- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
Přiznám se, že o "nepovedených" eutanaziích slyším poprvé, nemluvě o změně názoru participantů ... můžete prosím poskytnout nějakou konkrétní referenci ...?
Až na to, že život nám byl svěřen, jsme jeho správci, nikoli majitelé a jednou se z jeho spravování budeme zpdpovídat. Ale to už se dostáváme hodně vysoko nad chápání mnohých.
Kdybych si nebyl jistý, že Bůh stvořil člověka jako svobodnou bytost a svěřil mu plnou odpovědnost rozhodovat o svém životě, asi bych věřícím člověkem nebyl.
PS. Zažil jsem dobu, kdy bylo náboženství povinné a církevní dogmata, která nám katecheta vnucoval i způsob jako to dělal způsobily, že jsem se stal na dlouhá léta nevěřícím.
Jakmile jsem v mysli striktně oddělil církevní učení od víry a pozoroval jako to na světě chodí, začal jsem opět v Boha věřit. A bylo to svobodné a hodně niterní rozhodnutí.
A abych byl více pochopen, názory papeže Benedikta XVI mi byly bližší než názory papeže Františka.
Jednou ze zásad osobní svobody člověka, je právo rozhodovat o svém životě. Takže nikdo nemá právo žádným způsobem zasahovat i do osobního rozhodnutí člověka, jakým způsobem a kdy svůj život chce ukončit. Zejména pro toho, kdo je v terminální fázi nevyléčitelné nemoci, je nejhumánnější způsob jak ulehčit jeho rozhodnutí ukončit život v bolesti odchodem ze života, asistovaná sebevražda.
Pro toho kdo toto zpochybňuje , nemám žádné slušné označení.
Jestliže považujeme člověka za dílo náhody, pak těžko něco proti vašemu tvrzení namítat. Jestliže jsme dílo Tvůrce, který nám dal přikázání, můžeme dojít k jinému závěru.