- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě osobně tato vzdálenost problém nedělá , bo snažím se jet co nejdále od cyklisty a zpomalím, aby ho ani vzduchová vlna neohrozila, nepotřebuji k tomu zákony, je to jen o respektu a slušnosti.
Mohl byste blíže vysvětlit, co myslíte tím, že cyklista " na krajnici jentaktak balancuje v trojlístku mezi náklaďákem a autobusem"?
Pokud to má znamenat, že je cyklista předjížděn náklaďákem v okamžiku, kdy jede v protisměru autobus, tak to opravdu není vina cyklisty. A navrhovaný odstup při předjíždění cyklistů má právě těmto situacím zabránit.
Pane Skálo,
kratičkou úvahou bych rád poukázal na nerovné poměry mezi automobilem a "nahým" cyklistou.
Provoz na veřejných komunikacích je v některých místech tak hustý, přičemž leckde dokonce i komplikovaný, že tam cyklista vědomě podává ruku "průseru." Řidiči pak v takových situacích musí kolikrát učinit dokonce bleskové rozhodnutí, protože se pohybují v mnohem větších rychlostech.
Žádný střet auta s cyklistou nedokáže dostatečně vykreslit modelovou situaci, která by mohla vystihnout všechna úskalí, která na tyto dva účastníky dopravní "arény" dnes a denně číhají. Tudíž lze na obranu cyklisty těžko hledat nějakou smysluplnou vyhlášku. V dnešním provozu představuje cyklista pro řidiče automobilu stresový činitel. Domnívám se proto, že by cyklisté měli být z provozu legislativně spíše vytěsňováni, přičemž na některých úsecích by jejich úplná eliminace oběma stranám bezesporu prospěla.
Stručně řečeno cyklista nemůže a nikdy nebude automobilu rovnocenným soupeřem.
Neni to ovsem zadny vymysl ceskych zakonodarcu, je to naopak srovnani se zakony EU.
Mnozi cesti vlastenci pisici ze EU k nicemu neni tedy jiste pochopi.