- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že ten móres se "zde" či "těchto" jsem dřív dělal taky. Řídil jsem se něčím, co jsem vyčetl v jednom prestižním časopise a vůbec mě nenapadlo, že by se ho to taky mohlo týkat. Proto tam taky nebývaly přímé odkazy a lidičky, hledejte si to sami. Pak jsem začal dávat plné odkazy, protože mě to prodírání se všude možně nebaví. Když je odkaz příliš dlouhý, dá se zkrátit nějakým zkracovačem a i to by mělo z tištěného papíru fungovat, když se ten odkaz opíše. Raději už nepíšu "zde", ale přímý odkaz, nebo ten zkrácený, třeba takto: http://www.riz.cz/yn84o
Doufám, že mi to zase redakce nesmaže jako reklamu. Člověk se snaží být korektní a lidem pomáhat, ale pak se najde trumpeta, která vám to vymaže s odůvodněním, že to byla reklama. Je vidět, že se cenzor mezi zdravotně postiženými nepohybuje, jinak by věděl, že napsat odkaz není zločin, ale usnadnění práce druhým!
Já měl zase na nednom z prvních webů asi týden jezdící text. Píšu o tom v http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/162515/Magicky-jezdici-text-a-hejbaci-obrazky.html
Protože když na místo odkazu místo "najdete ZDE".napíšu ": "najdete ve článku Google Chrome byl chvíli podle Microsoftu vir".. tak stejně není vidět adresa toho článku a nemůžu si jí třeba přepsat z toho papíru abych se na ten článek podíval. Nic se nemění. Na to aby se pokaždé psali fyzické odkazy, které mohou vypadat takhle
http://www.slunecnice.cz/sw/acrobat-reader/stahnout/1/?m=ef3922d3a1f3e396cb993d3dba9f9e5e&t=4e8aa434
asi nebude nikdo moc zvědavej a přepisovat to taky nebude.
Takže - když už, při tisku z Internet Exploreru si lze zvolit "vytisknout tabulku odkazů" (nejde to nějak ve Firefoxu?) , a místo do PDF si to ukládat rovnou jako web stránku kde ty odkazy zůstanou....
Články na webu jsou prioritně určený ke čtení na webu. Jestli si je někdo tiskne a nebo ukládá mimo, tak za to už nikdo nezodpovídá...
Když napíšeš "najdete ve článku Google..." tak se vytiskne název článku a ví se, co hledat. Weby mívají vlastní "hledátka". Pak také víš jestli jsi onen článek nečetl před chvílí. A v neposlední řadě, ti, co špatně vidí a používají předčítač, který jim nepřečte cíl odkazu, ví kam to vede a nemají na stránce 20x ZDE. :-)
Pánové, tak jste se prý nějak sešli - Mirek Vít prý napsal právě teď blog s podobnou tematikou, totiž oblíbenou větu televizních moderátorů "napište/ zavolejte na telefonní číslo, které VIDÍTE na obrazovce". Vyjde to prý někdy ráno. Jinak - dobrá reklama na sebe sama, a ještě jsem při jejím procházení objevila dalšího hráče go. Nějak moc náhod najednou. Zdravíme!
Ještě je super, když úřady/firmy/etc. uvádějí pouze telefonní číslo a žádný kontakt na písemnou komunikaci. Jak má zavolat ten, kdo neslyší už návod nepřiloží.
Na tohle narážím často – legrační je to v SMS (nechám si e-maily přeposílat na mobil) – v mobilu nemohu kliknout nikde, natož „zde“.
Celý problém před mnoha lety popsal Dušan Janovský aka Yuhů na svém Jakpsátweb:
Na tento článek vedou 2 odkazy v příkladech (špatně/dobře). V SMS je to také psina. :-)