- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
krásný popis třídy ale naprosto s Vámi souhlasím, sejde se skvělá parta na stejné startovní čáře, jen na tu čáru někteří ani nedošli a nedojdou ani s deseti asistenty. Ať mi nikdo netvrdí, že se jedná o levnější variantu. Učitelé se začnou ozývat, ale asi už i nyní je moc pozdě, vlak je rozjetý a rychlobrzdou nebyl vybaven. Ono na tom nejlepší je to, že nikdo nic pořádně neví, všichni tápou a dotápou při optimistickém pohledu do školství (učím 12 let na neexistující zš praktické) tak na konci března, kdy vše bude oficiálně oznámeno s velkou pompou. A pak budou muset za těch pět měsíců přebudovat to, co mělo padesátiletou tradici a prošlo zkouškou docela tvrdou.
Co dodat. Stále platí a asi bude platit i nadále : Kdo něco umí, ten se tím živí. Kdo se tím neumí živit, ten to učí. A kdo to neumí ani učit, ten to řídí.
Dokud se nebudou hlasitě ozývat učitelé, tak koncepce inkluzivního vzdělání svá propagandistická sluníčka najde.
Ze své krátké praxe (2,5 roku před středoškolskou třídou), jinak vzdělávání dospělých, výuka na kurzech si nedokáži představit smysluplnou výuku ve třídě s jediným asistentem. Mám k tomu dvě základní výhrady:
- asistent je permanentní rušivý element, něco jako sbíječka za okny, vždy se najde několik jedinců, které bude rušit ze soustředění, každý jeho pohyb odvede pozornost třídy jinam. Pokud bude mluvit, bude ho učitel překřikovat?
- děti jsou velmi vnímavé k jakýmkoliv byť i náznakům nespravedlnosti. "Proč bych to měl dělat sám, když Tondovi furt někdo pomáhá?"
Vždycky...když na něco nejsou finance, musí vláda přesvědčit své voliče, že jiná varianta je nejen levnější, ale i lepčejší :) Za blog