Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Díky  pane Přibyl

vyjádřil jste  moje  myšlenky. Neschopnost  není  jenom  v  této  oblasti,

kdy již  lidé  pochopí,  že  likvidace  vyspělého  hospodářství  ČSR   je  záměrná.  

               autor

0 0
možnosti
JP

Z nouze cnost?

    A proč ne? Regionální tratě se  ztrácí v kopřivách, lebedě a bodláčí, větve stromů šlehají do oken. Sutiny, na jejichž střeše se uchytily pionýrské dřeviny, jsou pomalu na každé zastávce. To, co se zdá jednomu, jemně řečeno, unapetitlich, lze využít pro "retrostyl". Byli bychom slepí, kdybychom neviděli ty porce přírodních krás, kam směřují býlím zarostlé koleje. Například "Posázavský pacifik" nás po pár kilometrech hrkocavé jízdy vyveze do kaňónu Sázavy. Skvost světového formátu! A my takové krásy nedovedeme prodat. Švýcarsko přitom z takových tratí žije a dokáže na nich bohatnout. Čím pomaleji, tím líp! Cestující spokojeně kroutí hlavami do všech možných stran a kochají se. U nás se ohnivý oř zjeví pouze párkrát do roka. Chybí nám duše kšeftmanů, co dovedou nejen prodat, ale i zvelebit. I záchodky s vytlučenými okny, které nikdo v historické době neudržuje, jsou součástí stanic. ČD jsou dnes ambiciózním podnikem. Modernizované motoráčky nestačí. Měly by mít zvěda, který by provedl s foťákem v ruce špionáž na skvostných drahách Švajcu. Opičit se po takovém vzoru není přece nic špatného. A což teprve realizace takových projektů! Vsadím se, že bychom spokojeně kroutili hlavami...a...a kochali se.

0 0
možnosti
VV

Skoda. Z komunistickyho raje jsme se propadli AZ do stredoveku sluzeb. Opet staci podivat se za hranice jak ta lokalky po kratkem utlumu vzkvetaji.

1 0
možnosti
Foto

Železnice má do budoucna našlápnuto.

1 0
možnosti
Foto

Jaromíre, mně hlavně zarazil ten fakt, že se po šesté hodině večerní, nedostanu z Prahy do Chebu8-o to mi hlava nebrala a nejen mně:-/

0 0
možnosti
FD

Kvetoucí plevel-ráj to života.

0 0
možnosti
Foto

Hezké. 

Ona železnice ale nezaniká. 

To co zaniká, jsou její lokální formy, které se díky automobilismu přežily. 

Zatímco na delších tratích dává železnice, z mnoha důvodů, autům "na frak".

1 0
možnosti
MK

No já bych řekl, že zaniká. Mně se nejvíce líbily lokálky. Třeba na trati Rudoltice Lanškroun mě táhnul kafemlýnek. Jak dlouho bude tato trať ještě v provozu. Nebo romantická cesta z Krásného Jezu do Lokte (už se nesvezete), či posázavský pacifik s odbočkou na Dobříš, či Liberec Mimoň, přes "kryštofáč". Jak dlouho budou tyto vlaky jezdit. Bohužel už nejezdí romantická pára, či hurvajzové, ale rychlost o mnoho se nezvýšila a zůstává lehce něco nad 30. Tak si říkám, jestli místo relativně finančně náročné železniční trati by se nemělo přejít na vlaky -tramvaje. romantika je stejně v háji

0 0
možnosti
  • Počet článků 565
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1195x
Jsem důchodce, který stále miluje život  kolem   wunschlad@seznam.cz

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy