- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Penize jsou a nebudou. IMHO byly vycleneny z rozpoctove rezervy, nebot v kapitole MSMT tezko mohly byt bez schvaleni zakona. Tak se tam zase vrati, aby se tim zase uplatily nejake socialni pripady pred volbami.
Kariérní řád je lumpárna,která nic neřeší, jenom snad hodně peněz pro ministerské príživníky.
je velmi těžké vymyslet něco nového. Systém evaluace učitelů je znám mnoho desítek let v USA, sám jsem tím procházel deset let........a tak tedy nechápu, proč nepřevzít něco, co je odzkoušené a funguje mnoho desetiletí..........možná, protože ještě pořád chceme jít Klausovou českou cestou????? není to náhodu tak, že se nám zatím ta česká cesta vždy jen nevyplatila.????
Celá podstata minulých opatření v našem školství byla velmi zmateční, až podle mne poslední ministryně začala dělat něco pořádně. Skutečnost že se jí jen něco nepovedlo, je sice smutné, ale je i otázkou, kdo jí házel klacky pod nohy.
Protože dopad rozhodnutí na ministerstvu školství ovlivňuje generace, je nutné zavézt systém, který zaručí kontinuitu i za nového ministra. kdy jakýkoliv nový ministr musí nějak dodržovat směr vývoje předešlého ministra a nejlépe , když tam zůstane 20let..pokud neudělá nějakou drastickou botu.....a to je problém, jak určit, který nápad je či není dobrý.
Musí to dělat někdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí a kdo ví o čem je řeč, a jaké trendy se dají očekávat do budoucna a kdo umí odhadnout na čem skutečně ve školství a v dalších generacích záleží více.
Na cestě životem jsem viděl, jak mnoho různých vlád v různých státech dělalo chyby ve školství a jak se jim vymstily. A chyby ve školství ovlivňují celé další generace.
Naše budoucnost bude podle mne velmi brzo jen o školství a vědění, protože automatizace a robotizace nejrůznějších druhů práce bude postupovat rychleji než si vůbec dovedeme představit...tím sice dojde k osvobození člověka od práce, ale tento rychlý vývoj přinese i spoustu úskalí a přechodných situací, které vůbec nebudou z hlediska státu, a plánování ve školství jednoduché. Nebudou ani jednoduché pro lidi, pro kantory ani pro žáky a studenty........přijde mnoho změn a nikdo přesně neví, jak s těmi změnami přesně zacházet. Ale ve školství se to vědět musí, jde o život dalších generací.
Hm. A proč tedy při srovnání znalostí těch běžných škol jednoznačně vede (zatím) ČR ?
Kariérní řád je out, ale co bude s těmi úředníky, které ministerstvo školství s platy tři a vícekrát převyšujícími průměrný plat učitele nabralo, aby ten Řád uváděli do praxe?
...karierní řád v žádném případě nevyřeší kvalitnější práci pedagoga s žáky...ani čárky za absolvování různých někdy nic neřešících školení nemusí mít vliv na jeho lepší práci...v minulosti byly měřtkem dobré práce učitele vědomosti jeho žáků a jejich úspěšnost při přijímacích zkouškách, to dnes již dávno neplatí (ještě tak v první polovině 90-tých let)...dobrá práce učitelů se dá těžko měřit...proto většina učitelů vůbec nevěnuje pozornost kariernímů řádu...objektivní ředitel ví nejlépe, kterého učitele má finančně ohodnotit více a kterého méně....
A existuje dostatek objektivních ředitelů?