- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Karviné jsem byl dvakrát, obě návštěvy proběhly v roce 2016. Poprvé během psaní disertační práce, podruhé jako doprovod rodičů. Nicméně první dojem byl rozhodující. Kdybych na ulicích neviděl vozy dnešní doby a na domech plastová okna, myslel bych si, že jsem cestoval časem do doby, kdy jsem se narodil. Nemůžu toho během krátké návštěvy hodnotit dost, nejsem urbanista ani architekt, ale během studia dopravního inženýrství jsem si utvořil takový názor, že úroveň života ve městě se odráží v městské hromadné dopravě.
Mám za to, že 50tisícové město by mělo mít mnohem výkonnější dopravu. Nevím, čím to je, že je kvalita MHD co do počtu spojů tak špatná. Jestli je drahá, jestli Karviňáci nemají za čím jezdit... Jaké jsou důvody, proč je tak málo využívaná, ergo málo výkonná? Když se podívám na Prostějov nebo Přerov, má počet spojů dvojnásobný. A menší Děčín téměř čtyřnásobný. Všechno to jsou okresní města. Karviná v kategorii 50 tisíc obyvatel je na tom nejhůř.
Hezký článek Nicméně po jeho přečtení stále nemám chuť Karvinou navštívit
Ještě pořád je tam v parku ta železná raketa?
Už dlouhé roky ne. Na přelomu tisíciletí tam vyrostl dětský koutek ve stylu slovanského hradiště, který po letech nahradil opět nový, dřevěný dětský koutek.