bibli jsou samá podobenství, doslova to může brát jenom blázen nebo právě "mrtvý" člověk.
ještě že my ateisti nemáme tyhle problémy a můžem se zabývat něčím smysluplným
Díky za článek. Podle mého váš pohled odpovídá biblickému pohledu. P. Šupa je silně mimo Bibli, vypadá to tak, že má svou teologie a občas se mu podaří použít kousek biblického textu, aby jeho "falešné bankovky" vypadaly věrohodněji.
Vzpomínám si, že pan Šupa tu dlouho prezentuje své názory, které rozhodně nebyly biblické. Kdysi dávno jsem na ně taky reagoval, ale bylo to evidentně k ničemu ... To bylo v době, kdy jsem lidi "mlátil Biblí po hlavě " Teď už tak radikální nejsem a provokuji spíš se svými ekonomickými a politickými příspěvky s tím, že prioritou číslo jedna je pro mne svoboda názorů i vyznání