- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po roce 1990 se v novinách psalo, že stát prosadí "poštovny", aby byla konkurence k České poště. Dopadlo to podobně, jako zřízení dalšího operátora přes telefonní spojení. Pročpak se nedaří státu pořídit zdravou konkurenci molochům, které vedou k úpadku neschopní lidé? Neschopné politiky je potřeba rychle vyměnit a zvolit lidi se zdravým rozumem. Jinak se přeměn nedočkáme.....takže lidi, vždy a všichni jít k volbám a dát tak výpověď všem, kdož nás za 30 let přivedli tam, kde jsme.
Pošta je dávno mrtvá, jen si toho její management se statisícovými platy ještě nevšiml. Proč taky, když plat je stálý a zlatý padák v záloze...
Já to mám zase tak, že žiji na dědině a pošta u nás funguje, protože pošťanda každého zná a ví, kdy je kdo doma i kdo krmí králíky a že musí pořádně zabušit. V nejhorším najdu baliček kousek od domu na poště. Naopak si nemíním brát dovolenou, abych doma čekal na každou spedici z eshopu. Proto pokud vybírám eshop, tak jen ten, který nabízí i ČP.
Pokud nakupuji v e-shopu tak nejdříve kouknu na reference a druhé kritérium je zda posílají jen poštou. Pokud ano volím jiný e-shop.
Co si myslet o firmě (potažmo jejím managementu), která má několik zaměstnanců na plný úvazek na pobočce (samozřejmě ne jen jedné), jejíž "otvírací" doba (správně by mělo být spíše "zavírací") je dvě hodiny dopoledne a dvě až tři hodiny odpoledne? Že se snaží zkrachovat? Vykázat co největší ztrátu? Nebo jen zkouší co všechno jim projde? Poskytovaná služba je tragická, ale dotace od státu, tedy nás všech, chtějí.
Pravděpodobně mluvíte o pobočce, které se mezi pošťáky říká "jednokoňka". Vedoucí a doručovatelka v jedné osobě přebírá část pošty ráno (firmy, důchodci), část odpoledne ... a mezi tím nemá přestávku, jak by se zdálo, ale roznáší zásilky do schránek. V té ranní provozní době jí přijede dodávka s poštou pro rajon, kterou roztřídí - a odpoledne zase přijede dodávka převzít podanou poštu.
A k tomu dostane nesplnitelný plán počtu pojistek, smluv na spoření atd. Nesplnitelný z toho prostého důvodu, že v jejím rajonu je stále stejná skladba adresátů - tu a tam někdo zemře a někdo se narodí nebo přistěhuje. Ale "od revoluce" už oslovila všechny třikrát a jediné, co občas prodá jsou losy a sportka.
Zeťák bydlí v jedné velké vesnici u hranic s Německem. Když přijede z práce a chce poslat balík, tak pošta je už zavřená. Má otevřené po dobu, co je v práci. Je zběratel a mění si s jinými blázny jako je on věci a tak posílá dost balíků. Takže vyrobí balík naloží jej do auta a jede do Německa. Za hranicemi je papírnictví. Tam zastaví, vezme balík a jde do prodejny. Paní prodavačka balík změří, zváží on zaplatí a jede domu. Balík vždy perfektně dojde. Proč to nejde u nás. Nechápu.
Musíte počkat až to neviditelná ruka trhu zařídí. Zatím jí to posledních 30 let příliš nejde.
Opuštění služeb ČP vám chválím ikdyž asi ve vašem e-shopu s největší pravděpodobností nikdy nakupovat nebudu.
Zážitek tohoto týdne - první nákup v jistém e-shopu a bez možnosti platby kartou on line, s dobírkou pouze doručení ČP. E- mailové avízo doručení v úterý, pošťák jel čtyřicet metrů od domu (viděl jsem ho) a pokračoval na procházku se psem, doručoval v ulici do č. 9 (moje 27) a odpoledne SMS o uložení na poště. Radši jsem tam došel. Ve středu ve schránce u mých zásilek běžné oznámení že: " ...dovolujeme si Vás informovat o zásilce u které nebyl vyjímečně vykonán pokus o doručení z důvodu: Překážka na straně pošty". Následovala stížnost poště, telefonát jejího pracovníka s omluvou a mimo jiné, s radou podat reklamaci na rozdíl ceny do ruky a na poštu. To ale může jen odesilatel. Jen ze tak pro zajímavost jak to dopadne jsem e-shopu poslal výzvu reklamaci a navrácení mnou zaplaceného rozdílu nedělám si iluze, že když již mají své peníze bude je to vůbec zajímat.
Vy jste vozil balíky podávat osobně na poštu? Já MĚL s nimi taky smlouvu a každý den mi pod oknem zastavilo poštácké auto, naložilo si balíky a fičelo. Já jsem pobočku neviděl.... Ale pravda - ČP je jedna velká katastrofa, taky jsem odešel. A takových je mraky. I to bude jeden z důvodů pořád zdražovat
Hmm, já mám zase šílené zkušenosti s PPL, kteří vám naslibuji platbu kartou a když přijedou, tak chtějí hotovost...
No právě, to se asi nedá takto generalizovat.
U nás třeba pošta docela dobře doručuje, ale dopoledne a dopředu nevolají, to je pravda.
Stejně raději volím způsob, kdy si pro to já zajdu, kdy se mi to hodí - takže balík na poštu, Uloženka, Zásilkovna.