Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Paní Lhotská, tentokrát jste namíchala typický kočičkopejskovský dort.

Elektromobily zas tak nové nejsou. To je pravda. Dokonce první automobil, který překonal rychlostní hranici 100 km/h byl elektromobil. Pak ho vytlačil spalovací motor, který je sice konstrukčně složitější, méně účinný, vyžadující práci v úzkém rozsahu otáček, ale který čerpá energii z celkem dostupné a energeticky bohaté substance, především z benzinu a nafty. Takže se na zhruba 100 let vývoj elektromobilu zastavil. A mezitím se u uživatelů spalovacích aut vyvinuly i určité návyky, které zvyšují bariéru mezi spalovacím a elektrickým autem. Proč je například nutno nabíjet v jednom autě stále stejné baterie? Proč nefungují výměnné dobíjecí stanice? Ačkoliv - i tato otázka už začíná být zbytečnou. Čínská automobilka NIO buduje síť výměnných stanic (které letos začala vyrábět v Maďarsku), takže přijedete s vybitými bateriemi k "pumpě" a oni Vám je za pár minut vymění za nabité. Sice na to jdou stejně blbě jako evropské automobilky, používají vlastní technologii a konektory, ale v principu to znamená, že si koupíte auto bez baterek, tedy za cca poloviční cenu, baterky neřešíte, ty si pronajímáte, a když auto doslouží, vyměníte auto.

Potíž je v tom, že tenhle princip lidé obtížně přijímají, protože mají strach, že dostanou špatné baterie... Že natankují špatný benzín nebo naftu, toho se nebojí?

O výhodách elektromobilů bych tady mohl psát ještě dlouho. Ale jako příklad to stačí.

Píšete, že pokrok je to, co přináší lidem užitek. Ale lidé zároveň nemají rádi změny. I vlak, a nakonec i ten spalovací motor, se prosazovali jen těžko. Vzpomeňme na člověka s praporkem, který musel v Anglii až do roku 1906 běhat před každým autem, aby upozorňoval lidi na blížící se nebezpečí řvoucí a kouřící smradlavé obludy...

0 0
možnosti
LJ

Clanek jako kdyz pejsem s kocickou pekli dort. Spousta ingredienci ale smysl to nedava.

1 3
možnosti
MB

V tom případě vám doporučím zapracovat na schopnosti pochopit psané slovo na něčem jednodušším, třeba slabikář bude ideální. Ten článek samozřejmě smysl dává.

5 0
možnosti
JK

Takže když většina lidí volila Babiše, který prosazoval život na dluh, který snad někdo z našich potomků někdy splatí, jsou to vlastně pokrokoví lidé a zadlužování dalších generací je tedy pokrokem.

2 0
možnosti
Foto

Babiš byl za rok 2016 oceněn jako nejlepší ministr financí rozvíjejících se ekonomik. S covidem zkrátka nebyly zkušenosti, dnes se zas dává na dluh na Ukrajinu, který snad někdo z našich potomků někdy splatí. A hodně lidí volilo Petra Fiala jakožto velkého kritika pokroku.

https://www.echo24.cz/a/Sj75e/premier-fiala-ods-kritika-evropske-unie-kongres-2014

0 0
možnosti
JP

Pletete si pokrok a nutnost. Jistě by bylo pohodlnější a levnější jezdit s auty bez katalyzátorů nebo poctivě dotěžit fosilní paliva. Někde by se dalo obejít i bez čističek odpadních vod i kanalizace. Ale při rostoucím počtu obyvatel a hlavně jejich životní úrovně (spotřeby) je snad pochopitelné, že se tyto věci musí nějak regulovat a řešit, abychom se tu neudusili a neupekli. Mnoho cest se může ukázat slepými, ale neustálé "české brblání" proti všemu je k ničemu.

3 4
možnosti
LJ

Nemate pravdu.

Cisticka vody nebo katalyzator maji jasne meritelne prinosy. Elektromobilita nic takoveho nema. Elektromobilita je postavena na ideologii, vire a neznalosti.

Ze se ekologie musi resit je jasne, ale ze by resenim byla elektromobilita, tak to jasne neni, spise je to obrace.

5 2
možnosti
KK

Rozdojit kozla není žádný problém. Jen toho mlíka je pořád nějak málo

3 0
možnosti
Foto

Otázka je, co je za pokrok vydáváno, a kým.

0 0
možnosti
PS

P23e52t44r 57S15k83á51c40e92l

22. 8. 2023 21:46

Souhlas, my nyním v moderní a pokrokové době rušíme lokálky, zatímco před 180 lety "prohnilé" Rakousko.Uhersko budovalo dráhy v celém mocnářství. I.sv. válka zarazila výstavby železnic podle dalších projektů, kdopak si přál rozdělení říše na malé celky, státečky? I když - naši předkové vytřeli zrak našim tzv. "spojencům", když do roku 1938 zbudovali silný a bohatý stát. A tak nás hodili Mnichovem přes palubu. Jak dlouho ještě se budeme upínat na kohosi, což nefunguje, že?

0 0
možnosti
Foto

Problém je v definici pokroku. To že někdo odmítá pseuopokrok, není známka zaostalosti. Bohužel ve směru opravdového pokroku je věta "Zaostalí lidé odmítají pokrok" zcela pravdivá.

1 0
možnosti
BM

MIlá Katuško, když jsem si přečetla název tvého blogu na výběru, tak jsem si říkala, jak si na tobě zgustnu v diskuzi. Říkala jsem si , další elitářská samice tura domácího. A ono ne. Naprosto s tebou souhlasím. Šílené levičácké ideologie, vědeckým pokrokem (tím opravdovým) nepodložené kroky naši společnost tlačí do velice divné pozice, která, pokud to rychle nezarazíme, povede k bídě většiny lidí a dokonce k hladovění v méně šťastných částech světa.

7 1
možnosti
KR

To je takove hezky slozene dohromady. Protoze je autorka proti genderu, tak se jiste nebude zlobit, kdyz napisu, co zenska rozumi elektrickym motorum.

Ja motorum take nerozumim. Nicmene me napadaji jine primery. (1) Proc napr. stat zavadel do nejodlehlejsich samot elektricky proud, kdyz se to pro par maloodberatelu nevyplati a lide tam jsou stejne zvykli svitit petrolejkami; teda leda, ze by si to zaplatili sami. (2) Co treba pocitace pred 30 lety? Vzdyt to je drahe a psaci stroj zvladne totez levneji. (3) A co platit ty obrovske penize vsem za vzdelani zadarmo? Mozna by mohl lid znat trivium, na praci na poli to staci, a pokud chce, tak at si tu stredni a vyskou kazdy plati sam.

No, muze byt. Treba jsou vsichni ti Americani, EU a Cinani uplne blbi a nemuzou si precist tento blog, aby procitli.

0 12
možnosti
VZ

No nevím. Když se na to podívám pohledem inženýra s víc jak 25 lety praxe, tak musím dát daleko více za pravdu autorce. Napsala to velice dobře. Vaše příměry naopak poněkud kulhají. Plná elektrifikace ČSSR končila někdy v padesátých letch a byla dílem politického rázu. Ukázat jak vyspělý je socialismus. Něco jako sovětský plán GOELRO ve 20. a 30. letech minulého století. A podobně příklad s počítači. Hned od počátku bylo jasné, že jejich potenciál bude s nárůstem výkonu obrovský. Zprvu sice jen technicky vzdělaným lidem, ale s příchodem PC se to začalo lámat. A už první textové procesory nabízely možnosti, které u strojového psaní nebyly možné.

24 1
možnosti