Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lenko, nechci moralizovat tady, to by bylo laciné, ale pokud přitahujete špatné mezilidské situace, musíte se především zamyslet sama nad sebou: české křupanství totiž spočívá i ve falešném pocitu, že ty obchody jsou tady pro mě a já se tu budu chovat jako ve vlastním obýváku. Obchod je především místo, které patří někomu jinému a já jsem tam vlastně na návštěvě. Já bych se vlastně měl přizpůsobit a já musím prokázat úctu obchodníkovi. My tu mluvíme o USA, ale to není naše kultura. Kultura prodeje v USA se více podobá našim prodejcům hrnců či pořadatelům prodejních akcí, momentálně mohutně kritizovaných, a ta fantastická slušnost a úcta co tu obdivujete, je ve skutečnosti jen těžká manipulace s Vámi. V zásadě jde jen o to, prodat vám cokoli, i to co vůbec nepotřebujete, příp to, na co vůbec nemáte, stačí, když vám to schroustá kreditka.

Ale třeba v jiných kulturách, si bez projevení úcty k obchodníkovi moc nebo vůbec nezašopujete - jeho krám, jeho pravidla. Platí třeba i pro itálii-francii mluvila jste o buticích, tady se třeba butiku říká kdejakému sekáči, v latinském světě jde ale o zakázkové krejčovství, ti se kolikrát taky nemusí bavit s každým, protože jsou profíci a na první pohled poznají, jestli jdete utratit 15 n. 1500 euro. Ostatně podobné obchody jsou přeci i v těch velkých městech USA.

3 0
možnosti
Foto

Rozumím, u restaurací mám celkem jednoduché vysvětlení. Oba rodiče pracovali v pohostinství a studovali to, mám poměrně vysoko posazený standard, který se u nás možná těžko uspokojuje...

U služeb v obchodech je to spíše o náhodě, jeden den je to negativní zkušenost, druhý den pozitivní, prostě průměr. Ale stále mám pocit, že se toho dá dost vylepšit.

2 1
možnosti

A jak kvalitní práci odvádíte Vy, paní zábavná vodnářko? 

Úroveň restaurací se obecně velmi zvedla. Kdo se chce za cca stovku až dvě dobře najíst, najde odpovídající příjemnou dobře vařící restauraci s dobře fungující příjemnou obsluhou v každém městečku a skoro každé vesnici. Jen to chce si uvědomit, že Vás tam budou obsluhovat lidé jako Vy.

Pokud ale máte pocit, že když se rozhodnete utratit svou stravenku v nějaké restauraci, musí se kolem Vás točit smečka robotických číšníků se stříbrnými podnosy plnými exotických pokrmů, asi tam necháte celou obálku stravenek. Jako všude jinde ve světě.

3 0
možnosti
Foto

To co píšete, tak přesně to podobné mi dnes říkala kolegyně, která bydlí mimo Prahu. Větší porce, příjemné ceny a obsluha, za kterou se nemusí majitelé stydět.:-)

2 0
možnosti

P40e38t65r 43N70ě28m54e61c

23. 5. 2013 12:51

Jedine reseni: do takovychto podniku nechodit. Dneska existuje mnoho a mnoho kvalitnich podniku.

2 0
možnosti
Foto

souhlasím, jen je nutné se rozhlédnout na najít si ten svůj.

2 0
možnosti
Foto

Se nechte v těch službách na chvíli zaměstnat a přesně uvidíte v čem je problém:) Sama jsem pracovala řadu let v obchodě. Nemůžu bohužel porovnat se zahraničím, pouze snad s Rakouskem:) Výborný příklad - byli jsme s kamarádkou na adventním zájezdu, stavili se v místním Pompu nakoupit hračky pro její malou neteř:) Jedna velmi milá prodavačka u pokladny, další dvě či tři pomáhaly zákazníkům na ploše prodejny a pokud bylo potřeba něco odněkud donést, tak další, která evidentně měla na starosti sklad toto donesla. Okamžitě jsme si obě vybavily prodejnu Pompa v obchodním centru ve kterém pracujeme a která je přibližně stejně frekventovaná jako ta prodejna v Rakousku.Jenomže..jedna prodavačka obsluhuje pokladnu a druhá sama běhá po ploše obchodu a po skladu.

Jinak nevím, nejste k těm našim službám v porovnání se zahraničím moc kritická? :) Mně přijde, že dost věcí, které popisujete se můžou bez problémů stát i jinde. Jako třeba to, že se porouchá terminál na platební karty a technik z té společnosti co je instaluje nepřijede úplně ihned:)

3 0
možnosti

Líbí se mi Váš příspěvěk. Osobně porovnat můžu, a myslím, že v tuto chvíli máme služby minimálně v Praze stejně dobré, jako ve frekventovaných místech vyspělé evropy. Protivnost k zákazníkům bych očekával v místech, jejichž marketing je ´vše levně´, prostě proto, že když chci něco levně, musím obětovat něco jiného, a to všude na světě.

Programová ultra-příjemnost v USA je opravdu možná jenom ve specifické prodejní kultuře USA, a je skutečně motivovaná jedině maximální snahou něco prodat (ono tam taky místama někdy doposud platí, že neprodáš = nemáš výplatu).

3 0
možnosti

V Praze si myslím, že obecně servis v obchodech funguje. Personál už není tak zoufale podmotivovaný, abyste ho svou přítomností obtěžovali, ale ani po americku přemotivovaný, aby vám za každou cenu něco prodal. A to napříč spektrem, od hobby marketů po prodejce obbuvi.

Normálnost vztahů mezi prodávajícím a nakupujícím tedy stojí a padá se schopností obou stran lidsky komunikovat, pročež postoj některých lidí ve smyslu ty-si-tady-vod-toho-abys-mi-sloužil je prostě špatný.

Servis z mé zkušenosti v severočeských příhraničích je bídný, především odvíjející se od toho že prodejní místa, až na obchodníky s telefony, si nemohou kvalifikovaný personál dovolit (konfekce, sport apod). Pročež se vyplatí nesudnat nohu z plynu a zastavit až v Drážďanech.

V restauracích pražských si nemyslím, že je obecně zvykem ochutnávat vína. Ta tradice tu není. Pokud vyžaduji tento nadstandard, jdu prostě do nadstandardních, nebo mimostandardních podniků, což ale taky znamená počítat dneska s útratou kolem 1000 za hlavu.  Čili pokud jsem v takovém podniku, tak samozřejmě lososový salát z kuřete je neomluvitelný.

Jinak víme, jak na tom české veřejné stravování je, a jedině současná krize-nekrize, ruku v ruce se společenskou osvětou - to může napravit. Nepomáhají kultuře stravování bohužel stále ani doposud turisté, kteří snědí prostě s povděkem jakýkoli dreck, jen když si to říká traditional, a vaří to rusové, servírují ukrajinci apod, a za jakoukoli cenu.

3 0
možnosti
Foto

Jsem ráda, že se mnou v podstatě nesouhlasíte, někdy mám pocit, že ty negativa přitahuji, špatných situací bych mohla vyjmenovat spoustu. Nesouhlasím s Vámi ale ohledně ochutnávání vína v pražských restauracích. Mohu říci, že za posledních několik let se mi snad nikdy nestalo, že by mi někde nedali víno ochutnat, toto mi naopak připadá, že se zlepšuje. Proto mě ta servírka tak překvapila. Nutno dodat, že její kolega byl pravý opak a snad na ní bude mít dobrý vliv :-).

1 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1417x
Žena vodnář se všemi klady i zápory, které k tomuto znamení patří.

Seznam rubrik