- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ja byla na matiku taky s prominutim debil a i kdyz jsem treba pochopila postup pri nejakem vypoctu, stejne jsem nechapala, proc se to snazim vubec vypocitat.
Ale na gymplu jsem mela uplne bezvadnou pani profesorku, starsi vitalni damu, ktera se do tridy priritila dokonce jeste pred zvonenim a nez jsme se postavili a zase si sedli, uz mela pomalu vypocitany priklad na tabuli. Ale matiku umela vysvetlit naprosto dokonale, neustale se rozplyvala nad tim, jak je to kraaasneee zatimco my jsme (alespon ja) nestastne zirali na tabuli. Nechapes? Tak pojd k tabuli a hned ti to bude jasne. (Nebylo v tom nic zakerneho). Nepovinnou matiku si na maturitu navolila vic jak polovina tridy a na konci studia i ty nejzarytejsi humaniste meli dvojky a funkce ovladali jako kdyz bicem mrska.
Takze ja v tom mam jasno, pristup ucitele je naprosto zasadni a ma hlavni roli, aspon co se tyce matematiky.
jen bych si dovolila malou opravu: ne že "v Čechách se žáci víc naučí", ale "víc učí" - ve smyslu obsánou více látky v kratším časovém úseku. Na střední jsme se to ho v matice učili habaděj, ale to neznamená, že jsme se všechno naučili a pochopili. Na VŠ v USA jsem se toho při matice i statistice taky naučila víc, protože jsem to konečně pochopila. Ale stejně jako Vy hovořím z konkrétní zkušenosti, nechci tu srovnávat systémy.
Jak jednoduchá a přitom tak málo používaná věta! Celá třída mého syna je označována za "tupce" v matematice. Nikdo se nepozastaví nad tím, že každý rok mají jiného matikáře. A ten se zase nezabývá tím, co je naučili (nebo nenaučili) předchůdci. A přitom tahle věta by jim moc pomohla.
Nemyslím, Lenko, že to bylo v rozdílu mezi školstvím u nás a v US, měla jste v Česku bohužel smůlu. My jsme měli na gymplu tak výbornou matikářku, že v posledním ročníku uměl integrovat snad úplně každý. A přestože v prváku jsem měl k matice stejný vztah jako vy, nakonec to byl můj nejoblíbenější předmět vůbec. A to výhradně zásluhou té skvělé paní.
Pajko, mate pravdu, proto jsem srovnavala ty konkretni ucitelky, nikoli skolske systemy... ono to tak mozna vyznelo. A vidite jaky rozdil dokaze udelat jedna pani ucitelka na gymplu, ja si na takovou holt musela 25 let pockat
Lenko, tady Zuzana, je videt, ze matika nas i po letech provazi:)) Nevim, jestli existuje nejaka nemoc jako je dysgrafie a dyslexie, treba nejaka dysmatematikie. S chapanim matiky jsem bez legrace skoncila u Pythagorovy vety a pak co je sinus a kosinus. Tj. tak od pulky sedme tridy jsem netusila, o cem jde rec. Nikdy jsem nepochopila, vsecky ty ixy na druhou minus A plus jedna to cele v zavorce. Nemam poneti, k cemu tak je dobry logaritmus a netusim, k cemu je ta funkce e na ix. Co vlastne znamena derivace a hlavne K CEMU TO CELE JE????? Vystudovala jsem chemii. Byla tam fyzika. Jenze fyzika je O NECEM. Porad se tam hybou elektrony, pristava letadlo, beha neco odnekud nekam. V matice se namaluje cara mezi dve cary a ta cara se popise "funkci". Mne to hlava absolutne nebere. Kdyby nekdo popsal tabuli cinsky, ma to pro me stejny vysledek - zmet znaku, zadny smysl. Jsem blba, nebo nemocna?