Děkujeme za pochopení.
J73a12r24d75a 17C24h24o48v90a96n71e14c
Z poněkud druhé strany lze na výsledky a důsledky směšování nestejných dětí ve stejných třídách usoudit z na základě tohoto článku:
A ten nepsal žádný diletant, ale učitel s bohatou praxí.
J42a34r78a 85R15a13n52k
Dovolim si zde dat priklad Ch. Browna, napsal autobiografii, ktera byla zfilmovana, mam knihu a videla jsem film "My left foot"....
Christy Brown - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/wiki/Christy_Brown
Pracovala jsem ve Svycarsku pro IV-AHV - jinak invalidni pojistovna, vim, kolik stat, nebo vlastne kanton platil na ruzne handicapy a hlavne jak je zeme uz desitky let bezbarierova. Slysim zde vzdy, kolik by to stalo, kdyby se kvuli jednomu diteti/studentu musel misto schodu delat objezd a podobne reci, to je to, co se mi zda dost sobecke az nelidske. Na to, ktere dite by melo byt zacleneno do normalni skoly snad existuji odbornici, nebo ne?
A mam slovenske pratele s autistickym ditetem, v Kanade, ma asistenta, ktery je s nim celou dobu ve skole na usmerneni, na stesti je dobre ovladatelny, nesmi se zapominat na to, ze jsou ruzne stupne. Znam od batoleciho veku divku, ted 13 letou s Down syndromem, rodice se ji venovali natolik, ze hraje na klavir a mluvi sice pomalu, ale perfektne anglicky a francouzsky, je mi jasne, ze to neni meritko na vsechny DS, ale opet - od toho jsou odbornici,m kteri posoudi a zdejsi asistenti ucitelu ve skolach maji take jistou kvalifikaci.
J83a24r88o79m34í26r 73F11a30j43k38u77s 40(79S75t56.69)
Osobně se mne tento problém naštěstí netýká, ovšem máme v rodině problémy jiné a neméně závažné. Začnu hned s otázkou, potřebujeme například Klárův nebo Jedličkův ústav? Nebylo by lepší je zrušit a převést tyto děti do normálních škol? Jestlipak tam někdo z těch vševědoucích mudrců vůbec někdy byl a zkusil si na místě „osahat", co to všechno obnáší a jak to tam chodí? Podíval se někdo osobně na ty děti a zeptal se i těch dětí z Vyšehradu, případně od Klárů, jak to vidí ony? Schválně jsem tento problém vyhrotil, ono je to totiž třeba. Odpověď zní a je jednoznačná, samozřejmě nikoliv. Řadu let jsem třeba pomáhal postiženému synovi mojí spolužačky z gymnázia, který je sice po DMA, ale přesto je mentálně nejen zcela v pořádku, ale jeho intelekt je rozhodně nadprůměrný. Ovšem je na vozíku a i komunikace s ním je dost obtížná, přesto absolvoval FF UK, má odtud i doktorát. Ovšem hlavně proto, že jak v Jedličkárně, tak i později, měl velkou podporu rodiny, specialistů a přátel, kterou by nikdy nemohl mít v běžné škole. Uvědomme si prosím jedno, nynější standardní pedagog, jakéhokoliv stupně, má problém už jen s tím základním, tedy naučit své žáky tomu, co by je naučit měl, proto už nemá čas ani schopnosti a znalosti na to, aby věnoval zvýšenou péči hendikepovaným žákům. Už tak je úroveň našeho školství velmi tristní a chtít od běžných pedagogů ještě nějaké speciální vzdělání, když je problém je přinutit, aby měli alespoň to základní potřebné. A chtít u nich to vzdělání, praxi a zkušenosti, které má třeba personál Jedličkárny, případně od Klárů, to je naprosto iluzorní a nesmyslné. Samozřejmě je to případ od případu, ale už jen snížená schopnost vzájemné komunikace je problém.
To je vždy tak, když se čehokoliv chopí politici, nenamlouvejme si nic, ty hendikepované děti je vůbec nezajímají, jde jim jen o to, jak nemilovanému politickému protivníkovi nasypat trochu písku do ložisek. Vůči těm postiženým dětem je to hnusné, ovšem taková je už bohužel současná„politika"!
J62i91ř58í 63Ř32e16z64n40í95k
No, všeho s mírou. Inkluzi je možné dávat zelenou, pokud je to možné, ale to přece neznamená nutnost zavírat speciální školy.
A88d58a42m 22S92t14a61v29a
"....jednoznačně zařazuje hendikepované do společnosti..." Autore, nedělejte z postižených blbečky. S nimi to je jako se zdravými osobnostmi: kdo je sociabilní, zařadí se do zdravé společnosti bez problémů, a kdo ne, může se na hlavu stavět, třeba jako ti, kteří jsou i přes své železné zdraví společenskými autsajdři, ne a ne a ne. A že takových je.
T18o33m23á53š 87L60a17j34k49e37p
Není to tak, hodně lidí potřebuje k procesu socializace podporu a záleží smaozřejmě na tom, v jakém prostředí se uskutečňuje.
J83a46r35d36a 24C45h32o26v65a55n71e47c
Z osobní zkušenosti vím, že inkluse NENÍ správnou cestou. Speciální školství je právě proto speciální, že se soustřuďuje na metody vzdělání dětí s konkrétním typem handicapů. Jen díky speciálnímu školství se mohou slepé děti naučit geometrii a zaměpis a děti s DMO si zasportovat.
Snaha zrušit speciální školství (a o nic jiného propagátorům inkluse nejde) je totéž jako snaha zrušit víceletá gymnasia a školy pro zvlášť nadané děti: snaha ořezat konce gaussovy křivky, snaha glajchšaltisovat lidi na jednotlitou masu a kdo se do té konzervy nevejde má smůlu a stát se na něj vykašle (a později třeba i eutanázuje).
T72o42m25á51š 38L11a12j20k65e17p
Já se naopak na základě osobní zkušenosti domnívám, že inkluze je správná, Pomáhá dětem překonávat obtíže, kterých bude v budoucnu stále víc a těm zdravým chápat, že se nedereme vpřed bez ohledu na druhé.Máme dětem popřát šťastné dětství, ale vůbec je nepřipravit na budoucnost?