Dají bruselští někdy pokoj?
Členské státy EU by proto měly upravit například pravidla, podle nichž mohou zaměstnanci jezdit firemními auty i ze soukromých důvodů. Brusel členské země také vybídl k tomu, aby ve svých městech více zaváděly nízkoemisní zóny. To jsou oblasti, do kterých nesmí vjíždět auta, která způsobují větší znečištění.
Bruselským vadí automobily už poměrně dlouho. Prvou normu Euro I zavedli už v r. 1992, tu poslední, Euro VI v r. 2014. Emisní norma Euro je závazná norma EU stanovující limitní hodnoty škodlivin ve výfukových exhalacích benzinových a naftových motorů pro motorová vozidla v závislosti hmotnosti škodliviny na ujeté vzdálenosti. Normy stanoví limity oxidu uhelnatého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx) a pevných částic (PM); nezabývají se oxidem uhličitým ani sirnými sloučeninami. Norma je vydávána v postupně se zpřísňujících číslovaných verzích, zhruba lze říci, že každá verze zpřísňuje na jednu polovinu limity některé látky oproti původní normě. Důsledkem mají být auta, která produkují méně zplodin. Potud tedy fajn, budeme mít čistší vzduch. Ovšem na druhou stranu vydávají nařízení, jaká zařízení auta musí mít, čím musí být vybavena a tím zvyšují hmotnost aut. Ovšem těm zeleným bruselským neomarxistům nedochází, že k tomu, aby se auto pohybovalo, nutně potřebuje nějakou energii.
A tak ačkoliv již od r. 1992 platí normy Euro, tak zpráva Evropské agentury pro životní prostředí „Kvalita ovzduší v Evropě“, uvádí, téměř třetina obyvatel evropských měst vystavena nadměrné koncentraci prašných částic - PM. Zpráva odhaduje, že v roce 2010 bylo 21 % městského obyvatelstva vystaveno vyšší úrovni koncentrace PM10, než je nejpřísnější denní limit EU stanovený pro ochranu zdraví. Až 30 % městského obyvatelstva bylo vystaveno koncentraci jemných prašných částic PM2,5, která přesahovala roční limity EU. Zkušenosti z evropských měst ze zavedení nízkoemisních zón ukazují, že hodnoty kvalita ovzduší se nikterak nezlepšuje, ačkoliv prvá norma Euro platí již od r. 1992 a auta splňující tuto normou do většiny takových zón ani nesmí. Tedy nákup nízkoemisní známky je jenom opatření, které je skrytým zdaněním.
To ovšem nestačí a tak bruselské hlavy pomazané vymyslely další zlepšovák. Aby mohla být splněna norma Euro 6, musí být u aut s dieselovými motory systém se vstřikováním močoviny (AdBlue), žádný jiný systém totiž neumí oxidy dusíku proměnit na neškodný dusík (N2) a vodní páru H2O. Platí totiž, že čím méně paliva do válce dáte (nařízení snižování spotřeby přeci), tím víc molekul kyslíku nenajde svůj uhlík a spojí se s dusíkem. Výrobce musí zajistit, aby s vozem po vyčerpání zásoby AdBlue, nešlo dále pokračovat v jízdě. Třeba nainstalovat systém, jenž zamkne palivovou nádrž, nebude možné natankovat naftu a vůz se zastaví pro nedostatek paliva. Je tedy sprostě zablokován a neodvezete ani dítě na pohotovost, nedojedete ani k pumpě, či do servisu. Navíc močovina při poměrně nízkých teplotách, mínus 11 stupňů celsia, zamrzá, Tedy další nápor na spotřebu energie z baterie, to znamená větší a těží baterie, tedy větší spotřeba.
A upravit pravidla, podle nichž mohou zaměstnanci jezdit firemními auty i ze soukromých důvodů? Proč? Aby se po silnicích mohli prohánět pouze mocipáni podobně jako v KLDR?
Auto, které by technicky vzato jet mohlo, ale nejede, představuje zřejmě cíl EU.
Autor je členem Svobodných
Josef Lebduška
Rozpad EU na obzoru?

Spolu s blížícím se koncem roku se, ostatně stejně jako každý rok, se rojí předpovědi, co vše nás čeká v roce 2019.
Josef Lebduška
Fiskální pakt, nebo dluhová past?

Poslanci schválili 1.11. 2018 přistoupení k fiskálnímu paktu EU. Fiskální pakt, jinak Smlouva o stabilitě, koordinaci a správě v hospodářské a měnové unii, má podle vlády stabilizovat veřejné finance a zabránit zadlužování.
Josef Lebduška
Gender nadevše

Dočetl jsem se ve zprávách, že Česká ženská lobby podala ve čtvrtek trestní oznámení na kněze Petra Piťhu kvůli kázání, které pronesl v katedrále svatého Víta na konci září.
Josef Lebduška
Auta ze silnic

Motto: Eurokomisařce pro dopravu Violetě Bulc se nelíbí, že se na silnicích umírá a nepřišla s ničím menším, než auta ze silnic odstraňovat.
Josef Lebduška
Sčítání na obzoru

Tak je to zase tady. Stát potřebuje - tedy spíš pár dobře placených lidí potřebuje ukázat, že jsou k něčemu užiteční. Budeme se sčítat.
Další články autora |
Nekontrolovaně k Zemi padající sovětská sonda se zřítila do Indického oceánu
Sovětská sonda Kosmos 482 ze 70. let minulého století se rozpadla v sobotu ráno kolem osmé hodiny...
Rusy rozzuřil hořící Kreml na ponožkách českého zmocněnce. Darebák, zní z Moskvy
Řádnou vlnu emocí v Rusku vzbudil český vládní zmocněnec pro rekonstrukci Ukrajiny Tomáš Kopečný....
Cizinec zaplatil za jízdu taxíkem v Praze přes 200 tisíc, zjistil ráno s hrůzou
O více než 200 tisíc korun málem přišel v Praze cizinec, který se v noci vracel na hotel taxíkem,...
Požadavky odtržené od reality, zoufají po jednání Ukrajinci. Rusové jsou spokojeni
Sledujeme online Jednání delegací Ukrajiny a Ruska v Istanbulu po necelých dvou hodinách skončilo. Bylo to první...
VIDEO: Turecké letadlo škrtlo v Praze ocasem o ranvej. Modleme se, vyzýval pilot
Napínavý pokus o přistání si prožili cestující na palubě letu TK1771 společnosti Turkish Airlines z...
V Táboře přijali pacienta s podezřením na nakažlivou ebolu, převezli ho na Bulovku
V nemocnici v Táboře na jihu Čech v pátek hospitalizovali pacienta, u kterého se večer objevily...
Izraelská armáda v Pásmu Gazy zahájila první fázi nové ofenzivy
Izraelská armáda informovala, že v Pásmu Gazy zahájila první fázi nové velké ofenzivy, informuje...
„Snaha o eliminaci politických protivníků.“ Merz odmítá zprávu o extremismu AfD
Premium Z levicového spektra německé politiky se mluví měsíce o možnosti zakázat pravicovou stranu...
Realitní trh se zahřívá. Byty prudce zdražují už i v Ústí, Mostě či Karviné
Premium Trh s nemovitostmi se opět zahřívá a ceny dramaticky rostou u bytů i rodinných domů. V nabídkách se...

Vůně ranní rosy, květin a pohody. Ranní Louka od Manufaktury nás okouzlila
Lehká, svěží a plná přírody – taková je parfémová voda Ranní Louka od Manufaktury, kterou jsme v naší redakci měly možnost otestovat. Proč se hodí...
- Počet článků 42
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1227x