Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AH

Deti casto pouzivaji uhebne manevry typu " Nas nechavaji vetsinou vsichni byt x Jsme nejhrosi trida na skole...", myslim, ze jim to i vyhovuje, protoze jinak by s tim neco delali... Pak by nekdo mohl namitnout, ze se malo venujes vetnym clenum, takze by se upustilo od jinych veci "mene dulezitych", protoze nekdo po opakovanem probrani a svfe male snaze nebo protoze na to proste nestaci, to mene chape... Myslim, ze skola se snazi obecne rozvijet deti, pak je otazka, zda o to opravdu stoji, zda jsou vychovany, aby se alespon o neco zajimaly... Ambice nekterych rodicu jsou velkolepe, deti tim spise utlumi, nekdo ma dano vice nadani nekdo mene, kazdodennim doucovanim se to nedozene, kdy si maji hrat a delat detske vylomeniny... :-)...

0 0
možnosti
MP

Určitě by bylo nesmyslné po americkém vzoru dětem vtloukat do hlavy, že jsou skvělé vždy a v každé situaci. Když se na dítě podíváte kolem jeho čtyř let, zjistíte, že je to chytré stvoření, které, mluvíte-li na něj přiměřeně jeho věku, rozumí úplně všemu. Je na nás, jak bude tato tabula rasa popsána. Systematickým vzděláváním pak obvykle zabijeme i jeho touhu po vědění, i jeho schopnosti. Každý pubescent je jedinečný ve smyslu jedinečnosti osobnosti. Jste-li schopna je přimět k tomu, aby se vám otevřeli, využijte to k tomu, abyste je nebo jejich rodiče navedla na to, v čem mohou vyniknou a pro co mají vlohy a talent. Těm, kteří moc vloh nemají, se snažte školu alespoň učinit místem, kde se dozvědí hodně zajímavého. Pak naplníte to, čemu se vnešeně říká "poslání učitele". A nezapomeňte: Schola ludus pořád funguje! :-)

1 0
možnosti
MK

Souhlasím R^. To, že se někdo nevejde do prefabrikované škatulky, neznamená, že nemůže vynikat v něčem jiném. Je na nás, abychom dětem pomohli rozvinout jejich talent. Za prvé si myslím, že je to naše morální povinnost a za druhé by to bylo ku prospěchu celé společnosti. Carl Sagan to viděl podobně: "Every kid starts out as a natural-born scientist, and then we beat it out of them." Podle mě školství potřebuje radikální reformu.

1 0
možnosti
Foto

P76e72t67r 23K52a17d62l78e28c

23. 5. 2013 22:55

Krásně napsaný, jako bych slyšel sám sebe před 10 lety :) Počáteční nadšení se mě stále drží, i když jsem pochopil, že né všechno může být podle mých ideálů a v kontextu vašeho článku vzato že někdy je nutné i přitvrdit a říkat nepříjemné věci...

Tak ať vám to šlape, začínáte dobře! :-)

2 0
možnosti
JZ

Jenže některé děti opravdu nemožné jsou a větné členy by jim možná šly, kdyby to nebylo stádo ignorantů, které nezajímá absolutně nic. Když většině třídy stačí k životu osvojit si poznávání hodin, aby snad nedorazili do baru po zavírací hodině a nezhroutil se jim tak na celý víkend svět, může se učitel třeba na hlavu stavět.

S těmi zbývajícími zhruba deseti procenty dokáže dobrý učitel divy. Jedna opravdu výjimečná učitelka například zvládla dávat zcela zasloužené čtyřky a přesto vzbudit o češtinu zájem hraničící s okouzlením. Bohužel, snaha takových učitelů se pokaždé vyplatila nanejvýš u tří lidi z třiceti.

2 1
možnosti
Foto

Karmuji R^

Už  je to dávno, co zesnulý tchán chlácholil mé děti slovy: "No jo, matika, ta je hrozná, ta mi nešla  a nešla nikomu." Vůbec mu nedocházelo, čeho se právě dopouští. 

Byla to fuška, ale tenhle pohled jsem dětem z hlavy vyhnala. Když něco nezvládnu napoprvé, nesmím utíkat, naopak se na to přece musím zaměřit. 

Dnes je pro ně ČVUT, VUT a spol. jasná volba.

Ale jinak: berte ty puberťáky s rezervou. Oni nakonec všichni vyrostou. Nic jiného jim ani nezbývá ;-)

3 2
možnosti
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
Zabývám se výukou cizinců v České republice, učím češtinu, ráda čtu, občas píšu, vzdělávám se v psychoterapii a výchově hlavně sama sebe a někdy i dětí ;-). Zpívám, tančím, pěstuji špenát, mrkve a bylinky, víc se mi toho zatím vysadit nepodařilo. Cestuji po Evropě a někdy snad dojde i na cesty za větší louže. Piju kávu, čaj a víno a u všeho toho si povídám s úžasnými přáteli či přítelem, které mám.