- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odstup 1,5 metru je nesmysl, na spoustě silnic takový odstup vůbec není možný. Nechápu, kde jste přišel na to, že veřejná doprava je levná. Veřejnou respektive hromadnou dopravu dotuji z daní a ještě si musím koupit lístek. Podle některých je třeba ji dotovat, aby lístek nebyl drahý. Kde se tedy vzalo, že je levná? To ani nemluvím o tom, že zlé jazyky tvrdí, že kdyby došlo k tomu, že všichni z aut přesednou do HD, tak ta to neustojí. Zdá se, že provozovatelé "levné" HD jsou vlastně rádi, že spousta "zlých" lidí využije IAD.
Nějak nás naši zákonodárci zapomněli informovat, jak to dělat na komunikacích tak úzkých, že se tam vedle sebe auto-1,5m mezera-cyklista, nevejdou.
Musíte jet za ním, dokud nezastaví. Je to idiocie.
Vy se asi nikdy nezměníte. Vy byste každého buzeroval, šikanoval, nutil do písmene všechno dodržet, a ještě spoustu věcí nad rámec zákona. Když se tak řeklo, tak tak bude. Ať už jde o covid, nebo o řidiče, a smysluplnost požadavku.
Povím vám: já jako cyklista naopak nestojím o to, aby auta jedoucí kolem mě dodržovala nesmyslných 1.5 m. Je mi proti srsti, aby se za mnou táhla kolona několika aut, protože pro předjetí nemůžou splnit tuto ptákovinu. NIKDY jsem neměl problém s řidiči, ať mě obloukem objížděli nebo jeli blíž. NIKDY nedošlo z tohoto důvodu k mému ohrožení. Odstup skutečně není to, co dělá bezpečí pro cyklistu.
Dokud se nezačne vymáhat paragraf, že " je li zřízen pruh, cyklostezka.... je cyklista povinnen ji použít, ledaže by byla ohrožena plynulost a bezpečnost", tak se současná nevraživost mezi motoristy a cyklisty nezlepší.
Ta nevraživost je i v zimě, kdy jízda kolem na zledovatělé silnici je sebevražda. A zbytečné tahání motoristy po soudech.
Ta nevraživost je proto, že k jízdě cyklistovi stačí vlastivěda na ZŠ a nemusí skládat státní zkoušky. To by se mělo zavést! Ten řidičský průkaz to má v názvu - řídit vozidlo.
Jen dodatek. Motorista musí mít SPZ, zimní obutí, když jsem zmínil jízdu na zledovatělé silnici a dobrý vzorek. Musí mít platnou STK a povinnou výbavu, která zahrnuje víc, než jen odrazky a funkční brzdy.
Co musí mít cyklista?
Kdybych měl za každým cyklistou brzdit a znova se rozjíždět, tak nebudu jezdit za 4,6 litrů na 100 km, ale za 8 litrů. To raději občas zaplatím pokutu, pokud mě vůbec někdy chytnou.
V praxi to vypadá tak,že když nebrzdi ten za cyklistou misi brzdit ten co jede proti němu.
O aroganci cyklistů by se také dal napsat nejeden blog. Kňourají, jak blízko je míjí projíždějící auta, ovšem pěším na chodnících dělají přesně to samé. Bez výstrahy a v plné rychlosti vás minou zprava, zleva těsně u ucha. Udělat úkrok stranou, mám ho na zádech. A to nemluvím o tom, jak jak jsou na chodce vulgární když musí zpomalit.
O jejich osvětlení čínskou blikačkou za 80kč viditelnou po ránu za šera a mlhy tak max. do pěti metrů, ani nemluvě.
Může být, také mám pár nedobrých zážitků v jízdě po setmění a v mlze.
Ovšem v tuto dobu exhibují na silnicích řidiči jejichž ego vystřeluje právě za volantem a nějaké silniční předpisy jsou jen červeným hadrem, posledním zážitkem byl předjíždějící řidič, který málem přinutil protijedoucího stočit auto přímo do rybníka, ve zpětném zrcátku jsem viděl jak vystoupil a šel se nadechnout a poděkovat bohu.
Je to tak 10 rokov, ako ma cestou do práce zložila z bicykla pani za volantom. Nevidela ma, páč mala v ruke mobil.
Na jar som zase sadol na bike a jazdil ďalších 5 rokov bez nehody.
Potom som stretol Ženu, narodilo sa nám dieťa a prestal som jazdiť na biku, páč čas.
Čo si myslíte, pribudol za tie roky nejaký cyklopruh alebo cyklochodník?
Nie. Len sa zväčšil počet áut na cestách.
Ročne som najazdil 5000 km na biku len do práce a z práce, a je to história, ktorá sa nezopakuje. Stávajú sa haly aj v poliach, kadiaľ som jazdil. Už proste neexistuje bezpečná cesta pre cyklistu na mojej trase.
Ako šofér automobilu musím prehlásiť, že len šialenec sadne na bika a ide cez tento marast do práce.
A že mám cyklistu obchádzať bezpečne, to kua viem aj bez vyhlášky...
Konkrétne v piatok ráno medzi 6:30-7:00 som stretol 3 cyklistov, ani jeden nemal prilbu, ani jeden nemal osvetlenie, natož reflexnú vestu. Som bol rád, že som ich netrafil, páč som si ich prítomnosť všimol naozaj neskoro.
Takže z môjho pohľadu je to o osobnej zodpovednosti a tú žiadna vyhláška ani zákon nenapraví, páč to je o výchove.
S reflexnou vestou som na biku jazdil už pred 20 rokmi...
Včera cestou z práce mě také málem "lízla" dodávka! Řidič si chtěl ušetřit těch pět vteřin! Nepovedlo se, zůstal stát na semaforu asi o sto metrů dále. Musím ale napsat, že se situace po zavedení distance 1,5m zlepšila. Karma
V mestách by mali existovať cyklotrasy.
Mimo mesta na frekventovaných cestách je 1,5 m utópia.
Kolaps dopravy medzi Žilinou a Martinou spôsobili dve autá snažiaci sa dodržať zákon, nakoľko sa jedná o frekventovanú cestu nie je možné obehnúť cyklistu aby sa nedostal do kontaktu s protiidúcim automobilom, vznikla kolóna v 14km dĺžke, ktorá sa plazila rýchlosťou cyklistu, tam určite nejde o sekundy, ale možno aj hodiny.
Mel jsem za to, ze toto tema uz vysumelo. Vic mi ale vadi kdyz v samoubsluze stojim s vozejkem u pokladny a za mne si stoupne netrpelivy zakaznik bez vozejku a funi mi za krk.