České dráhy zrušily zpáteční jízdenky

 Možná s touto zprávou přicházím s křížkem po funuse, ale já jsem té zprávě, kterou mi sdělila manželka, když po mně chtěla, abych podepsal petici právě proti tomuto zrušení, nechtěl věřit.  

 Řekl jsem, doslova cituji: „To je nějaká blbost, to zas ruští trotlové trolovali, aby oslabili důvěru v naši mladou demokracii.“ Nic jsem nepodepsal a odradil jsem od podpisu i manželku. Pak jsem jel vlakem do Prahy…

 

 Žádal jsem pochopitelně zpáteční jízdenku. „Ta už se neprodává,“ sdělil mi průvodčí. Ptal jsem se proč, ale to jsme nějak zamluvili, protože jsem mu podával o dvě kačky méně, než jsem byl zvyklý. „Na přelomu roku jsme zdražovali,“ pravil příslušník modré armády, já přidal dvě koruny, on mi předal lístek a odešel. O tom zdražení jsem věděl, ale tohle?

 

 Na krátké trati jsem se zpáteční jízdenkou, na níž je pětiprocentní sleva, příliš neušetřil, ale bylo to pohodlné, žádnou jinou slevu nemám a jak známo, korunka ke korunce… a máte zas... nic. Tak žádní trolové, ale trotlové. Někdy mi připadá, že v úsloví: moudřejší ustoupí, blbec nastoupí, je ukryto celé směřování lidstva.

 

Mluvčí národního dopravce Radek Joklík nám zrušení zpátečních jízdenek vysvětluje: „Díky dynamickému tarifu dnes dávají naši zákazníci přednost kombinaci dvou jízdenek, například Flexi zvýhodněné a Vázané, před zpáteční slevou, protože je to tak pro ně cenově výhodnější.“ Radek Joklík a jeho nadřízení jsou tohoto shora vyřčeného úsloví dokladem.

 

 Podle Ondřeje Vaculíka se dosud nepodařilo vydat nový jízdní řád. Vlivem soukromých dopravců se spolehlivý jízdní řád nepodařilo sestavit. Další externalita všeobecné privatizace: soukromí dopravci nebudou jezdit tam, kde se jim to nevyplatí, což bude znamenat další nárůst automobilové dopravy a další znečištění ovzduší. V blízké budoucnosti se může stát, že se z jízdy „vláčkem“ stane pouhá turistická atrakce.

 

České dráhy by měly privatizaci železnic zastavit. Právě rozklad železnic je dokladem toho, že mnohdy opovrhovaná centralizace funguje lépe, než v posledních třiceti letech slepě adorované laissez-faire: tržní motto, které není ve své své podstatě nic jiného, než ideologie vlastníků.

 

Práce trolů na trolích farmách v Rusku je směrem k Česku mnohdy zbytečná. Společenství trotlů ve státní správě ve spolupráci s chamtivými podnikateli dokáže „otrolovat“ důvěru v naší mladou demokracii jako deset trolích farem v Rusku.

Kéž rozumní lidé přestanou ustupovat blbcům.

http://denikreferendum.cz/clanek/30597-do-noveho-roku-bez-zpatecnich-jizdenek-a-jizdniho-radu-ceskych-drah

Vedle Sázavy vede trať Posázavského pacifiku.

 

Autor: Jan Lněnička | pondělí 13.1.2020 16:05 | karma článku: 30,34 | přečteno: 2772x