Děkujeme za pochopení.
P87a71v82e94l 34Ď37u51r98a76n
Pan Kraus to zhodnotil (alespoň v úvodu) myslím docela dobře. Na D3 sice výpravčí nebývali nikdy, nicméně ve vlaku byl nejen strojvedoucí, ale i vlakvedoucí - a ten tomu všemu šéfoval - a velmi často i průvodčí.
Prostě se šetří.
Za mé drážní kariéry by vina za takovou nehodu nemohla být nikdy svalována na strojvedoucího, ale vlakvedoucího (a strojvedoucí nebo i průvodčí by jeho špatné rozhodnutí betonově korigovali, tedy by k němu možná nedošlo - víc hlav ví prostě víc...).
"Dé trojka" je velmi sofistikovaný systém řízení vlakové dopravy, který dobře funguje mnoho desetiletí. Asi víc.
Problém je v tzv. "udržitelnosti" veřejné dopravy, což neznamená nic jiného, než aby to stálo jenom tolik, abychom na tom ještě vydělali.
To je alfou a omegou dneška. A pan Stejskal má stoprocentní pravdu v tom, že odpovědnost těch nahoře je nulová.
J70a87n 77Z54á53t54u93r70e52c47k69ý
Nevím no, ale z mého pohledu se s rizikem této chyby nebo nedbalosti prostě všeobecně počítá. Je to nedání přednosti v jízdě, což má často fatalní následky, nejčastěji na silnicích. Přesto všichni jezdíme dál. Pokud se srazí auta, většinou se nepochybuje o vině toho, kdo porušil předpis. Pokud se srazí železniční kolejová vozidla, je obvykle vina řidiče cybujícího vozidla zlehčována.
P83e82t88r 10D48v32o34ř79á96k
Stejné jako před lety v Ostravě. Jednokolejná tramvaj. Stejný systém čekání. Fungoval až do tragické srážky. Výsledek? Zavřený tramvaják a nainstalované semafory.
L60u47b76o37m27í56r 44S11t12e60j31s74k95a64l
Tak to obvykle dopadne. A odpovědnost těch nahoře? Toť otázka.
V65l65a54s88t31i71m38i92l 14K69r38a13u87s
Nemám sice nějaké podrobnější informace, ale soudím, že nelze házet vinu pouze na jednoho strojvůdce, který si spletl den a tudíž i jízdní řád.
Na trati nejsou výpravčí na stanicích (což je dnes u nás víceméně běžné), ale i zabezpečovací zařízení a dispečink provozu. Pokud jsem si dobře všiml fotografií z nehody, tak oba dva vlaky patřily různým přepravcům. Je tedy možné, že oba dva strojvůdci na sebe asi ani neměli kontakt přes mobily (pokud je zde ovšem všude na trati signál). Za těchto okolností se tedy jedná o systémovou chybu a bylo pouze otázkou času, kdy dojde k podobnému neštěstí.
L85u15b26o28m78í20r 50S10t26e35j96s58k69a49l
Malé upřesnění. Nejedná se o různé přepravce, ale o různé soupravy téhož dopravce - Českých drah. Pokud bychom šli do detailu: z KV do Potůčků (a zpět) jsou uvedeny jako dopravce České dráhy, na úseku Johanngeorgenstadt - Potůčky (a v opačném směru) německá regionální společnost Erzgebirgsbahn.
U Perninku se srazila souprava RegioNova (žluzozelená) s modernějším RegioSharkem (modrá). --- O systémovou chybu v principu jde, i když asi jinou, než jak to myslíte Vy.
T86o47m20á87š 28F33l44a92š43k13a
Naprostý souhlas. V době GPS, GSM, LTE, FM.... . nejen že se mohou krýt řekněme ústně, tedy odjezd až po odsouhlasení telefonicky osobou, která sedí třeba v Humpolci a sleduje na dálku dění na trati(ích), ale nemůže být problém ani udělat software, který okamžitě vyhlásí poplach, když zjistí nějakou nesrovnalost u polohy vlaku(ů).
P17a68v66e42l 17D97v24o67ř50á16k
Když naše firmička dělala něco pro dráhu, na problém nedostatečného zabezpečení provozu jsme upozorňovali. Např. jsme zjistili, že není k disposici ani indikace, že vlak se blíží do stanice, což jsme pro náš systém potřebovali.
Od dob R-U se na dráze moc věcí nezměnilo. Kdybych tu měl vypsat veškerý údiv nad vybavením dispečinků i na velkých nádražích, asi by laskavý čtenář ještě dlouho do vlaku nesedl.
- Počet článků 4821
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 836x
https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě
/* 1956.
V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.)
eContact: mrstejskal@gmail.com
Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde: http://www.flickr.com/mrstejskal