Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

sphagnum

5. 8. 2011 22:35
Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Afgánistánu byl sponzorován zlatem vyrabovaným z indických chrámů. Tehdy kryptozoroastrijánec Firdausí napsal slavné Shahname. Docela by mě zajímala ta Keralské mešita za prorokova života, protože to by byla nejstarší mešita vůbec ;-D Mekkánská i medinská z jeho doby byla otevřená ohrazená prostranství, ne budova.

0 0
možnosti
ML

Niktor

5. 8. 2011 22:52
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Tady máte odkaz, četl jsem o tom v několika zdrojích: http://en.wikipedia.org/wiki/Cheraman_Juma_Masjid

0 0
možnosti
ML

Niktor

5. 8. 2011 23:00
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

btw. Kde jste vzal, že Firdausí by kryptozoroastrijánec? Soudíte jen podle toho, že psal o staroperské mytologii? (Ne že bych to považoval za důležité, nebo relevantní k článku)

0 0
možnosti
S

sphagnum

5. 8. 2011 23:09
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Dějiny Afgánistánu J. Marka například. Ve své době nesměl nebýt muslim, ale jeho názory jde v díle sledovat.

0 0
možnosti
S

sphagnum

5. 8. 2011 23:15
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Kdyby to byla pravda, bylo by to příliš převratné, protože to do dějin islámu nezapadá, nestavěli se mešity tou dobou ještě ani v Arábii http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_oldest_mosques_in_the_world hezká pohádka, ale nesedí, zvlášť když ten jejich první indický muslim a údajný stavitel mešity žil až v 11. století. Ale proč ve "vyvracení mýtů" nějaký ten mýteček do světa nevypustit, že?

1 0
možnosti
ML

Niktor

5. 8. 2011 23:32
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Pro jistotu si zopakujme mé tvrzení, které napadáte. Zní takto: "První indická mešita byla údajně postavena na území dnešní Kéraly ještě za Prorokova života." Pozornost si jistě zaslouží slovíčko "údajně" a fakt, že nikde netvrdím, jak ta mešita tehdy vypadala (i ve vašem odkazu se u čtyř mešit uvádí datum odpovídající době, kdy Mohamed ještě žil, čímž si popíráte vlastní tvrzení "nestavěli se mešity tou dobou ještě ani v Arábii").

Navíc zde nikde netvrdím, že chci vyvracet mýty (vidím rozdíl mezi mýtem a něčím účelovým výmyslem, který se akorát rozšíří po internetu mezi lidi, kteří o daném tématu nemají ani minimální znalosti)

0 0
možnosti
S

sphagnum

5. 8. 2011 23:39
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Tu údajnost si můžete odfiltrovat ještě dřív, než ji do éteru vypustíme. Tohle je čistý alibismus jak napsat něco, o čem vím, že není pravda, ale být z obliga, že to píšu.

1 0
možnosti
ML

Niktor

5. 8. 2011 23:55
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Jak vím, že to není pravda? Povím vám polopaticky celý příběh: V literatuře (Fuller: World Without Islam, strana 214) jsem narazil na zmínku o tom, že první mešita v Indii stála možná už za Mohamedova života; při zběžném proběhnutí webu jsem nenašel žádný text, co by toto tvrzení přesvědčeně vyvracel (ale naopak další, co ho podporují - vždyť i ten váš link tvrdí, že se neví, kdy byla mešita přesně postavena, ale že to nejspíš bylo 7. století!), tak jsem tento jistě zajímavý poznatek reprodukoval i se zdůrazněním, že jde o možnost a nikoli jistotu. Vy v tom spatřujete nějakou nepoctivost?

0 0
možnosti
S

sphagnum

6. 8. 2011 0:39
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

I z toho odkazu na wiki je vidět, že jde o legendu bez podkladu, která se možná vypráví na místě, ale do dějin islámu se neodstala. Tichou poštou na vašem blogu se zní stává spekulace a při příští citaci fakt. Potvrzením by bylo, kdyby o ní existovala zmínka v islámských pramenech popisujících do intimních detailů každý pohyb sahabah. I datace do 7. století vyvrací dataci mezi 622-632.

1 0
možnosti
ML

Niktor

6. 8. 2011 0:51
Re: Jediné světlé období v dějinách v islámských dějinách Afgán

Jenže legenda bez podkladu je právě nesmyslná, protože se odvolává na člověka z 11. století. Počítám s tím, že odhad data založení mešity je postaven na jiných zdrojích. Při poctivé citaci mého článku se z informace nemůže stát fakt, neboť sám ji jako fakt neuvádím.

A do jakého století podle vás spadají léta 622-632? 8-o

0 0
možnosti