Agresivní nabídka a prodej zboží.

Dnešní systém nabídky zboží některých velkých  (zahraničních) firem se mně zdá  velmi agresivní nechci li říct přímo vtíravý. Nemluvím  o reklamním tisků v poštovních schránkách, ale o akcích v terénu.

Připouštím, že jsme za čtyřicet let totalitního režimu a neustálého plánování dalších „pětiletek“, zapomněli, že základ obchodu je nabídka a poptávka.. V této době permanentního nedostatku spotřebního zboží a potravin, musel občan pokaždé vystát frontu na všechno, když měl štěstí nakoupil hovězí přední z pupku, dvě role toaletního papíru a v sezóně i čtyři banány pro rodinu. Vepřové bylo jen pro známé řezníka a pomeranče na vánoce. Na trhu bylo zboží, převážně ze socialistických států. V roce 1980 se dala pořídit kapesní kalkulačka, jenom od veksláka. Pokud normální smrtelník neměl tuzexové konto a chtěl nakoupit něco lepšího, byl opět odkázán na veksláky. V osmdesátých letech se dal sehnat za nemalý úplatek barevný sovětský televizor Rubín nebo na „Multiservis“ Tesla Orava. Radiopřijímače naší výroby byli dobré, ale neměli tzv. západní normu.

V devadesátých letech, v době „obrody“ přišla lavina všeho, co nám na trhu scházelo. Všichni jsme byli spokojeni, prodejny prominentů a tuzexu zmizeli. Z veksláků se stali podnikatelé a politici. Život šel ve spokojenosti dál, trh se brzy nasytil a nastoupily zákony trhu, nabídky a poptávky. Silnější „zadusil“ slabšího.

Nyní kdy zůstali na trhu jen ti silní a zboží všeho druhu „od špendlíků po lokomotivu“, je nadbytek, přišli obchodníci s agresivní nabídkou zabalenou do balíčku akcí. A jak se získávají kontakty na potenciální zákazníky? Postaví se mobilní stánek s prospekty produktů firmy a zároveň nabízí drobnou službu zdarma, vyčištění brýlí, zlatých a stříbrných řetízků nebo přívěsků. V okolí stánků, který je umístěn na frekventovaném místě velkého supermarketu, krouží mezi návštěvníky, asi deset tzv. obchodních zástupců, kteří provádí malý „zdravotní průzkum“, sestávající za dvou otázek: 1) Máte ve vaší rodině kuřáka, astmatika, domácí zvířátko, alergika? 2) Pečujete osobně o své zdraví ano – ne. Když odpovíte na tyto, pro vás banální otázky, přijde poděkování a prémiová nabídka, zúčastnit se za vaše ochotné odpovědi „ Hry o ceny 2010“ auto Škoda Yeti a další ceny v hodnotě několika statisíců. Abyste mohli být zařazeni do slosování této hry o uvedené ceny, je nutná sdělit vaše jméno, telefonní číslo, adresu bydliště včetně PSČ. Co následuje je každému jasné.

Ukázková je telefonická nabídka; Zvoní mně doma v bytě telefon, ozvu se svým obligátním „prosím“, chvíli ticho a pak se ozve příjemný dívčí hlas, Dobrý den, jsme zahraniční farmaceutická firma a rádi bychom vám nabídli naše výrobky, které jsou již vyzkoušeny po celé EU a pro vás, mladá paní , bychom měli velmi účinný antikoncepční pilulku, chtěl jsem odpovědět, že jsem chlap, ale nebyl jsem připuštěn ke slovu a dále mně bylo vysvětleno na jakém principu tento přípravek pracuje. Chvíli jsem ještě poslouchal o přednostech tohoto výrobku a nakonec jsem třikrát za sebou zdůraznil, že mluví s chlapem. Ani to dotyčnou nevyvedlo z rovnováhy a ihned mně nabídla podobný přípravek pro muže. Myslel jsem, že můj trumf přijde na závěr a tak v klidu povídám, „dámo, zadržte mně je přes sedmdesát“! Pane to jste mněl říct hned, pro vás mám náš poslední vynikající výrobek „nesmrtelný elixír života“.

Autor: Ladislav Vinš | pátek 2.4.2010 11:13 | karma článku: 14,65 | přečteno: 985x
  • Další články autora

Ladislav Vinš

Jižní strana Bavorského lesa

13.4.2018 v 12:03 | Karma: 26,66

Ladislav Vinš

.... milujte se a množtese ...

4.4.2018 v 12:06 | Karma: 19,81

Ladislav Vinš

Jaro

22.3.2018 v 12:39 | Karma: 22,11

Ladislav Vinš

Zpráva z tisku ....

15.3.2018 v 12:14 | Karma: 21,34