- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stejny nazor zastava americky prez. Joe Biden. Misto zvysovani produkce nafty a zemniho plynu, (Amerika byla za Trumpa poprve v dejinach nezavisla na dovozu ) ,utlumuje uhli, nuklearni energii a zavira jiz existujici plynovody. Banky jsou dirigovany, aby neposkytovaly uvery tezebnim spolecnostem. Na otazku, proc ceny bezinu a nafty kazdy den stoupaji, odpovedel, ze to je dobre, protoze to obycejne lidi donuti kupovat si elektricka auta. Krome toho zebra u Saudske Arabie a VENEZUELY o poskytnuti dodavek ropy. Vzhledem k mezinarodni situaci s Cinou a Ruskem, lze toto jednani vysvetlovat pouze, jako strategickou sebevrazdu.
No jo, madam Lhotská a její další jedovatý plivanec na EU a Západ. Taková drobná jistota v jinak nejisté době...
V podstatě máte pravdu, dle není tu vůle něco změnit a to je na tom to smutné.
Stačí jednoduchá logická úvaha - EU řeší energetiku nesmyslně už desítky let, bez reálného, udržitelného výsledku, je tedy krajně nepravděpodobné, že mávnutím proutku vymyslela za měsíc funkční řešní.
Považuji za zásadní: my financujeme Putinovi válku tím, že odebíráme od nich plyn a ropu. Tím financujeme vraždění ukrajinských vojáků i civilistů, barbarské ničení měst a vesnic. To je pro mě nepřijatelné, proto bych souhlasil s okamžitým přerušením dodávek z Ruska. Vše by se takto urychlilo a trochu nepohodlí pro nás by bylo nesrovnatelné s tím, co prožívají ve válečných zónách Ukrajinci ve sklepích nebo v krytech. Jsme taky ve válce, jenom tak nějak za bukem
nikdo vám nebrání přestat odebírat plyn a tankovat benzín. A jo vy jste jen ten křikloun, který poukazuje na ty druhé ale sám nic neuděláte
Při vší kritice diskutérů na autorku, úhrnem popisuje problém vcelku dobře.
Přechod na OZE by měl být postupný, a ne překotný jako je nyní, obzvláště při stoupající poptávce po energii. V Německu zruší najednou uhelné a jaderné elektrárny a co mají k dispozici? Stačí to? Obzvláště v zimě?
Nevděk světem vládne. Paní Lhotská Západu tak snaživě radí a on na její rady kašle. To jsou dneska eurolidi.
Kateřina Ariel Lhotská - Zářivě vyprané EU prádlo.....
Sundejte si ideologické brýle a zkuste uvažovat racionálně. A hlavně hledejte relevantní informace, nikoliv pouze deklarace zelených ekoaktivistů.
Ačkoliv zrovna v tomto bodě - v tom, že přechod k čistým a obnovitelným zdrojům může snížit závislost na ruském plynu - s nimi souhlasím. Otázkou zůstává, co se k nim počítá. Určitě to není zemní plyn. Čímž se nabízí otázka, zda není jednodušší spalovat domácí hnědé uhlí než zemní plyn dovážený přes půl světa. A k tomu urychlené dobudování potřebných jaderných reaktorů. Tím by se urychlil přechod k elektromobilitě, což povede k dalšímu snížení závislosti na ruských zdrojích. Jistě, může se objevit debata o tom, že palivové články bude třeba vozit z Ruska, protože americké jsou nekvalitní, ale to je technický problém, který má řešení.
A co se týče té lodní dopravy - tam jste úplně mimo. Což je dáno tím, že patrně o spalovacích motorech nevíte vůbec nic.
Velké lodě jsou poháněné vznětovými dvoutakty s otáčkami okolo 150 za minutu. Jeden pracovní zdvih tedy trvá cca 10 x déle než u motoru silničního vozidla. To umožňuje spalování těžkých uhlovodíků, nejtěžší frakcí vzniklých destilací ropy. I složitá molekula za tu dobu shoří na CO2 a vodu.Problémem těchto frakcí byla síra, ale palivo dneška je odsířené, stejně jako např. uhlí v elektrárnách.
Dále - vznětové dvoutakty jsou při stabilním pracovním režimu absolutně nejúčinnější spalovací motory. Mají účinnost přes 50 %. Kdyby tomu tak nebylo, nepoužívaly by se pro pohon lodí. Jejich vysoká účinnost umožňuje nejlepší poměr komerčně využitelné kapacity lodí k jejich technologické potřebě zázemí. Zjednodušeně - potřebují nejméně paliva, o to více uvezou nákladu.
Obávám se, že na dámu s ekonomickým vzděláním jdete s moc velkým kalibrem.