Nová koncepce dopravy: autobusák ve vnitrobloku?

Píše se datum 7.4.2015, ze sídliště Ládví, rezidenční zóny, se stává autobusové nádraží pro meziměstské linky.

Píše se datum 7.4.2015, ze sídliště Ládví, rezidenční zóny obývané tisíci lidmi a přetnuté již tak vytíženou dopravní komunikací, tangenciálou Prosek-Bohnice (v oblasti Ládví ul. Střelničná), se stává autobusové nádraží pro meziměstské linky ze směru od Neratovic a Mělníka, které jsou obsluhovány zpravidla desítky let starými kouřícími karosami.

Nesmysl, říkáte si? Váš úsudek je správný. Ne však pro "odborníky" na dopravu z řad pánů radních na Praze 8 pana Šaška, na magistrátu HMP pana Dolínka (oba ČSSD) a pana Procházky pověřeného řízením ROPIDu (organizátor pražské integrované dopravy, politická příslušnost neznámá). Pár dní před spuštěním projektu na zavedení meziměstské dopravy do srdce obytné zóny, dne 24.3.2015, se pro obyvatele dotčené lokality uskutečnila parodie na veřejnou debatu, která se nesla spíše ve znamení prezentace již hotové věci. Náměstek z magistrátu pan Dolínek nám vlastně pouze přišel oznámit již rozhodnutou věc o nás bez nás. Jelikož pan náměstek pro dopravu nemá pro dopravu patřičné vzdělání, tento teror na obyvatelích Ládví mu přišel zkreslenými fakty a evidentními lži fanaticky obhajovat pan Procházka za podpory starosty městské části Praha 8, pana Petruse (opět ČSSD, náhoda?).

Pominu-li fakt, že propagace konání veřejné debaty, resp. parodie na ní, byla téměř nulová, ačkoliv radnice disponuje svým vlastním médiem Osmička, facebookem a internetovými stránkami, sešla se na ní takřka stovka lidí. Což je dokladem toho, že i přes tutlání ze strany oficiálních míst je to problém, který místní obyvatele tíží. Nemohu nedodat fakt, že na tomto setkání se v řadách občanů nenašel jeden jediný podporovatel tohoto plicního holocaustu.

K problematice samotné: ROPID myslel a myslel, až z toho vznikl intelektuální výron hodný mentálně zaostalého trpasličího pinče, že všechny meziměstské autobusové linky ze směru od Mělníka a Neratovic budou končit na Ládví. Má se totiž rušit autobusové nádraží při nádraží Holešovice, zřejmě tam má nějaký developer své zájmy, kterým současné vedení magistrátu nedokáže odolat, neboť z něčeho pan náměstek Dolínek tu výměnu kabelů v Blance zaplatit musí. Nicméně rok se sejde s rokem, pan náměstek jednoho krásného dne už náměstkem nebude, ale my tu s těmi smradlavými autobusy budeme žít pořád. A dost možná i stále bez té Blanky.

Na kritické zhodnocení této zhovadilosti není ani dopravního vzdělání třeba (pozn.: autor vystudoval právnickou fakultu MU v Brně). Existuje tu totiž pramálo využívaný terminál v Letňanech. Tato stavba byla uzpůsobena bombastickým představám exprimátora Béma na pořádání olympiády v Praze, dnes je prakticky nevyužívaná, leží v polích (také se jí říká "Syslov") a nikoho by tam tudíž navedení stovek autobusů neobtěžovalo. Naopak: Středočeši dojíždějící za prací získají významný benefit v podobě možnosti jízdy metrem z konečné, což jim cestu do centra města urychlí oproti popojíždění na ucpaných městských silnicích. Obyvatelé Prahy tím rovněž získají benefit v podobě ukončení čoudících autobusů mimo obytné oblasti.

Shora jmenovaní pánové trůnící za stolkem říkali, že ukončení meziměstských linek v Letňanech je jako řešení nevhodné, ovšem neobjasnili proč. Nesouvisle blábolili cosi o dopravní obsluze Březiněvse, ačkoliv ta samozřejmě obsloužená je. Nevím, nakolik uspokojivě, k tomu nechť se vyjádří někdo z tamních, ovšem s ukončením meziměstských linek na sídlišti Ládví to nesouvisí.

Trapná snaha o doložení složitosti řešení vedla zmíněné pány k několika lžím, nebo korektněji řečeno "nepřesnostem". Pan Dolínek tvrdil, že budou nasazeny moderní autobusy splňující emisní normu EURO 6. Na promítané prezentaci však byl uveden údaj EURO 5. Ale to by byla jen technikálie. Podstatnější argument ze strany ROPIDu svědčící o mnohém však zněl, že "varianta Letňany" prodlouží přespolním dobu jízdy do centra do stanice Muzeum až o 35 minut. Podle údajů Dopravního podniku (dpp.cz) však přesně 35 minut postačí na jízdu z konečné na konečnou, tedy z Letňan na Háje. Samozvaní odborníci na veřejnou dopravu zřejmě veřejnou dopravu nevyužívají.

Nakonec ovšem z pánů vypadlo, proč to nejde: protože si to prý obyvatelé Mělnicka a Neratovicka nepřejí a že je to všechno o kompromisu. Mají ta města najaté významné lobbisty? Pochybuji, to spíše dopravci. Ať už je za tím cokoliv, pánové Petrus a Šašek byli zvoleni v loňských komunálních volbách na kandidátce ČSSD na území městské části Praha 8, nikoliv Mělník nebo Neratovice, pan Dolínek na magistrát v "celopražských" volbách. No a potom složili slib zastupitele. Nakolik jej zastávají ve prospěch lidí nechť čtenář laskavě posoudí sám, neboť přínos pro obyvatele dotčené lokality je naprosto nulový, respektive záporný.

 

Lukáš Lexa

 

Zdroje:

dpp.cz
ropid.cz
http://praha8.cz/Autobusovy-terminal-na-Ladvi-nebude.htmlhttp://praha8.cz/file/Lwq1/ROPID-Integrace-Neratovic-a-Melnika-2015.ppthttp://www.naseosmicka.cz/ladvi-se-stovkami-autobusu/

 

Zdroj obrázku: http://www.hybrid.cz/novinky/v-pekingu-budou-auta-na-pridel

Autor: Lukáš Lexa | sobota 28.3.2015 10:00 | karma článku: 13,70 | přečteno: 757x