- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ještě bych podotknul, že hodně dětí na současných "normálních" ZŠ, by mělo co dělat zvládnout Zvláštní školu před 10-15 lety.
Problém se hledá ve školství, ale ten je úplně někde jinde. Kdo z 99% může za to, že děti mají špatný prospěch? RODIČE, RODIČE, RODIČE!
U cikánů to platí dvojnásob - nechození do školy, nepsaní d. ú., nenosení pomůcek a jiné znaky nevýchovy = sociálka by jim je měla vzít!
Kvůli počtu dětí ve třídách se dělají psí kusy a hodně dětí, ačkoliv jsou na 5, dostanou za 4 aby byl dostatečný počet ve třídě apod.
Poznámka: pracuji jako učitel na ZŠ i Speciální ZŠ.
Vy tedy tvrdíte, že děti za posledních 15 let celkově zblbly, nebo že těch blbých je najednou víc? A můžete to dokázat jinak, než dojmologií?
Ergo, toho že dítě v běžné škole neprospívá a nestačí, si napřed všimnou učitelé. Proberou to se ředitelem, pozvou si rodiče, kterým to odborně vysvětlí, navrhnou jim že by dítě měl přestoupit na praktickou školu, jo a tady nám podepište že se s tím souhlasíte...
Co dál, to už je složitější , jakou šanci má žák z praktické školy při přihlašování na střední školu či učiliště, či dokonce později /nebo dříve při konkurzu na pracovní místo...
Může vstoupit do politiky a udělat si pak (dálkově) střední školu praktickou a práva v Plzni. Co je za problém?
O tom psal už Ivan Vyskočil (...a jiné povídky), že není spravedlivé upírat vzdělání někomu jen pro to, že k tomu není mentálně jaksi uzpůsoben. A zavedeme pro absolventy pomocných škol také pomocné střední školy a pomocné univerzity a budou z nich vycházet pomocní doktoři...
Zdá se, že tahle vize se do puntíku naplňuje.
ty zvratky o naší mezinárodní ostudě a znemožňování vzdělání u nás to jsou jen a jen ty zvratky, právo na základní vzdělání to tady máme opravdu všichni zcela stejné, to prokazuje těch 90% Romů na běžných školách.
Já myslím že každý má možnost si eventuálně vzdělání doplnit kdykoliv v pozdějším věku když má zájem, dělají to tak mnozí a kupodivu nikdo z nich nekřičí že kdyby se tehdá učitelé a stát víc starali tak že nemuseli někde stát u soustruhu nebo sedět v kanceláři ale mohl dělat menežéra.
Co se tímhle dokáže ty děti které se takto naučili pomocí speciální péče alepoň to opravdu potřebné k životu a obživě se někde na běžné základní škole nenaučí nic a k tomu budou frustrované a potom i zlé.
Tak zas trochu poctu. Podle teto zpravy
http://www.osf.cz/konference/images/file/cze%20Svetova%20Banka.pdf
je jen 20% Romu vyuceno nebo ma aspon stredoskolske vzdelani. Vezmeme-li tech 80 IQ bodu jako prumer jejich populace, mohli bychom mezi tuto skupinu zaradit vsechny od 85 bodu IQ vyse. To je, myslim, docela kulantni odhad, protoze treba americka armada nevezme nikoho pod tuto uroven, protoze neni pouzitelny pro zadne zamestnani.
Pri normalnim rozlozeni se standardni odchylkou 15 bodu by techto lidi melo byt 37%!!! Kdyz zkusim totez s prumerem 76, ktery zjistily jine studie, tak je to porad 27%.
Kde ale v realu jsou??? Porad slysime pindy o tom, jak kvyl dytzgriminacii nejsou cikansti vysokoskolaci a gymnasiste - ale co kdyby se nekdo z ministerstva skolstva spis zajimal o to, proc nejsou ti vyuceni??? To by byla naprosto realna vyhlidka. Kdyby se ovsem chtelo. Na obou stranach...
přesvědčení, že každé dítě může aspirovat rovnou na nobelovku. Za nás chodilo na gyml nebo jinou střední školu s bídou čtvrtina a nikomu nebylo divné, že ti ostatní se "pouze" vyučí. Bohužel i dva vysokoškoláci mohou mít dítě, které nedosáhne ani na vyučení. Přesto však může žít plnohodnotně, pokud mu různí blbci nepředhazují, že na víc nemá.
To není pseudohumanismus, to je cynická rozvaha rodičů, že když děcko proleze gympl, tak sežene teplý flek v kanclu, kde se neušpiní a nenadře, zatímco kdyby se vyučilo, tak bude chodit v montérkách, zamaže se a vůbec to nebude pan druhý asistent třetího podreferenta, ale prostý stolař. A protože poptávka generuje nabídku, proč by tedy gymnázia nevzkvétala? A obdobně, když někdo rozhodl vcelku sice logicky, ale bez úvahy o české povaze, že od jisté pozice výš budou mít státní zaměstnanci vysokoškolské vzdělání, tak to nevedlo k tomu, že si ouřadové atp. doplní vzdělání tak nějak normální cestou a napříště budou na příslušná místa přijímáni pouze absolventi VŠ, ale vznikly různé pochybné soukromé školy, kde se člověk stane bakalářem čehosi za 10 víkendů.
Nevidím v tom žádný pseudohumanismus, naopak, je to krystalicky čistá vypočítavost.
Praktické a jiné speciální školy jsou projevem humánního přístupu většiny k menšině.