Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

marnie2

26. 5. 2008 15:36
pouze řeči nepomůžou

4.udělat personální audit na ministerstvu školství + školských odborech

5.snížit administrativní zatížení pedagogů

bohužel k těmto krokům u nás není a patrně ještě dlouho nebude politická vůle. Škoda...

0 0
možnosti
M

marnie2

26. 5. 2008 15:36
pouze řeči nepomůžou

1.3.snížení počtu žáků ve třídě (odstupňovat podle ročníků), což by mělo umožnit individuální přístup

1.4.zkvalitnění prostředí pro výuku - zmodernizovat třídy, učebny

1.5. zavést do školství tzv. pomocné pedagogické pracovníky na nekvalifikovanou práci

2.motivace učitelů zapojovat se do projektů a konfrontovat se se zahraničím

3. každých 7-8 let nechat učitelům rok na samostudium

0 0
možnosti
M

marnie2

26. 5. 2008 15:35
pouze řeči nepomůžou

marnie napsal(a):Po sedmi letech praxe ve školství a zkušeností ze zahraničních škol (Portugalsko, Itálie, Lucembursko a Švédsko), si myslím, že by našemu školství pomohlo:

1)dorovnat procento HDP jdoucí do školství se západní Evropou a peníze zainvestovat do:

1.1. kvalitních učitelů - průměrný plat vysokoškoláka v ČR, konkurzy na učitele (viz např. Portugalsko), povinné další vzdělávání,povinná znalost alespoň jednoho cizího jazyka, kariérní řád - atestace učitelů

1.2.zkvalitnění kontroly práce takto placených učitelů

0 0
možnosti
M

matlafous

26. 5. 2008 13:37
Nejsem učitel ani odborář....

, a proto by mě docela zajímal nějaký konkrétní příklad školy a způsoby a výše hodnocení učtelů. To, podle mě, ještě nikdy a nikde nikdo nepublikoval. Je třeba ale také zmínit, kolik hodin kantor odpracuje týdně, prosím nepočitejte práci doma, tam děláme všichni, kolik hodin odpracuje ročně, kolik dní má volno a pod. Pak se teprve ukáže kolik a za co vlastně peníze dostávají.

0 0
možnosti
X

Xman1

26. 5. 2008 13:28
Kvalitu, ne kvantitu

Myslim ze jedinym resenim tohoto problemu je, aby velke mnozstvi kantoru odeslo ze skolstvi. Ono totiz kdyz je moc ucitelu, pak je i kvalta vyuky mizerna, deti si ji nevazi, zlobi a neuci se a ucitele pak take dostavaji nizke platy.

Jinak receno, preferujme kvalitu a ne kvantitu. Pro kvalitni ucitele se prostredky na vyssi platy najdou.

Kvalitni ucitel se s timto nazorem musi ztotoznit, nekvalitni bude protestovat

(pisu bez diakritiky protoze na PC nemam nainstalovanou cestinu, snad to nevadi)

0 0
možnosti
JH

Kopakopa

21. 5. 2008 11:01
Dodatek...

Ale komu má stačit střední škola, tomu bude muset stačit také malý plat, a to je "smysl" všech modrých, zelených a bůhvíjakých reforem ve školství - muset dávat do něj co nejméně peněz ve srovnání se zeměmi OECD - třetí od konce...

Ve školství se kupodivu mají platy zvyšovat pouze "někomu" - nakonec nikomu nevadí vysoké platy ve zdravotnictví, vysoké platy v policii, o vysokých platech v armádě nemluvě, ale jakmile chtějí učitelé slušné platy, tak je najednou všechno jinak... 

0 0
možnosti
JH

Kopakopa

21. 5. 2008 11:00
Co to je "učitelům nepřidávat plošně"?

Je to jako vždy - naše "veřejnost" si práce učitelů v průzkumech vážnosti povolání velmi váží, jakmile se však jedná o finanční ocenění této práce, měli by brát co nejméně...

Pokud se jedná o případy, kdy mají po "plošném" navýšení platů "dobrý" i "špatný" učitel stejný osobní příplatek, je nutné se zeptat, proč vláda záměrně nikdy nepokryje plně navýšení tarifů a řekne - najděte "rezervy" v rámci resortu - omezí se nenárokové složky, navýšení odvodů způsobí následně snížení finančních prostředků na učebnice a učební pomůcky atd.

Školství se stává velmi zvláštním resortem - zatímco ve zdravotnictví se požaduje vysoká škola po zdravotních sestrách, přičemž platy ve zdravotnictví rostou plošně, od policie odcházejí lidé, protože nemají vysokou školu, přičemž platy u policie plošně rostou, ve školství má učiteli stačit pomalu střední škola - známe jejich současnou "úžasnou" úroveň.

0 0
možnosti
VTG

Vladimír054

25. 5. 2008 2:32
Re: Co to je "učitelům nepřidávat plošně"?

Máte pravdu a výstižně jste popsal způsob, jak naposledy nesmyslně navyšovala platy ve školství vláda ČSSD. Také stále nechápu, proč se školské odbory pořád tolik brání možnostem platové diferenciace kvalitativní a zásluhové, a proč tak vehementně trvají na odstupňování výše platů podle odsloužených let.

0 0
možnosti
RK

Radim Rumun

21. 5. 2008 10:30
A je to pravda

Profesionální odboráři jsou druh úředníků, na které neplatí žádná (ani státní) kontrola.

Nezastupují vůbec nikoho a nechají se platit těmi posledními, kteří si ještě nevšimli, že o práva zaměstnanců už se vedení odborů nezajímá ani předstíraně.

0 0
možnosti
JH

woodoo_woodoo

21. 5. 2008 10:29
Dnešní odborářským papalášům jde jen o své dobré bydlo

Dnešní odborářští bossové jdou hlavně za svým dobrým bydlem v politice, kde sedí společně za ČSSD v Senátu a v PČR. Je jedno, zda-li to jsou školští odboráři či kovoodboráři, ambice je stejná - politické koryto. Jen ti na jeden den pár stokorunama křičíci na ulicích chudáci o tom nic netuší;-)

0 0
možnosti
U

učitelé

21. 5. 2008 10:01
co je to za ....

Tak to je skutečně příklad ryzího amaterismu, hlupáctví a nedovzdělanosti, tento váš článek pane LInharte. Když se nemá přidávaat plošně,  tak jak??? To už Váš chorý mozek nedovymyslí.  To, že je pan Dopšík jen dobře živený papaláš, který pro učitele nic nevybojoval je sice pravda. Ale to, že by měli být učitelé ticho a spokojení, to je čirá ignorance.

0 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1142x
speciální pedagog

Seznam rubrik