Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jirkan01

26. 1. 2012 20:23
Platí obecná logika - kdo platí, ať rozhoduje

Akademické svobody může chtít pan rektor ze školy, která se uživí ze školného a z příspěvků mecenášů. Ostatní by měli přistoupit na veřejnou kontrolu, protože veřejnost (oblíbení obyčejní lidé) je platí, bez ohledu na to, jestli ukončili školní docházku v sedmé třídě nebo si platí za elitní školu v Oxfordu. Zvlášť u oborů, které produkuje Karlova univerzita typu filozof, politolog, sociolog, bych byl zvlášť opatrný u každé koruny. Ale ani jinde to není o moc lepší. Z lidí, kteří vystudovali zdarma pedagogiku, učí míň než 20%. Ostatní mají titul a jdou za něčím lukrativnějším. Ale my jim platili studium proto, aby pak vzdělávali naše děti, ne aby dělali jako vystudovaní pedagogové poradce v komerční sféře. O MuDr, kteří taky vystudovali zadarmo u nás za české platy a pak chtějí vydělávat podle EU průměru, nemá ani cenu mluvit. Uznám, že patří mezi elity - ne schopnostmi, ale jen tím vzděláním - ale i odměna elit by měla vycházet z odměn těch, kteří jim umožnili dosáhnout vzdělání.

0 0
možnosti
PD

dolep9am

26. 1. 2012 20:41
Re: Platí obecná logika - kdo platí, ať rozhoduje

Kelnera platí ruští důchodci a Kelner pak z peněz které na nich vydělá, platí platy učitelů ve své škole a ti zase platí za rohlíky v samoobsluze na Jižním městě. Plyne z toho tedy, že o tom, jaké kvality mají být rohlíky v samoobsluze na Jižním městě mají spolurozhodovat ruští důchodci? Celý systém plateb je jen společenskou institucí. Nelze říci, že někdo někoho platí. Já platím vám, vy platíte někomu a ten zas pak třeba platí mně, je to takový složitý koloběh.

Tuhle nesnšenlivost dělníků, kteří nenávidí každého, kdo má IQ nad 80 a pracuje v klidném prostředí, nechápu. Uvědomte si, že vaše dělnické peníze vymírají, že dělnické profese nahrazují a budou nahrazovat ve velkém stroje. Místo abyste si vážil chytřejších a vzdělanějších, snažil si od nich něco vzít (pozor-nemyslím peněženku!!!), nějak se rozvinout, poznávat a vzdělávat se, tak jenom jako plesnivej dědek nadáváte, že ty lenochy musíte platit. Takovou sprostotu bych trestal rákoskou.

0 0
možnosti
PD

dolep9am

26. 1. 2012 20:06
Pan autor si plete vzdělání a vzdělávání.

Vzdělání si člověk věru nekoupí. Vzdělávání ano. Může si koupit i status vzdělance. K dosažení vzdělání ale potřebuje něco víc. Je úsměvné, když mě, jako ekonoma, neekonomové přesvědčují o tom, k čemu je školné nezbytné, jak bude mít motivační efekt apod. Je to pochopitelně nesmysl. Školné nikde na světě motivační efekt nemá. Bohatí lidé si za něj jen kupují prestižní tituly a peníze takto utržené škola využije ke stažení elitních vědců z celého světa.

Mimochodem, pane autore, jaký obor jste vystudoval vy?

1 0
možnosti

Obyčejný člobrda

26. 1. 2012 22:43
Re: Pan autor si plete vzdělání a vzdělávání.

Co to blábolíte? Nikde na světě nemá školné motivační efekt? Nejprestižnější na světě jsou americké univerzity a na těch se platí pořádné školné! Je zajímavé, že je přesto vystuduje spousta lidí z chudých rodin, ba přímo demografická skladba jejich studentů odpovídá skladbě amarické populace. Přesto tam nikoho dosud nenapadlo, že by měly být zadarmo. Školné se tam totiž řídí podle toho, kolik pracovních nabídek dostanou absolventi té konkrétní školy. Za ty nejprestižnější každý rád zaplatí, protože ví, že se o něj budou zaměstnavatelé rvát a on lehce splatí půjčku na studium. Hned za nimi jsou školy britské, kde je školné také nezanedbatelné. Všude tam ale studuje spousta zahraničních studentů, kteří platí jak pominutí. Atd. Jo, školy v Severní Koreji, Česku a dalších rozvinutých zemích jsou zadarmo, přesto se na ně zahraniční studenti (kromě Slováků u nás) nehrnou a ti nejnadanější od nás ocházejí za to školné studovat do zahraničí. Kde jste jen, soudruhu, udělali chybu?

0 0
možnosti
PD

dolep9am

26. 1. 2012 17:29
To je věru zajímavé,

jak titíž pitomci, co dříve pod vlajkou liberalismu, který špatně pochopili a s plnou hubou plnou Smithovy neviditelné ruky trhu, o níž nikdy nečetli a jejímž principům a omezením ani za mák nerozumí, a kteří tak horovali pro to, aby vysokoškolského vzdělání bylo možno dosáhnouti co největšímu počtu lidí, neboť vzdělání je podle jejich zvrácené ideologie otázkou pouze poptávky a nabídky, přičemž nabídku je třeba přizpůsobit, dnes dovolávají toho, jak jsou vysoké školy neefektivní a že neprodukují kvalitní uchazeče. To je přece vážení důsledek vašich přání a tužeb. On každý by chtěl vystudovat co nejsnáze a když má vystudováno, tlačí na to, aby pravidla byla co nejpřísnější. Každý cítí, že jakákoliv devalvace titulů který vlastní je přímo poškozuje. Lidé, jako jsem já od začátku tvrdili, že to, co pozorujeme, je nevyhnutelným důsledkem té hloupé pseudoliberální reformy, v níž z učitele je poskytovatel služby a ze studenta klient-tady mě máte pánové a vzdělávejte mě.

1 0
možnosti
PS

euro2004

26. 1. 2012 16:44
?

Vysokoškolské vzdělání musí být přístupno komukoliv bez ohledu na příjmy. Už teď jsou náklady na jednoho studenta na VŠ vysoké tak, že si je například samoživitelka těžko může dovolit. Trhněte si nohou zapšklý dědku! :-P

1 0
možnosti
JM

J i ř í

26. 1. 2012 15:07
Ono to není černobílé.

Jedna věc je, že reformy jsou asi potřeba. Druhá věc je, že takové paskvily, jaké vyrábí ministr Dobeš, asi potřeba nejsou.

0 0
možnosti
X

xs123

26. 1. 2012 14:09
To, co táhne univerzity ke dnu, je střet zájmů a klientelism

Je běžné, že docenti a profesoři, kteří jsou na univerzitách v produktivním věku, mají spoustu jiných kšeftů a úvazků, obvykle v různých poradenských firmách, soukromých výzkumných ústavech, sedí ve všelijakých komisích a firmách, aby si - vydělali. Hádejte, pro koho dělají více, jestli pro školu nebo soukromou firmu? Kdybyste přišli do školy, tak tam skoro nikoho neseženete, všichni si dělají ty svoje kšefty. Víte proč? Protože takový Docent odučí týdně tak tři čtyři hodiny, a plat má za to 25 000 hrubého. Ne, že by za tu práci, co se po něm chce, bral málo, ale není to plnohodnotné povolání. Takže shání kšefty, jak se dá, většinou je seženou takoví ti "šikovnější", prostě takové ty speciální typy lidí....

1 0
možnosti
MM

mimi28

26. 1. 2012 14:04
Výzkumník z praxe???? Jaké???

V postatě máte pravdu... jenže výzkumník z praxe... v čechách neexisuje... teda alspoň ne z výzkumu placeného bez státních dotací... firmy, které mají vlastní výzkum už nejsou... samosebou, že jsou technoligické agentury a výzkumáky útočící na státní dotace... firmy nebudu ani jmenovat....ale ve finále je výsledek stejný jako kdyby ti lidé seděli na škole... jen sají peníze z jiného struku od stejné krávy.... Takhle je to v evropě skoro všude... buď je výzkum v číně, nebo v našem výzkumu dělají číňani...(indové) - na to jsou mimochodem taky dotace... ale k školnému... je to samozřejmě hodnota, ale až se bude školné platit, daně nižší nebudou, a schodek také ne, ani kvalita škol vyšší nebude.... ani kvalita studentů... jen banky budou bohatší a a peníze co jdou školám se rozfrcají jinde a utratí je jiní pánové... o to bych se klidně vsadila... a proto se školným nesouhlasím....

0 0
možnosti
X

xs123

26. 1. 2012 14:13
Re: Výzkumník z praxe???? Jaké???

No tak nesouhlasím, že výzkum dělají čínani, ti možná výzkum dělají, ale nic nevyzkoumají. Vlastní výzkum mamí všelijaké ty slavné firmy typu Siemens, Bosch a další, ale ty ho mají pěkně utajený a lidi, co tam pracují, zavázané mlčenlivotí. Plus sítě výzkumných ústavů, které mívají vlastní majetek a fungují často jako nadace. Problém je ten, že v Česku jsou jenom montovny, a tam výzkum ani vývoj skutečně žádný není, nějací " výzkumníci" nebo studenti z univerzit tam jenom překážejí při tom montování.

0 0
možnosti
IP

Mustrum Ridcully

26. 1. 2012 13:06
Snůška nesmyslů

Je mi líto pane, ale celý text je snůška nesmyslů podpořená tím, že nemáte nejmenší tušení, k čemu mají dané reformy směřovat. Jen malý příklad - v závěru svého textu naznačujete, že velký počet vysokoškolských titulů je spíše na škodu na úkor kvalitě. To je například v přímém rozporu s tímto materiálem: http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/eu_strategie_evropa_2020.html , kde se uvádí: "

Zvýšení poměru vysokoškolsky vzdělaných lidí ve věku 30-34 let na 32 %".

0 0
možnosti
JH

Profesor

26. 1. 2012 13:51
Re: Snůška nesmyslů

A jaká je pro společnost přidaná hodnota manažerů volného času, které některé fakulty také produkují, a my jim to vzdělání spočívající například ve výletě do Českého Krumlova ze společné kasy platíme?

0 0
možnosti
KB

Kocour Bobule

26. 1. 2012 12:36
Ale kdeže...

Už jen ta Vaše představa, že by docenturu mohl "vyhrát" nějaký manažer... V současné době se docentura uděluje v habilitačním řízení, v němž se posuzuje habilitační práce, publikační činnost, spolupráce se zahraničím, výuka, výzkumné zprávy atd. Do docentury se mnoha odborným asistentům nechce, nemají příslušné "čárky". Pracují, ale nebádají -- např. učí cizince (v AJ), řeší vnitřní granty na vybavení laboratoří, inovují výuku... ale nedělají vědu, nepublikují vůbec nebo jen málo. Pokud bude docentura pouze v rukou univerzity a půjde o označení funkce, dá se očekávat prudký nárůst počtu docentů s pochybnou úrovní. Po inflaci bc. a mgr. titulů se jedoduše znehodnotí i doc. a prof. Pak odpadne problém s létajícími profesory, protože profesuru bude mít také kde kdo. Totéž se týká akreditace oborů. Níže někdo píše o "sportovním rozhodčí". I to prošlo přes akreditační komisi?? Nyní se bude akreditovat škola jako celek, což opět problém s nesmyslnými obory neřeší, ale posílí...

2 0
možnosti
VN

naroznej

26. 1. 2012 14:18
Re: Ale kdeže...

Tituly Prof. a Doc již znehodnotit nelze,ty již znehodnoceny jsou.Tyto tituly mají stejně pouze hodnotu na univerzitní půdě,v praxi jsou k ničemu.

Nejvíce mne pobavilo,když jedna škola (nevědecká- zabývající se ryze praktickým oborem) vypisovala výběrové řízení na místo odborného asistenta.Můj známý,špičkový odborník na danou problematiku byl odmítnut,neboť nebyl vlastníkem titulu PHD.Na tuto práci byl přijat ňouma,který sice disponuje příslušným titulem,ale byl  bez jakýchkoliv praktických zkušeností.

A o tom to je. Akademici se sami uzavírají realitě. Mezi sebe hned tak někoho nepustí a těch akademiků , kteří se po letech rozhodli jít do praxe a byli v ní úspěšní je také naprosté minimum.

Co se týče akreditace,to je také taková komedie.Četl jsem zprávu z kontroly jedné fakulty,která byla provedena touto komisí.Závěr této zprávy zněl,že fakulta je velmi kvalitní , neboť 8 zaměstnanců z deseti má nějaký akademický titul.To , že průměrný věk zaměstnanců byl 65 let už nikdo neřešil.

0 0
možnosti
BB

Bigbadaboom

26. 1. 2012 12:23
Dalsi Brouk Pytlik

myslim ze problem je predevsim omezeni akademickych svobod a snaha politiku ovlada senaty univerzit. Problem skolneho je take podstatny, ne ale jediny. Kdyz uz jsme u toho skolneho - taky jsem spise pro zavedeni, ale nejsem si jisty, jestli nahodou nemaji pravdu hlasy, ktere rikaji, ze skolne pomuze jen soukromym skolam a pak bankam, kt. nabidnou financovani VS studia. Vazne si nejsem jisty. Kdyz si nejsem jisty,nepisu radobyznale kriticke a provokativni blogy.

1 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.